Gå til innhold

Vektøkning til nå


Peony

Anbefalte innlegg

på kontroll i uke 32+2 var jeg minus 0,5 kilo.så hun spiser meg opp,jeg merker det på klær og på bh en min som begynner å bli litt stor :ler:

jeg har noe å ta av så det er ikke krise,håper jeg kan komme ned til ideal vekten,ca 10 kilo med mage,så er på god vei,men trodde ikke det gikk an å ikke ligge på seg som gravid,jeg var og er enda forberedt til å gå opp.

viktigst at babyen får det hun vil ha

Samme her :) Fint å høre at jeg ikke er sær alene!

-1 til 1,5kg i uke 31. Er greit det.. Krympe litt :) Mer enn nok å ta av fortsatt!

(Lille frøken følger SF-kurven veldig bra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Begynner å bli litt bekymra jeg nå... Er 34 uker og har gått opp 17 kg tror jeg.. Har fått mye vann i kroppen i det siste, det synes veldig godt på føttene og i ansiktet, og fingrene da... Skal til legen på onsdag, håper ikke det er noe skummelt på gang...

Jeg synes ikke jeg spiser mer enn vanlig, ikke mye snop eller sånne ting heller. Jeg drikker masse vann, men beveger meg jo lite da fordi jeg er så sliten, trett og slapp hele tiden. Prøver å gå litt turer i blandt, men blir jo helt ødelagt i lang tid etterpå av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Hvordan var utgangspunktet ditt da, Grooo? Altså, var du veldig tynn i utgangspunktet? For jeg var nok litt overvektig før jeg begynte på svangerskapet, og har ikke noe vann i kroppen, slik at jeg har gått opp mindre. Har ikke vært bevisst på det, har bare blitt slik. Hadde jeg hatt mindre å gå på i utgangspunktet hadde jeg nok lett gått opp 5 kg mer enn det jeg har hittil.

Men det er bra at du får legen til å følge deg opp, særlig med tanke på svangerskapsdiabetes. Kjenner til det å ikke kunne trene noe særlig når kroppen blir større og tyngre... svømming funker kjempebra for meg, kanskje du har svømmebasseng i nærheten som du kan prøve deg på? Vektløshet i disse dager er digg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 74 da jeg ble gravid. Det har gått gjevnt oppover hele tiden, så jeg er vel egentlig ikke så veldig bekymret, men bittelitt kanskje... Mamma hadde alvorlig svangerskapsforgiftning da jeg ble født, jeg ble tatt med hastekeisersnitt over en måned for tidlig...

Det hører også med til historien at jeg slanket bort 15 kg høsten for snart to år siden ved hjelp av Grete Roede-kur, og var veldig flink med kosten det føreste året etter det. Fra sommeren i fjor har jeg slappet mye mer av ang. det, men kiloene kom ikke tilbake. Nå på senhøsten når jeg ble gravid tenkte jeg mye på om de ville komme lettere tilbake til meg i og med at jeg jo "har hatt dem der" før, og det ser kanskje slik ut...

Uansett veier jeg ikke mye mer nå enn før GR-kuren for to år siden, og det meste ligger på brystene og magen så det synes ikke noe særlig andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Med mor som har hatt svangerskapsforgiftning skjønner jeg absolutt at du tenker ekstra på det!! Men jevn vektoppgang er det beste, det er verre om det plutselig blir mye. Og dessverre veier jo vann en del også....

Jeg har litt av samme historien som deg. Var kjempeflink og gikk ned masse på Grete Roede for tre år siden. Dessverre så sneik en del av de kiloene seg på igjen i forbindelse med sykdom... men som deg så ser det ut til at det meste nå er over puppene og over magen, og det må vi jo bare være kjempefornøyd med!! :)

Si fra hvordan det går ved neste legebesøk, da! Har du tatt glukosetest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal til legen på onsdag, da er det nesten en mnd. siden jeg har vært der. Har ikke hatt vann i kroppen før nå siste uka (i alle fall ikke merkbart), og har hatt veldig lavt blodtrykk hele tiden. Derfor har jeg vært 50% sykmeldt siden jeg var omlag to mnd på vei...

Har ikke tatt noen glukosetest nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...