Gå til innhold

Vektøkning til nå


Peony

Anbefalte innlegg

Kort og greit:

Hvor langt er dere på vei nå og hvor mye har dere gått opp (eller ned) i vekt.

Jeg er 15+4 og har gått opp 1 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge "legekortet" mitt har jeg gått opp 5 kg! Vekta til legen (som jeg var hos 15. desember) var helt ko-ko, alt for snill og sa jeg veide 71 kg. Var hos JM i går og hun gav seg over for at jeg hadde gått opp til 76 på en måned!

Prøvde å forklare henne at på vekta hjemme har jeg gått opp ganske nøyaktig en kg, og veier 75 der. Vet ikke helt hva hun trodde, hadde ikke helt den gode følelsen med henne. Jaja, jeg vet i alle fall selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så dårlig at her er det ikke mye vektoppgang hittil..... 400 gram på søndag, da var jeg 16+3.

Regner med at det kommer snikende nå som kvalmen har gitt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grooo: Jeg har veid meg hjemme om morgenen før frokost og etter jeg har tisset slik at jeg vet at vektøkningen blir riktig i forhold til at det er samme vekt. Legen min og jordmoren syntes det var best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grooo: Jeg har veid meg hjemme om morgenen før frokost og etter jeg har tisset slik at jeg vet at vektøkningen blir riktig i forhold til at det er samme vekt. Legen min og jordmoren syntes det var best.

Jepp, kommer nok til å gjøre det fra nå av jeg og.

Har bare ikke vært opptatt av vekt noen gang, så jeg veier meg ikke ofte og har ikke skrevet opp noe tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått opp 6 kg :overrasket: og er 16+1........ Litt rart,egentlig, for jeg har trent som vanlig og spist som vanlig. Har ikke vært kvalm eller dårlig på noen måte så det kan kanskje være derfor? Håper jo ikke at det fortsetter i dette tempoet,da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, i uke 14 har jeg stabilisert meg på minus 4,5 kilo. Har vært på minus fem i lang tid, så nå snur det endelig. Har noen dager innimellom der alt som går ned, hilser jeg på 5 minutter senere. Men heldigvis er det ikke snakk om noen sykehusinnleggelse, jeg holder på nok mat til at jeg klarer å være hjemme. (liten seier! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17+3 og har lagt på meg nesten 3 kilo så langt.

Gikk først ned 5-6 kilo, men nå går det stadig oppover her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor teller vi kilo, dere? Er da forskjell på hvor mye man går opp, noen går opp en del i begynnelsen, mens andre går opp mer mot slutten. Er jo mer vektfokus nå enn til vanlig, blir litt koko av dette. Jada, trenger ikke lese, vet det, men man skal da kose seg med kroppen sin når man er gravid? Styrer nok med den vektgreia fra før. Om legen mener alt er ok, så ikke ta på vei for en oppgang på noen kilo i begynnelsen. Mener nå jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har gått opp 2,5 kg, er 17 uker på vei. Gikk ned litt istarten, så det er vel helt greit. Er tilbøyelig til å være enig med Annie78, synd at man skal bli opphengt i vekta. Merker at jeg er litt for opptatt av det, samtidig som jeg koser meg med maten. Uff, ikke lett !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor teller vi kilo, dere? Er da forskjell på hvor mye man går opp, noen går opp en del i begynnelsen, mens andre går opp mer mot slutten. Er jo mer vektfokus nå enn til vanlig, blir litt koko av dette. Jada, trenger ikke lese, vet det, men man skal da kose seg med kroppen sin når man er gravid? Styrer nok med den vektgreia fra før. Om legen mener alt er ok, så ikke ta på vei for en oppgang på noen kilo i begynnelsen. Mener nå jeg....

Synes det er moro å høre hvordan andre har det i sin graviditet. Noe må vi jo ha å snakke om. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg teller kg for å ha en viss oversikt. Mamma gikk opp mye pga svangerskapsforgiftning da jeg ble født. Hun viste ikke mye om det på den tiden, og viste dermed ikke at noe var galt før det var veldig sent. Jeg ble født under alvorlige omstendigheter over en måned for tidlig, og det var bare så vidt det gikk bra med både meg og henne. Vi var på sykehus nesten to måneder etter fødselen begge to, i alle fall en god del av tiden.

Derfor følger jeg litt ekstra med, ikke for å sammenligne/konkurrere med andre her, men for å vite at jeg ligger sånn ca. normalt ann etter gjennomsnittet som man kan lese i bøker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

-0,5kg. Har lagt på meg 0,5kg på en mnd, ca. (gikk ned over 1kg i begynnelsen)

Synes det er viktig for meg å ha oversikt over vektoppgang, da jeg i utgangspunktet er stor.. Og ikke trenger å gå så mye opp i vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

er nå ca 23 uker og har lagt på meg 1 kilo tilsammen,hjelp sa jeg,men hun har nok spist av meg siden folk syntes jeg har tatt av,jeg har vel hatt noe godt som hun liker he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gikk på nesten tre kg "over natten" i forrige uke, samtidig som at magen spratt ut. Helt sprøtt altså! Fra onsdag til fredag skjedde det store forandringer med kroppen min, og "alle" har kommentert at "jøss, nå har magen plutselig blitt stor!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt -1kg.. Går litt opp og ned fra dag til dag. Men ikke de store forskjellene.

Men folk sier at jeg har tatt av meg generelt.. så jeg har vel det da. Lillemagemonster får vel det hun trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 16+6 og har hittil berre gått ned (-2 kg no).

Slik var det sist. La nesten ikkje på meg noko før i veke 30, men då kom dei iallefall.

Det er jo veldig forskjell på folk. Nokon går tidlig opp i vekt og nokon seint. Enig i at ein ikkje må vere opphengt i vekt, men greit å ha ein kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

på kontroll i uke 32+2 var jeg minus 0,5 kilo.så hun spiser meg opp,jeg merker det på klær og på bh en min som begynner å bli litt stor :ler:

jeg har noe å ta av så det er ikke krise,håper jeg kan komme ned til ideal vekten,ca 10 kilo med mage,så er på god vei,men trodde ikke det gikk an å ikke ligge på seg som gravid,jeg var og er enda forberedt til å gå opp.

viktigst at babyen får det hun vil ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...