Gå til innhold

Farging av grått hår. (Selvfarging)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Det begynner å bli dyrt å hå til frisør, i denne dyrtid. Har også aap, så må stramme inn. 
Har alltid gått å fått stripet håret- i delvis lyse og delvis brune striper. 
Har opprinnelig «nøttebrunt» hår.

Vurderer å farge selv. Noen tips og råd? Merke, farge osv. 

Anonymkode: 3dfbd...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg farget hjemme i årevis og synes det er liten til ingen forskjell på kvaliteten på de forskjellige. 
Men skal jeg likevel fremme en, så er det L’Oreal. 
Kjøp en nyanse lysere enn du tror du vil ha! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare nutrisse hårfarge. 79 kr på normal. X2 da jeg har lengre hår. 

Kjøp alltid en nyanse lysere enn du tror du trenger. 

Jeg syntes ikke frisør har noen særlig verdi for meg så er helt ok med dette. 

Anonymkode: 715c6...c65

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to! 
(ser nå at jeg skrev «alltid gått», det er jo etter jeg begynte å få grå hår;) Fikk god grå hår ganske tidlig. 
Da skal jeg teste ut farge. Å betale 3000,- for klipp og strip, flere ganger i året, kan jeg ikke ta meg råd til nå. 
TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare omfavne grått hår? Det er jo enkleste og billigste utvei. Og så slipper man som bonus lidelsen det er å oppsøke frisører.

Anonymkode: e5d31...365

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått en god del grått hår nå. Har langt hår og går to ganger i året til frisøren for å stripe det. En gang i måneden farger jeg etterveksten hjemme med L’Oreal. Det fungerer supert for meg.

Anonymkode: d106c...4b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du må ha det veldig billig anbefaler jeg ikke å stripe. Da må du følge opp med toner osv. 

Jeg merker veldig forskjell på de ulike merkene. Velg 1 tonehøyde lysere enn du antar utfra pakken :) 

Husk at du IKKE farger mer enn ettervekst etter første runde helfarging. Da mettes det mer og mer. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle!

burde vel bare latt det bli grått. Men har barn i småskolen, så er så redd for kommentarer fra venner osv😅 (har så dårlig selvtillit pga angst mm, og når jeg ikke er jobb heller lengre, er selvtilliten ennå dårligere.) derfor har jeg problemer med å bare la det bli grått. Er 44 år.

bor på en liten plass, mulig jeg er for hysterisk ang disse grå hårene, er så redd for kommentarer som sagt😅

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 22.35):

Takk alle!

burde vel bare latt det bli grått. Men har barn i småskolen, så er så redd for kommentarer fra venner osv😅 (har så dårlig selvtillit pga angst mm, og når jeg ikke er jobb heller lengre, er selvtilliten ennå dårligere.) derfor har jeg problemer med å bare la det bli grått. Er 44 år.

bor på en liten plass, mulig jeg er for hysterisk ang disse grå hårene, er så redd for kommentarer som sagt😅

TS

Ikke gjør deg gammel før tiden! Hvorfor skal du se ut som ei mormor på 60 når du er 44? 🤷🏼‍♀️ Hva tjener det deg, helt ærlig?? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 0a7e4...e23

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 21.44):

Hva med å bare omfavne grått hår? Det er jo enkleste og billigste utvei. Anonymkode: e5d31...365

Problemet er at det aldri blir pent, jevnt grått. Grå enkelthår får det hele til å se ganske miserabelt ut. Jeg ser frem til at alt blir grått, men det skjer visst ikke på noen titalls år ennå. Hvorfor skal en ha lov til å friske opp gløden og fargen i alle de årene som en er ung og egentlig ikke trenger det, men ikke når en begynner å bli gråhåret? Føler en ikke for den fargen en har etter hvert, så burde frisørfarging fås på blå resept, for det hjelper på selvfølelsen å kjenne seg som seg selv hele livet. 

Anonymkode: 2f436...b10

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problemet er at det aldri blir pent, jevnt grått. Grå enkelthår får det hele til å se ganske miserabelt ut. Jeg ser frem til at alt blir grått, men det skjer visst ikke på noen titalls år ennå. Hvorfor skal en ha lov til å friske opp gløden og fargen i alle de årene som en er ung og egentlig ikke trenger det, men ikke når en begynner å bli gråhåret? Føler en ikke for den fargen en har etter hvert, så burde frisørfarging fås på blå resept, for det hjelper på selvfølelsen å kjenne seg som seg selv hele livet. 

Anonymkode: 2f436...b10

Anbefaler ikke å se ut som ei gammel, strikkende bestemor klar for gåstol, gamlehjemmet og bingo, når man er kvinne i 40-åra eller 50-åra for den saks skyld. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 22.35):

Takk alle!

TS

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke gjør deg gammel før tiden! Hvorfor skal du se ut som ei mormor på 60 når du er 44? 🤷🏼‍♀️ Hva tjener det deg, helt ærlig?? 🤷🏼‍♀️

Tullball.

Man skal dø uansett hårfarge, og man er den alderen man er.

Grå hår er ikke «bestemor» - det er en naturlig hårfarge 🫠 

Grey blending er in forøvrig 😎

Det mange gjør er å bruke semipermanent så man ikke får så hard utvekst. Som regel vil man passe best 6 skala som mørkest - og helst 7-8. 

Jeg prøver meg på ByBente sin toning for å blende de grå hårene mer (tar 7.1 eller blander 7.1 og 8.0 i bunn og så 8.0 og for min del 9.3 i lengder) - men man kan jo også gå for semi/helpermanent. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Anbefaler ikke å se ut som ei gammel, strikkende bestemor klar for gåstol, gamlehjemmet og bingo, når man er kvinne i 40-åra eller 50-åra for den saks skyld. 

Folk fra barnealder både strikker og kan ha bruk for gåstol.

Skjerp deg tøysekopp. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 13.46):

Jeg er 40 år og har mye grått hår. Mye!! Jeg har aldri i hele mitt liv fått så mye komplimenter for håret mitt som nå etter at jeg lot det bli grått. Fra unge og eldre, fra menn og damer. Virker ikke som noen synes at jeg har latt meg forfalle, tvert imot. 

Anonymkode: ec313...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Mood er den eneste som dekker grå hår. Fås på Lyko. 
Men det er sikkert inviduelt hva som funker ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 21.44):

Hva med å bare omfavne grått hår? Det er jo enkleste og billigste utvei. Og så slipper man som bonus lidelsen det er å oppsøke frisører.

Anonymkode: e5d31...365

Alle liker ikke grått hår. Hvorfor skal man slutte å farge eller stripe håret bare fordi  den naturlige hårfargen har endret seg? Jeg er 50 år, og synes rett og slett ikke det er fint. Ser ut som min mor i slutten av 60-årene hvis jeg ikke farger eller striper håret. Skal man slutte å sminke seg også, fordi man «bare skal omfavne» den eldre huden? 

Anonymkode: e3732...320

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er 40 år og har mye grått hår. Mye!! Jeg har aldri i hele mitt liv fått så mye komplimenter for håret mitt som nå etter at jeg lot det bli grått. Fra unge og eldre, fra menn og damer. Virker ikke som noen synes at jeg har latt meg forfalle, tvert imot. 

Vi er forskjellige. Jeg er 50 og hater gråfarget hår. Det passer rett og slett ikke med min hudfarge, og jeg likner min mor…. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (På 20.8.2023 den 18.02):

Tullball.

Man skal dø uansett hårfarge, og man er den alderen man er.

Grå hår er ikke «bestemor» - det er en naturlig hårfarge 🫠 

Grey blending er in forøvrig 😎

Det mange gjør er å bruke semipermanent så man ikke får så hard utvekst. Som regel vil man passe best 6 skala som mørkest - og helst 7-8. 

Jeg prøver meg på ByBente sin toning for å blende de grå hårene mer (tar 7.1 eller blander 7.1 og 8.0 i bunn og så 8.0 og for min del 9.3 i lengder) - men man kan jo også gå for semi/helpermanent. 

Enig i at man er alderen man er, men det betyr ikke at man ikke er opptatt av hårfarge. Jeg er mørk, men har stort sett alltid striper det lysere i rødbrune/gylne toner. Skal jeg slutte med det kun fordi min naturlig hårfarge er endret? Jeg har aldri hatt min naturlige hårfarge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi er forskjellige. Jeg er 50 og hater gråfarget hår. Det passer rett og slett ikke med min hudfarge, og jeg likner min mor…. 

Og det er greit. Men å kalle grått hår for "bestemor", "gjøre seg gammel", "gåstol" og "bingo" er unødvendig og da er det fint å være motstemmen som forteller at folk faktisk gir ekstremt mye skryt for mitt grå hår. Så ikke alle lever og tror at grått hår = grå mus og bestemor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i at man er alderen man er, men det betyr ikke at man ikke er opptatt av hårfarge. Jeg er mørk, men har stort sett alltid striper det lysere i rødbrune/gylne toner. Skal jeg slutte med det kun fordi min naturlig hårfarge er endret? Jeg har aldri hatt min naturlige hårfarge. 

Usikker på hvorfor du koplet mitt innlegg med ditt svar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...