Gå til innhold

Hotels.com - "grunnpris" per person, ikke per rom?

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS her… kontaktet hotellet. Det viser seg at de ikke har noen avtale med hotels.com, og bookingen min var ikke registrert, og rommet var priset altfor lavt.

Lurt å være litt forsiktig med hotels.com, med andre ord…

Anonymkode: cd506...0ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

TS her… kontaktet hotellet. Det viser seg at de ikke har noen avtale med hotels.com, og bookingen min var ikke registrert, og rommet var priset altfor lavt.

Oj, det var spesielt! Jeg har aldri hatt problemer med dem, og har aldri hørt om noe slikt før. Bra du kontaktet dem, da! Har du meldt fra til hotels.com?

Anonymkode: 54044...911

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men det er jo hotels.com du må kontakte. Ikke hotellet direkte. Kan det være du blader to hoteller med like navn?

Anonymkode: 953b7...ccb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men det er jo hotels.com du må kontakte. Ikke hotellet direkte. Kan det være du blader to hoteller med like navn?

Anonymkode: 953b7...ccb

Nei, måtte jo høre direkte med hotellet, når det var så merkelig og prisen var så lav. De får jo beskjed når det bookes rom gjennom andre bookingtjenester. Det er jo tross alt der jeg skal troppe opp med koffertene mine etter hvert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Oj, det var spesielt! Jeg har aldri hatt problemer med dem, og har aldri hørt om noe slikt før. Bra du kontaktet dem, da! Har du meldt fra til hotels.com?

Anonymkode: 54044...911

Skal gjøre det. Før jeg kontaktet hotellet prøvde jeg hotels.com sin chat, med en medarbeider (ikke robot), for å spørre om alt var korrekt med bookingen. Svarene jeg fikk var så merkelige, som om de var oversatt fra et annet språk, og setningene hang ikke på greip. Så har blitt skeptisk til dem nå, på alle måter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har booket via hotels.com i årevis, sikkert 60-70 netter. Aldri opplevd noe tull. Så ikke bør skeptisk til de bare basert på dette. 
Oftest lavest på pris, og genialt med bonusnettene. Har fått gode svar begge gangene  jeg har mailet kundeservice. 

Anonymkode: c789d...427

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 23.17):

Det var virkelig rart. Har du avbestilt opphold? Fikk du penger tilbake?

Skrevet
On 8/18/2023 at 11:17 PM, AnonymBruker said:

Aldri hørt om dette før, brukt hotels.com i rundt 20 år

Anonymkode: d4132...20e

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier alltid styre unna når det står "no reviews yet" på hotels.com. 

Anonymkode: 3b824...a66

• Liker 1
Skrevet
Katarina1919 skrev (16 timer siden):

Det var virkelig rart. Har du avbestilt opphold? Fikk du penger tilbake?

Avbestilte, det var gratis avbestilling, må bare sjekke at jeg får tilbake pengene. :(

Melding fra hotellet:

"

Good afternoon,

I am sorry to inform you that for these dates we do not have any reservations in your name. Hotels.com is booking at a price and availability that does not correspond to the property.

If you wanted to make a reservation, you could do it through Booking, Airbnb or our own website.

"

Anonymkode: 95131...2b5

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

I am sorry to inform you that for these dates we do not have any reservations in your name. Hotels.com is booking at a price and availability that does not correspond to the property.

If you wanted to make a reservation, you could do it through Booking, Airbnb or our own website.

Anonymkode: 95131...2b5

Be dem klage til hotels.com, hotellet ligger fortsatt ute der. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Be dem klage til hotels.com, hotellet ligger fortsatt ute der. 

Har sagt det. Fikk svar fra hotellet nettopp om at de har meldt fra til hotels.com for flere dager siden, men de får ikke respons… De er rimelig frustrerte selv også, og beklaget så mye til meg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 23.17):

Dette er vel ikke verre med hotels.com enn andre lignende steder. Har vært folk som har blitt svindla ved å bestillle fake overnatting både på airbnb og på booking.com. Det man skal være forsiktig med, er å bestille et overnattingssted på en slik tjeneste hvis det ikke er lagt inn noen reviews på det aktuelle overnattingsstedet fra før.

Anonymkode: 7855b...48d

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har sagt det. Fikk svar fra hotellet nettopp om at de har meldt fra til hotels.com for flere dager siden, men de får ikke respons… De er rimelig frustrerte selv også, og beklaget så mye til meg.

Akkurat det kan jeg tro dem på, hotels.com ser jo nærmest ut til å ha lagt ned kundeservicen sin. 

Skrevet

Veldig forvirrende, TS.

Jeg bruker booking,com fordi der ser du sluttprisen du betaler etter at du har valgt antall rom og personer.

Mange hoteller har forskjellig pris per rom ut fra om det blir 1 eller 2 på rommet. Hvis det er rom med 2 separate senger er det billigere hvis du er alene enn hvis dere er 2. Man ser det på prisen med en gang når man får oversikt over ledige rom og hvor mange som skal overnatte på rommet. 

Anonymkode: ac3fd...24c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Akkurat det kan jeg tro dem på, hotels.com ser jo nærmest ut til å ha lagt ned kundeservicen sin. 

Jeg vet! Man må ringe et telefonnummer, eller så var det kun robot-chat. Det må ha skjedd noe med hotels.com, tidligere var det ikke slik.

Skrevet

Nå har det kommet opp varsel om at de ikke tar imot bookinger på det hotellet på nettstedet vårt, på hotels.com. Veldig rart de gjør sånn, trodde de var seriøse.

Anonymkode: 1cd55...15e

• Liker 4
Skrevet

Jeg har bestilt rundt 300 netter via hotels.com de siste 20 årene. Jeg har bare hatt problem med bestilling en gang hvor bestillingen ikke var registrert på stedet til tross for at jeg hadde fått bekreftelse. Hotellet ordnet rom, men ble litt dyrere enn opprinnelig bestilling. 

Prisene kommer alltid tydelig fram, bedre enn f.eks booking.com er min erfaring. 

Anonymkode: 68906...89c

Skrevet

Jeg har brukt hotels.com til 40-50 overnattinger i året i over 10 år. Har til dags dato aldri hatt en feil med bestillingen. Eneste gangen jeg har hatt behov for kundeservice var da jeg bytta epostadresse og måtte snakke med en svenske i 2 timer om overføring av bonusnettene mine 😀

Anonymkode: 3e670...376

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har bestilt rundt 300 netter via hotels.com de siste 20 årene. Jeg har bare hatt problem med bestilling en gang hvor bestillingen ikke var registrert på stedet til tross for at jeg hadde fått bekreftelse. Hotellet ordnet rom, men ble litt dyrere enn opprinnelig bestilling. 

Prisene kommer alltid tydelig fram, bedre enn f.eks booking.com er min erfaring. 

Anonymkode: 68906...89c

Fikk du igjen mellomlegget fra hotels.com? Eneste direkte problemet jeg har hatt var en gang et hotell tok forhåndsbetalt OG betalt på nytt ved ankomst. Men den gangen gikk det fortsatt an å få tak i kundeservice, så det ordnet seg på et vis. Men det er jo dessverre sånn at om man betaler noe i utenlandsk valuta og så får refusjon, så gjør som regel kursen at man får mindre tilbakebetalt. Ellers stort sett fornøyd med hotels.com bortsett fra en ting, at man ikke får endret betalingskort man har lagt inn på en bestilling. Aner ikke hvorfor de har det sånn, det må jo være veldig mange som opplever at kortet utløper eller må sperres før reisen. Hos booking.com er dette en enkel sak å endre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...