AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 Noen som pleier å bruke hotels.com her? Er litt forvirret akkurat nå... Bruker som regel booking.com, men så ser jeg at hotels.com har en sjokkerende lav pris for leiligheter i et ganske luksuriøst leilighetskompleks i Sevilla. Jeg kjappet meg å booke det for 4 pers. På nettsiden til hotellet er hver leilighet 700 euro per natt. Booking.com vil ha 8500 per natt. Hotels.com krevde 1500 kr ca, og jeg har booket leiligheten for 4 pers. Pga den lave prisen finleste jeg alt i bestillingsbekreftelsen. Under "Regler og begrensninger" ser jeg følgende: Gjestegebyrer og romkapasitet Grunnprisen er for 1 gjest. Maksimalt antall gjester per rom/enhet er 7. "Grunnpris"? Begyr det at jeg må gange med 4? Men på rommet står det registrert to voksne og to barn i bestillingen... Jeg har allerede betalt, 1500 kr. Har booket med gratis avbestilling for å være sikker... men kjipt å komme fram dit og så er det plutselig mange ganger så dyrt. Fint å vite om jeg var heldig og gjorde et kupp (pga en feil hos hotels.com, muligens), eller om jeg må regne med at prisen egentlig er en annen. Har ikke lyst til å kontakte hotellet, i alle fall ikke ennå, kanskje etter litt tid. Tipper at når de har sett feilen så blir bookingen kansellert. Opplevde det samme en gang i Norge, pga en feil hos booking.com fikk vi kjempetilbud. Da vi sjekket inn sa resepsjonisten at vi var veldig heldige. Men kanskje utenlandske hoteller er mer ivrige på å kreve inn mer penger hvis det er gjort en slik feil... Er det vanlig å betale for en person på hotels.com, og betale for resten av familien når man ankommer hotellet?? Anonymkode: 95131...2b5
NakenPanda Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 Hvor mange personer søkte du på hotels.com med?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Skrevet 17. august 2023 Har du sjekket bekreftelsen du har fått at du faktisk har bestilt for 4 personer? Anonymkode: e9f6a...fc5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #4 Skrevet 17. august 2023 Ja, det står to voksne og to barn i bookingen. Om rommet Leilighet – family Bestilt for "Kari Nordmann" (2 voksne, 2 barn) Anonymkode: 95131...2b5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #5 Skrevet 17. august 2023 Men under "Priser og bonusordning" i bestillingsbekreftelsen står følgende: ("Ekstra gjest" - betyr det at bare én av oss fire er registrert som gjest, tro? Merkelig...... Pris Pris per rom torsdag 12. oktober 2023 944,78 kr Skatter og avgifter 140,67 kr Ekstra gjest 461,88 kr Totalt 1 547,33 kr Betalt Anonymkode: 95131...2b5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #6 Skrevet 17. august 2023 Jeg har bestilt leilighet på hotels.com mange ganger, og har aldri blitt presentert noen regning for ekstra personer ved innsjekk/utsjekk, nei. Av bestillingen fremgår det jo også at det er fire stk. Ville ikke vært så bekymret for dette. Du fikk vel en e-post om at bestillingen var fullt ut betalt eller noe slikt? Anonymkode: 54044...911 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #7 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har bestilt leilighet på hotels.com mange ganger, og har aldri blitt presentert noen regning for ekstra personer ved innsjekk/utsjekk, nei. Av bestillingen fremgår det jo også at det er fire stk. Ville ikke vært så bekymret for dette. Du fikk vel en e-post om at bestillingen var fullt ut betalt eller noe slikt? Anonymkode: 54044...911 Ja, alt så normalt ut. Skal vente i noen uker og så kontakte hotellet og bare forsikre meg om at alt er OK. Har aldri bodd på et så dyrt sted før, for en så billig penge Anonymkode: 95131...2b5 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #8 Skrevet 17. august 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, alt så normalt ut. Skal vente i noen uker og så kontakte hotellet og bare forsikre meg om at alt er OK. Har aldri bodd på et så dyrt sted før, for en så billig penge Anonymkode: 95131...2b5 Kan jeg spørre hvilket hotell og i hvilket tidsrom? Vil se om jeg får opp det samme som deg. Anonymkode: be632...61e
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #9 Skrevet 17. august 2023 Er det flere soverom i leiligheten? Kanskje prisen da er for bare ett av soverommene og at dere må dele leiligheten med andre? Anonymkode: efd83...830 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #10 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Er det flere soverom i leiligheten? Kanskje prisen da er for bare ett av soverommene og at dere må dele leiligheten med andre? Anonymkode: efd83...830 Dette tenkte jeg også. Anonymkode: e9f6a...fc5 1
Katarina1919 Skrevet 17. august 2023 #11 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som pleier å bruke hotels.com her? Er litt forvirret akkurat nå... Bruker som regel booking.com, men så ser jeg at hotels.com har en sjokkerende lav pris for leiligheter i et ganske luksuriøst leilighetskompleks i Sevilla. Jeg kjappet meg å booke det for 4 pers. På nettsiden til hotellet er hver leilighet 700 euro per natt. Booking.com vil ha 8500 per natt. Hotels.com krevde 1500 kr ca, og jeg har booket leiligheten for 4 pers. Pga den lave prisen finleste jeg alt i bestillingsbekreftelsen. Under "Regler og begrensninger" ser jeg følgende: Gjestegebyrer og romkapasitet Grunnprisen er for 1 gjest. Maksimalt antall gjester per rom/enhet er 7. "Grunnpris"? Begyr det at jeg må gange med 4? Men på rommet står det registrert to voksne og to barn i bestillingen... Jeg har allerede betalt, 1500 kr. Har booket med gratis avbestilling for å være sikker... men kjipt å komme fram dit og så er det plutselig mange ganger så dyrt. Fint å vite om jeg var heldig og gjorde et kupp (pga en feil hos hotels.com, muligens), eller om jeg må regne med at prisen egentlig er en annen. Har ikke lyst til å kontakte hotellet, i alle fall ikke ennå, kanskje etter litt tid. Tipper at når de har sett feilen så blir bookingen kansellert. Opplevde det samme en gang i Norge, pga en feil hos booking.com fikk vi kjempetilbud. Da vi sjekket inn sa resepsjonisten at vi var veldig heldige. Men kanskje utenlandske hoteller er mer ivrige på å kreve inn mer penger hvis det er gjort en slik feil... Er det vanlig å betale for en person på hotels.com, og betale for resten av familien når man ankommer hotellet?? Anonymkode: 95131...2b5 Jeg bestilte rom for 2 pers via Hotels. I bekreftelse står det Grunnpris er for 2 gjester. Jeg ville ta kontakt med kundeservice hos Hotels.com. 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #12 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg spørre hvilket hotell og i hvilket tidsrom? Vil se om jeg får opp det samme som deg. Anonymkode: be632...61e Real casa de la moneda i Sevilla. Tror de nylig har blitt lagt ut på hotels.com, kanskje det har oppstått noen feil i starten. Synes prisene endres for hver gang jeg sjekker… Anonymkode: cd506...0ab
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #13 Skrevet 17. august 2023 Katarina1919 skrev (17 minutter siden): Jeg bestilte rom for 2 pers via Hotels. I bekreftelse står det Grunnpris er for 2 gjester. Jeg ville ta kontakt med kundeservice hos Hotels.com. Ja! Takk for at du postet dette! Var noe slikt jeg var bekymret for. Anonymkode: cd506...0ab
Katarina1919 Skrevet 17. august 2023 #14 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja! Takk for at du postet dette! Var noe slikt jeg var bekymret for. Anonymkode: cd506...0ab Nå prøvde jeg liksom bestille for 2 voksne og 2 barn, prisen var 1501kr per natt, fikk 7% rabatt. Du kan se på bildet, at bestillinger gjelder 4 personer. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #15 Skrevet 17. august 2023 Ser ut som at der er per rom, for prisen endra seg ikke om jeg la inn 4 voksne kontra 2. Men det er jo ikke et luksuriøst hotell. Kun 3 stjerner… Anonymkode: bacc5...314 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #16 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser ut som at der er per rom, for prisen endra seg ikke om jeg la inn 4 voksne kontra 2. Men det er jo ikke et luksuriøst hotell. Kun 3 stjerner… Anonymkode: bacc5...314 Kanskje ikke så luksuriøst, men mye mer flott enn vi er vant til. Rom som koster over 8000 per natt (bortsett fra på hotels.com) ligger laaaangt utenfor vår hverdag får vel ta sjansen på å kontakte hotellet og høre om prisen stemmer… Anonymkode: cd506...0ab 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #17 Skrevet 17. august 2023 Katarina1919 skrev (8 minutter siden): Nå prøvde jeg liksom bestille for 2 voksne og 2 barn, prisen var 1501kr per natt, fikk 7% rabatt. Du kan se på bildet, at bestillinger gjelder 4 personer. Ja, fikk opp det samme da jeg bestilte. Men etterpå, når man får bekreftelse på bestillingen, kommer det med grunnpris som gjelder 1 person. Bør vel bare kontakte dem og høre. Takk for engasjementet i saken min Anonymkode: cd506...0ab
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #18 Skrevet 17. august 2023 Hvis du prøver å legge inn en bestilling på andre bookingsider med 2 voksne og to barn, så kommer det opp at du må ha en leilighet med to soverom på det hotellet og da blir det en helt annen pris. Prisen pr person blir da ca 1.500 pr dag. Anonymkode: efd83...830
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #19 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvis du prøver å legge inn en bestilling på andre bookingsider med 2 voksne og to barn, så kommer det opp at du må ha en leilighet med to soverom på det hotellet og da blir det en helt annen pris. Prisen pr person blir da ca 1.500 pr dag. Anonymkode: efd83...830 Det er en leilighet med tre soverom vi har booket, for en natt, for 1500 kr. lurer på om det gebyret for «ekstra gjest» som hotels.com nevnte under Priser og bonusordning, som var litt over 450 kr ca er det som jeg må betale for den andre voksenpersonen. Ved ankomst hotellet? Men hva jeg må betale for barna, da…. Og hvorfor ikke totalprisen kom opp, som det gjør på booking.com, og andre sider. Merkelig. Anonymkode: cd506...0ab
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #20 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du prøver å legge inn en bestilling på andre bookingsider med 2 voksne og to barn, så kommer det opp at du må ha en leilighet med to soverom på det hotellet og da blir det en helt annen pris. Prisen pr person blir da ca 1.500 pr dag. Anonymkode: efd83...830 Jeg spesifiserer leilighet, to rom. To voksne i ett rom, en voksen og ett barn i det andre rommet. Jeg får opp en pris på 2341kr per natt. Det står tydelig at det er to rom, fire personer. Det er bare de billigste leilighetene (tror jeg) som er tilgjengelige, med «city views». Alle de andre romtypene var utsolgt, selv om jeg prøvde flere datoer utover høsten. Dette er ikke noe luksushotell (bare tre stjerner), så jeg tror prisen er helt ok, TS. Anonymkode: 54044...911 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå