AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Del Skrevet 17. august 2023 Har en jobb jeg egentlig lå dra på. Ingen vikarer for meg. Selfølgelig hat 7åringen blitt kraftig forkjølet. Er det dumt å sende på skolen? Hva hadde du gjort du som jobber? Anonymkode: 8b9b8...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #2 Del Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selfølgelig hat 7åringen blitt kraftig forkjølet. Er det dumt å sende på skolen? Anonymkode: 8b9b8...603 Selvfølgelig! Ha respekt for de andre eleven og lærerne, de er sikkert ikke interessert i å bli smittet med kraftig forkjølelse. Anonymkode: 62252...053 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Del Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Selvfølgelig! Ha respekt for de andre eleven og lærerne, de er sikkert ikke interessert i å bli smittet med kraftig forkjølelse. Anonymkode: 62252...053 Det er garantert spredt smitte fra før Anonymkode: 34d10...911 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 17. august 2023 #4 Del Skrevet 17. august 2023 Se på almenntilstand. Er barnet sutrete, plaget o.l.? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #5 Del Skrevet 17. august 2023 Kommer an på almenntilstanden. Fin i formen, orker å være med i vanlig lek, nyser og hoster ikke konstant - skole kan være ok. Men er det slapp form, eventuell hodepine, snørra renner hele tiden, samt at det hostes og nyses ofte - vær så snill, på vegne av oss ansatte og de andre barna - og ikke minst av hensyn til ditt eget barn som egentlig ikke orker - hold barnet hjemme. Anonymkode: 7b72a...c4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #6 Del Skrevet 17. august 2023 https://naob.no/ordbok/snuskete Ville bare gjøre deg oppmerksom på dette. Forøvrig enig i de som sier du må se an temperatur, allmentilstand og mengde snørr. Du har vel begrenset med sykt barn-dager, så du kan jo ikke bruke den opp hvis formen er fin, men hvis formen er så dårlig at det blir mye ekstra arbeid på de ansatte og stor smittefare for de andre barna ville jeg holdt henne hjemme. Anonymkode: 509bd...6c1 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutselig_gravid Skrevet 17. august 2023 #7 Del Skrevet 17. august 2023 I grensetilfeller og ok allmenntilstand gir jeg ev en paracet og sender melding til lærer om å ha et ekstra øye på formen og lav terskel for å ringe/sende hjem. På foreldremøte ble alle anbefalt å gjøre det på denne måten. Lærer erfarer nesten uten unntak at barna er i fin form på skolen. Barnehagebarn har jeg selvsagt holdt hjemme, men skolebarn tåler mer og kan gi beskjed selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #8 Del Skrevet 17. august 2023 Plutselig_gravid skrev (2 minutter siden): I grensetilfeller og ok allmenntilstand gir jeg ev en paracet og sender melding til lærer om å ha et ekstra øye på formen og lav terskel for å ringe/sende hjem. På foreldremøte ble alle anbefalt å gjøre det på denne måten. Lærer erfarer nesten uten unntak at barna er i fin form på skolen. Barnehagebarn har jeg selvsagt holdt hjemme, men skolebarn tåler mer og kan gi beskjed selv. Dette gjør vi og. Sjeldent barnet blir sendt hjem. Oftest værst om morgenen. Anonymkode: fd8aa...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #9 Del Skrevet 17. august 2023 Neppe særlig smart å sende det syke barnet på skolen, slik at omtrent alle barna i klassen og læreren må holde seg hjemme i neste uke som følge av kraftig forkjølelse. AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er garantert spredt smitte fra før Anonymkode: 34d10...911 Vi kommer alle garantert til å dø. Men det er ikke synonymt med at man behøver å gjøre det akkurat nå. Anonymkode: 2ea8c...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #10 Del Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette gjør vi og. Sjeldent barnet blir sendt hjem. Oftest værst om morgenen. Anonymkode: fd8aa...e7d Beklager ordet snuskete, det må ha vært ordlista som skrev dette. Men han ble sendt på skolen, sa at han måtte gi beskjed til lærerne om han ble verre. Hvor mange dager har vi i året på egenmelding på barn? Tror jeg kun har brukt 2-3 i år. Anonymkode: 8b9b8...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #11 Del Skrevet 17. august 2023 Det er 10 omsorgsdager så lenge barnet er under 12 år og du ikke har mer enn to barn, da er det 15. Anonymkode: fd8aa...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #12 Del Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er 10 omsorgsdager så lenge barnet er under 12 år og du ikke har mer enn to barn, da er det 15. Anonymkode: fd8aa...e7d Ok. 😊 Anonymkode: 8b9b8...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #13 Del Skrevet 19. august 2023 Plutselig_gravid skrev (På 17.8.2023 den 7.21): I grensetilfeller og ok allmenntilstand gir jeg ev en paracet og sender melding til lærer om å ha et ekstra øye på formen og lav terskel for å ringe/sende hjem. På foreldremøte ble alle anbefalt å gjøre det på denne måten. Lærer erfarer nesten uten unntak at barna er i fin form på skolen. Barnehagebarn har jeg selvsagt holdt hjemme, men skolebarn tåler mer og kan gi beskjed selv. Paracet skal ikke brukes ved litt snuskete.. Da er det bedre å ha de hjemme. Skjønner ikke hvorfor så mange sender uansett tilstand eller putter i de paracet og sender avgårde.. Bør være forsiktig va bruk av sånt! Anonymkode: 931c2...06a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutselig_gravid Skrevet 19. august 2023 #14 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Paracet skal ikke brukes ved litt snuskete.. Da er det bedre å ha de hjemme. Skjønner ikke hvorfor så mange sender uansett tilstand eller putter i de paracet og sender avgårde.. Bør være forsiktig va bruk av sånt! Anonymkode: 931c2...06a Selvfølgelig gir jeg barnet mitt smertestillende hvis det er plaget av forkjølelse, som vondt i halsen o.l. Det er ikke skadelig å gi paracet to ganger i året altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #15 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (På 17.8.2023 den 7.24): Dette gjør vi og. Sjeldent barnet blir sendt hjem. Oftest værst om morgenen. Anonymkode: fd8aa...e7d Trenger barnet smertestillende for å dra på skolen, er barnet for sykt spør du meg. Her får barna absolutt være hjemme i disse tilfellene. De er jo ikke mye syk normalt sett i denne alderen uansett, så la nå barna være hjemme når de ikke er i form. Anonymkode: 52879...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #16 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trenger barnet smertestillende for å dra på skolen, er barnet for sykt spør du meg. Her får barna absolutt være hjemme i disse tilfellene. De er jo ikke mye syk normalt sett i denne alderen uansett, så la nå barna være hjemme når de ikke er i form. Anonymkode: 52879...aa5 Akkurat! Anonymkode: 931c2...06a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå