Gå til innhold

Favorittsitat frå Bibelen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du eit favorittsitat frå Bibelen? Eller frå ein annan religiøs tekst, for den del?

Hadde vore artig å høyre. :) 

Anonymkode: 59537...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[1] By the rivers of Babylon, there we sat down, yea, we wept, when we remembered Zion. [2] We hanged our harps upon the willows in the midst thereof. [3] For there they that carried us away captive required of us a song; and they that wasted us required of us mirth, saying, Sing us one of the songs of Zion.

Anonymkode: 0d836...334

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proverbs 17:15

15 He who justifies the wicked and he who condemns the righteous are both alike an abomination to the Lord.

Matthew 7

21 Not everyone who says to me "Lord, Lord," will enter the kingdom of heaven, but only the one who does the will of my Father who is in heaven.

Anonymkode: fa2ac...4ba

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha tro til Gud (Mark 11:22)

Også min favorittsang (som jeg har oversatt til norsk, men ingen bruker den) (Jada, Hillsongs, men lenge før skandaler og tull. Også med folk som senere har forlatt menigheten pga. ledelsens tull)

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herren din Gud er hos deg, en helt som frelser. Han fryder og gleder seg over deg og viser deg på ny sin kjærlighet. Han jubler over deg med fryd. 

Sefanja 3:17 N11BM

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Proverbs 17:15

15 He who justifies the wicked and he who condemns the righteous are both alike an abomination to the Lord.

Matthew 7

21 Not everyone who says to me "Lord, Lord," will enter the kingdom of heaven, but only the one who does the will of my Father who is in heaven.

Hvorfor på engelsk?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

[1] By the rivers of Babylon, there we sat down, yea, we wept, when we remembered Zion. [2] We hanged our harps upon the willows in the midst thereof. [3] For there they that carried us away captive required of us a song; and they that wasted us required of us mirth, saying, Sing us one of the songs of Zion.

Anonymkode: 0d836...334

image.jpeg

Anonymkode: 213c1...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For så høyt har Gud elsket verden, at han gav sin sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

Det nye testamente

Anonymkode: 5d7fc...abd

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sofie777 said:

Hvorfor på engelsk?

Fordi jeg leste flere av de store religiøse bøkene på engelsk da jeg bodde i utlandet og har notater fra de. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

“If the world hates you, remember that it hated me first. The world would love you as one of its own if you belonged to it, but you are no longer part of the world. I chose you to come out of the world, so it hates you."

Anonymkode: 38bde...9a7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmene 103,1–22

1Av David. Velsign Herren, min sjel! Alt som i meg er, velsign hans hellige navn. 2Velsign Herren, min sjel! Glem ikke alt det gode han gjør. 3Han tilgir all din skyld og leger alle dine sykdommer. 4Han frir ditt liv fra graven og kroner deg med barmhjertighet og kjærlighet. 5Han metter ditt liv med det gode, du blir ung igjen som ørnen. 6Herren skaper rettferd, han lar alle undertrykte få sin rett. 7Han kunngjorde sine veier for Moses, sine gjerninger for Israels folk. 8Barmhjertig og nådig er Herren, sen til vrede og rik på miskunn. 9Han anklager ikke for alltid og er ikke for evig harm. 10Han gjør ikke gjengjeld for våre synder, han lønner oss ikke etter vår skyld. 11Så høy som himmelen er over jorden, så veldig er hans miskunn over dem som frykter ham. 12Så langt som øst er fra vest, tar han syndene våre bort fra oss. 13Som en far er barmhjertig mot sine barn, er Herren barmhjertig mot dem som frykter ham. 14For han vet hvordan vi er skapt, han husker at vi er støv. 15Dagene mennesket får, er som gress, det blomstrer som blomsten på marken. 16Når vinden farer over den, er den borte, stedet den sto på, vet ikke lenger av den. 17Men Herrens miskunn er fra evighet til evighet over dem som frykter ham. Hans rettferd når til barnebarn, 18til dem som holder hans pakt og husker hans bud, så de følger dem. 19Herren har reist sin trone i himmelen, han rår som konge over alt. 20Velsign Herren, dere hans engler, dere sterke helter som lydige setter hans ord i verk. 21Velsign Herren, alle hans hærskarer, dere tjenere som setter hans vilje i verk. 22Velsign Herren, alle hans skapninger, overalt hvor han rår. Velsign Herren, min sjel!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Johannes' åpenbaring 21:4 N11BM

Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte. For det som en gang var, er borte.»

Anonymkode: 36264...2be

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett». 

Ordspråkene 

Anonymkode: c4009...1b7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...