Gå til innhold

Butterfly svømming

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke det en utrolig rar idrettsgren?

De fleste idretter har en eller annen forbindelse til det virkelige liv. Men ingen svømmer med butterflyteknikk i det virkelige liv. Det er en ren konkurranse-oppfinnelse.

Er det andre eksempler på idrettsgrener som oppfunnet kun for konkurranse og som ikke utøves "sivilt"?

Anonymkode: 3b97a...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hekkeløp

Anonymkode: d1a04...535

Jeg var inne på tanken. Men man løper og hopper i det vanlige liv. Så at det har blitt en konkurranse er kanskje ikke så rart.

Samme med skiskyting. Som er mye brukt militært. Også den er sånn sett naturlig at ble en idrettsgren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er ikke det en utrolig rar idrettsgren?

De fleste idretter har en eller annen forbindelse til det virkelige liv. Men ingen svømmer med butterflyteknikk i det virkelige liv. Det er en ren konkurranse-oppfinnelse.

Er det andre eksempler på idrettsgrener som oppfunnet kun for konkurranse og som ikke utøves "sivilt"?

Butterfly er en disiplin, ikke en idrettsgren. (Svømming er idrettsgrenen). 

Mange idrettsgrener har vel disipliner som er litt kunstige? Jeg tror heller ikke noen svømmer rygg i virkeligheten.

Anonymkode: 10754...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskos-kasting? Er det noe folk driver med i det daglige? Vi kan kaste ting avgårde, ja, men vi står ikke og snurrer vilt rundt og hiver ting på den måten.

Anonymkode: da4e5...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes telemarknedslaget i skihopping ser farlig ut, og tror det er mer risikabelt og belastende enn jamsies nedslag. Skihoppere på landslaget er vel proffer, og i så fall lurer jeg på om telemarksnedslaget ville blitt forbudt hvis de tok en skikkelig oppgradering av hms-reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Butterfly er en disiplin, ikke en idrettsgren. (Svømming er idrettsgrenen). 

Mange idrettsgrener har vel disipliner som er litt kunstige? Jeg tror heller ikke noen svømmer rygg i virkeligheten.

Anonymkode: 10754...4fb

Ehhhhh... Jeg svømmer ofte på rygg.

Ryggsvømming er vel det som er aller best å kunne mestre i tilfelle man blir skibbrudden noen gang og må svømme veldig langt.

Anonymkode: d1a04...535

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...