AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #1 Skrevet 15. august 2023 Det er sikker mye variasjon men jeg prøver likevel. Hvor sliten blir du etter at du har vært på jobb? Jeg har barn og søvnproblemer og noen dager er bare helt grusomt. Sånn uutholdelig hvor du ikke skjønner hvordan du skal holde ut resten av dagen. Anonymkode: 5e67d...9e1 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #2 Skrevet 15. august 2023 Det er omtrent hver dag for meg, og jeg har ikke barn 😅 Kommer hjem etter jobb, spiser mat og sitter i sofaen resten av kvelden. Orker virkelig ikke mer. Tror det gjelder mange. Anonymkode: 83d9a...3fa 3 2
c_buk Skrevet 15. august 2023 #3 Skrevet 15. august 2023 Før når jeg jobbet i et serviceyrke og på kjøkken var jeg ofte veldig sliten. Nå ha jeg kontorjobb og er ordentlig kjørt i hodet når det er hektisk. Men som oftest ikke. Men hadde jeg hatt søvnproblemer hadde jeg vært utslitt hver dag etter jobb.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #4 Skrevet 15. august 2023 Jeg sover godt, har 0 barn, og er dausliten etter en hektisk dag på kontoret. Jeg er prosjektleder, og der er alltid hektisk og et hav av små og store avgjørelser som skal tas hver eneste dag. Anonymkode: 44c1c...a28 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #5 Skrevet 15. august 2023 Sliten i hodet noen ganger, fordi jeg jobber tett på mennesker og dere problemer. Har hatt mer krevende jobber før, men måtte velge noe enklere for å ha overskudd igjen til barn og alt som skjer på ettermiddag og helg. Absolutt verdt det altså, men noen særlig karriere har jeg gitt opp å prøve på de neste 10 årene. Anonymkode: 0cf58...774
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #6 Skrevet 15. august 2023 Helt ferdig hver eneste dag, hater det ( kontorjobb) Anonymkode: c196a...bdc
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #7 Skrevet 15. august 2023 Helt gåen! Jobber i dagligvare, 3 barn (6-14 år). Mann i offshoreturnus. Anonymkode: e9b5c...83c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #8 Skrevet 15. august 2023 Nesten verre nå når ungene er større😅Sliter med søvn i perioder jeg og, tar meg ofte en nøkkelsøvn etter middag. tar meg som regel en treningsøkt etterpå og det hjelper, men ofte så er det en kamp Med meg selv før jeg kommer meg avgårde😄 Anonymkode: 26130...12c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #9 Skrevet 15. august 2023 Helt utslitt, ork på lage middag. Men gjør det. Etterpå må jeg slappe til jeg skal sove, lørdagen er jeg utslitt av hele uka. Litt energi på søndagen til trening. Thats it.. Nå sparer jeg alt av penger bare for å stoppe arbeidslivet en periode, orker ikke tredemøllelivet lenger. Anonymkode: f9b47...ce1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #10 Skrevet 15. august 2023 Alenemamma til 3 barn. Jobber 12-15 timer hver dag. Er så sliten at jeg ikke føler jeg husker de siste 10 årene. I den grad jeg ikke ser vitsen med livet lenger. Jobbe ræva av seg hele livet. Så skal man dø. Og nei. Har ikke råd til å bytte jobb. Anonymkode: f5feb...741 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #11 Skrevet 15. august 2023 Jeg merker en enorm forskjell på om jeg reiser på kontoret eller jobber hjemmefra. Hvis jeg reiser til kontoret så er jeg helt ferdig når jeg kommer hjem. Vil helst bare ligge på sofaen og gjøre ingenting. Jobber jeg hjemmefra så har jeg masse energi og overskudd igjen når arbeidsdagen er ferdig. Anonymkode: 1d097...359 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #12 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alenemamma til 3 barn. Jobber 12-15 timer hver dag. Er så sliten at jeg ikke føler jeg husker de siste 10 årene. I den grad jeg ikke ser vitsen med livet lenger. Jobbe ræva av seg hele livet. Så skal man dø. Og nei. Har ikke råd til å bytte jobb. Anonymkode: f5feb...741 Jeg har heldigvis ikke barn, men føler med deg. Er pga det du skriver at det ikke ble noe barn, er så slitsomt og kostbart. Sjansen for å bli alenemor/delt omsorg er veldig stor i dag. Tar meg en pause snart etter å ha jobbet 5år uten noe særlig ferietid. Anonymkode: f9b47...ce1
applestories Skrevet 15. august 2023 #13 Skrevet 15. august 2023 Varierer ut fra hvordan dagen har vært, men er ganske trett på dager der skolebusser ikke går. Da må jeg reise kl. 6.10, og er hjemme igjen 18.50. Det er bare en tretti minutters kjøretid, så uten bil blir det mye dødtid og venting. Gleder meg til neste uke.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #14 Skrevet 15. august 2023 Når jeg tidligere jobbet som sykepleier med pasienter var helt utkjørt etter jobb, var mentalt og fysisk utslitt hver dag. Men etter jeg byttet til kontorjobb har jeg faktisk overskudd etter jobb til trening, familie, rydding og matlaging. Helt fantastisk! Tror virkelig at riktig type jobb for den enkelte har mye å si for hvor sliten man blir. Selv er jeg en introvert person, så når jeg måtte omgå pasienter hver dag ble jeg veldig sliten, men nå blir jeg ikke like mentalt tappet. Anonymkode: bd513...56a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #15 Skrevet 15. august 2023 Det varierer veldig. Noen dager kan jeg dra rett fra jobb og ut på middag med kollegaer, og ha masse energi. Andre dager, føles det ut som om jeg skal kollapse. Anonymkode: d9ccc...4c0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #16 Skrevet 16. august 2023 Har hatt ulike jobber, før barn, og etter barn, og hvor sliten jeg er, varierer. Nå har jeg to småbarn på 2 og 5, og får minst halvannen time for lite søvn hver natt. Men, jeg er likevel mindre sliten nå enn da jeg var barnløs og kunne sove så mye jeg ville om natten. Forskjellen er at nå har jeg hjemmekontor. Jeg er veldig introvert, og blir helt utkjørt av en dag i åpent kontorlandskap, og ikke minst måtte ta stappfull buss hjem. Ta vekk den delen, og jeg føler meg som et annet menneske. Selv med mindre søvn. Anonymkode: 0819d...d2f 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #17 Skrevet 16. august 2023 Varierer, men jeg er som oftest litt sliten og trøtt, må liksom bare komme meg litt over kneika så kommer det seg noe. Merker det godt nå når jeg har mye å gjøre hjemme med oppussing. Noen dager orker jeg ingenting, andre så har jeg masse energi og driv til å ta fatt på ting etter jobb. Anonymkode: bde92...028
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #18 Skrevet 16. august 2023 Jeg tror mange er mest psykisk sliten og kroppen kjennes sliten pga det. Det er hvertfall en solid faktor for meg, påkjenningen med å ha folk og støy rundt meg hele dagen. Og kommer det an på hvordan psyken er da, hvordan man takler det. Anonymkode: c7feb...b55
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #19 Skrevet 16. august 2023 Høygravid og er så sliten etter jobb at jeg kun har sett de andre barna hver morgen de siste to ukene. Bortsett fra i helgene da. Går å legger meg etter jobb, sover til neste morgen. Selv med masse søvn er jeg konstant utslitt, mulig det er fordi jeg heller ikke får i meg mat. Anonymkode: f19ba...262
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #20 Skrevet 16. august 2023 Ikke veldig. Føler på at det skal bli godt med middag og endelig holde på med mitt. Men jeg har konsekvent valgt stillingsprosent og yrke som ikke spiser opp livsgnisten min. Anonymkode: f034a...2ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå