Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
MBB skrev (9 timer siden):

Booket time til legen neste uke 

da er han også bedre så får vi se 

krysser fingrene 

men engster meg mye

Antagelig går det helt fint! ❤️

Anonymkode: 512a1...b20

Videoannonse
Annonse
Skrevet
tussi84 skrev (23 timer siden):

Blodsukkeret hos noen uten diabetes, skal ligge stort sett mellom 4 - 7. Høyere kan forekomme rett etter måltid, men det skal ha sunket til 7 eller under 2 t etter.

Blodsukkeret hos dem som har diabetes skal stort sett ligge mellom 4 - 10, og da skal  det være 10  maks 2 t ca etter mat. Fastende bs hos diabetikere burde ligge under 7. Ved slike målinger vil en mene at diabetikeren har god kontroll på diabetesen. Langtidsukker bør være på 7,0 for voksne. For barn vet jeg ikke. 

Ved sykdom så er det ikke unormalt at man kan få høyere verdier enn ellers. Det gjelder både de med og uten diabetes.

Det kan være greit med en fastende måling ts, evt et Langtidsukker i tillegg. En enkel prøve rett etter et sukkermåltid er ikke nok til på påvise eller avise noe som helst.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Antagelig går det helt fint! ❤️

Håper det. 
vet bare at en vanlig måling må ligge under 11 så vet ikke hvorfor legen mener 8.9 Er høy  

Skrevet

Mye feilinfo her. Blodsukkeret peaker ca 1,5 timer etter mat/drikke. Utifra hva dere har spist, høres ikke 8,9 så ille ut. 

Anonymkode: c7fd0...3bb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mye feilinfo her. Blodsukkeret peaker ca 1,5 timer etter mat/drikke. Utifra hva dere har spist, høres ikke 8,9 så ille ut. 

Anonymkode: c7fd0...3bb

Hva mener du med feilinfo? 
så 8.9 er ikke ille? Da lurer jeg hvorfor legen sa det var mye

Skrevet
MBB skrev (2 timer siden):

Håper det. 
vet bare at en vanlig måling må ligge under 11 så vet ikke hvorfor legen mener 8.9 Er høy  

Er vel bare for å forsikre seg. Det er en såpass enkel ting å sjekke at det er like greit å bare ta en ekstra kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...