Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg vet Iss, han er bare verdens skjønneste :hjerter:

Uff, jeg gruer meg så innmari til innvendig UL :( Syns sikke det er noe særlig, og spesielt ikke når det er mannlig lege :grine: Men jeg får trøste meg med at jeg får se den lille :)

Magen min syns jeg er blitt mindre igjen nå de siste dagene. Når jeg står opp om morgen, før frokost og en liter med vann, så er den nesten like flat som før jeg ble gravid :klø: Den blir større når jeg har spist, men det blir den jo når mann ikke er gravid og. Trodde det var på tide å få litt mage nå jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:grine: Ååå nå ble jeg misunnelig!!

Jeg vil også ha en så romantisk mann! :sur:

;)

Søtt! :hjerter_rundt:

Ja, at du får se den lille overskygger nok helt at du skal på innvendig UL! :kyss:

Husk, de gjør det hver dag & tenker ikke over det, for det er en JOBB. ;)

Er visst veldig forskjellig når magen titter frem.

Den kommer nok poppende ut snart skal du se :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED 15 UKER!!!!

Og for en herlig mann du har da!!! Men så fortjener du nå roser også da!

Koselig med en hel sånn venninnedag sammen med ei ordentlig goood venninne!!

Oioioi,UL idag ja!! Nå venter jeg spent her!!!

Ang magen forresten,plutselig så bare er den der :overrasket:

Men min er også mye mindre om morgenen enn om kvelden.Da er den så oppblåst og diger at jeg er redd den skal sprekke :ler:

en noen morgener tenker jeg at jeg må slutte å ligge på magen for det sikkert er det som gjør den flatere på morgenen,hehehe! Men er deilig å våkne nå og kjenne på magen at den står opp når jeg ligger på ryggen!

Men som sagt,plutselig så bare er den der!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Så søøøøøt mann du har!! :hjerter:

Hvordan gikk det på UL?? Er spent her :)

Grattis med 15 uker!! :hoppe:

er som Skytte sier, plutselig så popper magen ut!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia! :vinke:

Så søt og snill mann du har! :hjerter:

Hvordan gikk det på UL i dag? Skal du fortsatt være sykemeldt?

:hoppe: litt for 5 uker!!!!

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Epica, Skytte, LinKri,Iss og Cr@sh :)

Epica: Hos min mann så hjalp det å ta noen runder hvor jeg hintet om hvor stor pris vi jenter setter på litt oppmerksomhet, i form av blomster, kort og andre småting, så min har endelig skjønt det :) Kanskje det hjelper hvis du hinter litt du og?

Cr@sh : Jeg håper på at du hoppet for 15 uker og ikke 5? ;)

Nå kommer rapporten: Gynekologen var en ca 60 år gammel svenske. Han var kjepe hyggelig og dyktig. Han tok først innvendig UL på meg, og da var skjermen snudd sånn at jeg ikke kunne se noe. Han sa ingenting og så litt alvorlig ut, så jeg spurte om alt var i orden? Jeg ble litt :overrasket: Så sa han at han drev og så litt på morkaka. Så fikk jeg lov å kle på meg, så skulle jeg flytte meg over til en annen benk, hvor han hadde utvendig UL (han har svææær kontor med masse utstyr), og da var skjermen snudd mot meg, slik at jg fikk sett den lille :hjerter: H*n har vokst på de fire ukene jeg så den ordentlig på UL, det er blitt mye trangere i magen. Men jeg så h*n sprelle og vinke litt med armer og ben, og da var jeg fornøyd :)

Morkaka ligger fremdeles langt nede, det ser ut som den ikke har flyttet på seg på 4 uker. Han sa at han skulle være ærlig med meg, og sa at dersom den ikke flytter på seg til jeg er over 20 uker på vei, så kunne jeg nesten regne med blødninger. Men siden jeg visste hva dem kom av, så var det bare å komme seg rett til sykehuset. Han vil ha meg inn til ny UL rundt uke 28-30, så vurderer vi keisersnitt da dersom den fremdeles ligger bomstille.

Jeg nevnte at bekkenløsningen min er blitt verre den siste uken, at jeg har prøvd jormorens råd om å trene og gå turer, men mener at det blir bare verre. Til det så sa han "har du fått bekkenløsning, så har du det til resten av svangerskapet, det er ingenting som kan gjøre det bedre, fysioterapi og svømming kan være lindrende og behagelig der og da, mens trening faktisk kan forverre situsajonen (denne mannen har jobbet som fødselslege i 30 år i sverige, så jeg tror at han kan litt :) ). Han sa at jeg bare må lytte til kroppen, ta korte turer dersom jeg orker, men ikke presse meg mer enn jeg makter.

Han skrev ny sykemelding til meg t.o.m. 23.april, med diagnose truende abort :overrasket: . Da jeg spurte om det stemte, så sa han, ja, sjansen er jo der når morkaka ligger som den gjør, så det er viktig å forebygge. Dersom jeg hadde hatt sittestillende arbeid så hadde det vært annerledes.

Så det var det legebesøket. Det føles iallefall veldig betryggende å bli fulgt opp av dyktige folk, selv om jeg selvfølgelig er bekymret, så hjelper det å vite at jeg gjør det jeg kan for å forebygge at noe dramatisk skjer.

Etter legen møtte jeg ei veninne på kafe, det var koselig, så handlet jeg til middag, lagde og spiste middag med mannen, så fikk vi foreldrene mine på besøk. Dem dro nå, og nå er jeg veldig klar for senga :) Natta alle sammen, kommer og besøker dagbøkene deres i morgen :klem::sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Så bra at du følte å bli tatt på alvor og godt fulgt opp!! Synes legen hørtes fornuftig ut, med alle rådene han hadde. Du skal nok se at dette går veldig bra!! Nå vet du hvordan situasjonen er og kan ta det derfra..

Sov godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå....vennen min :klem:

Må først bare heise flagget og rope høyt hurra for han legen der altså!!!

TENK om flere hadde vært så dyktig og tatt folk seriøst...

Er jo kjempebra at han forteller alt som det er og selv om det sikkert er fælt å lese på akkurat diagnosen så vet vi jo at det ikke skal skje så lenge du får ta det med ro! Og nå får du værtfall bare værsågod å være dronningen på haugen!

Har mannen skjønt hvor alvorlig det er? Må bare huske at du ikke anstrenger deg eller løfter noe! Strenge Skytte her....Redd for lille Idababyen...

Som vinket til mammaen sin :hjerter: Lille vennen....!!

Skal gå så bra så med den vettu! Er så glad i mammaen sin den så den vil bare bo i magen din så lenge den kan!

Nå får du ha ei riktig så fin og rolig helg sammen med mannen!

Kos dere masse! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle mine skjønne jenter :)

Iss: Ja, det er veldig godt å bli tatt på alvor, særig i en så sårbar periode av livet som en er som gravid. :klem:

Skytte: :klem: tilbake for at du er sååååå god!

Ja, vi skulle så absolutt hatt flere sånne flinke leger. For han var virkelig suveren! Ja det er sant som du sier, selv om det høres veldig fært ut å høre om både diagnosen og alt det som kan skje, så er det jo godt å vite det.

Vet ikke heeelt om mannen er klar over hvor alvorlig det kan være, men jeg tror det har begynt å gå opp for ham. Men nå er jo han så snill og gjør det han kan for sin gravide kone at jeg ikke kan forlange mer :hjerter:

Men dere jenter :Jeg tror jeg kjente den lille i dag tidlig :hoppe::hoppe:

Jeg våknet kl 6 :overrasket: ,og lå på ryggen og tenkte at jeg skulle kjenne etter. Jeg trykte hendene litt på magen, og der kom dunket (tror jeg i allefall), det var kun den ene gangen, så jeg lurer på om det ikke var innbilling, men det kan liksom ikke ha vært det heller... Og nå VIL jeg kjenne mer :sur: , men det kom ingen flere... Men jeg vet jo at alt er i skjøneste orden der inne, så det kommer nok igjen :)

Nå må jeg ha litt mat (andre gangen i dag allerede), så kommer jeg tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotiske bilforhandlere :frustrert: Nå er jeg bare såååå :frustrert:

Mannen ringte isted, de hadde ringt fra bilforhandler hvor vi har bestilt bilen, for å informere om at den er kommet, og klar for å hentes på mandag ettermiddag. Denne bilen har vi ventet på siden begynnelsen av desember!!!!

Så sier mannen om ikke de kan regne ut nøyaktig hva mellomlegget blir mellom den gamle og den nye bilen, slik at vi kan orden billån i dag. (vi visste hva summer var, men ville ha det skriftlig fra dem). Så får mannen mail fra dem isted, hvor de operer med andre pirser, og vi får mindre for den gamle bilen vår, slik at vi til slutt ender opp med å betale nesten 40000 mer enn det som var avtalen, og det som står i kontrakten vår!!!! Slå den du!!! Mannen blir selvfølgelig forbannet og begynner å kjefte og sier at det ikke er riktig, men de gir seg ikke, det er sånn det er og ferdig med saken. Tror dem virkelig at vi d**** penger eller? Uff, jeg er så sint :frustrert:

Så nå, siden dem ikke vil gi seg, og vi nekter å betale den summen, så kontaktet mannen advokaten vår, for å høre om vi kan trekke tilbake kjøpet. Og det kan vi, de brøt avtalen, så vi kan godt la være å ta den bilen, så vi har bestemt oss for å gjøre det da. Mannen har bedt dem sette det de skilder oss på konto, så kjøper vi heller bilen et annet sted.

Disse idiotene har vi hatt masse, masse problemer med tidligere også, så jeg fatter egentlig ikke hvorfor vi ville handle hos dem nå. Nå har vi bare lyst å kvitte oss med den, og aldri ha noe mer med dem å gjøre.

Så nå skal vi kikke på bruktbiler, ca et år gamle, og satse på å få kjøpt noe snarest siden vi blir sittende uten bil over helga.

Så planer for helga vår er biljakt :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert::frustrert::frustrert: Skal vi bare dra å denge dem der folka eller???? Er det muuulig å prøve å lure folk eller?!?! Er det ikke typisk da?! Jeg blir helt lam jeg av sånne skurker...

Men bare si fra så kan jeg godt fyre meg opp og frese fælt til dem!!!

Ahh..det er nå litt godt å rase fra seg litt ja!

Lykke til med biljakten nå da!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja Skytte, vi kan banke dem opp med magene våre :ler::ler::ler: Syns jeg ser oss :) Vi har funnet en bil som vi skal reise for å kikke på i morgen, vi finner nok noe til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 15 uker! :)

Kjipt med bilforhandlere, ingen som har 40' ekstra i baklomma vel!

(hvertfall ikke de fleste...)

Ha ei fin helg på biljakt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

:frustrert::frustrert: For noen folk!!! Bilforhandleren altså.. Det går jo ikke ann, og dere hadde jo kontrakt på det! Ja, noen folk er jammen meg slue!

Så godt at du fikk sykemelding, og at legen tar deg på alvor! Og den legen der virka jo helt fantastisk!! Det er flere som skulle vært som han :)

Ha en god helg, og lykke til med biljakt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sinna: Kan de virkelig gjøre noe sånt når man har kontrakt?? IDIOTER!!!!!

:sjenert: Sorry, måtte bare.. Håper dere finner en bil som frister!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Idiotiske bilforhandlere!! Så kjipt.. :tunge1:

Håper dere finner en fin bil! ;)

Ååå, så spennende at du kjente lillegullet! :hoppe:

Han hxn sparket noe mer siden sist?

Må føles rart og spesielt?! ;)

Har du hatt en fin helg? :klem:

:hoppe: for 15 uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...