Gå til innhold

Folk tror automatisk at jeg er sjefen fordi jeg er dame?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppdaget at jeg så og si alltid blir den folk henvender seg til dersom jeg og mannen min har med andre folk å gjøre, med mindre det er venner på hver sin kant. Det er ingenting galt med ham, han er ikke veik eller blyg på noe vis. Men hvis vi f.eks. har å gjøre med håndtverkere/reparasjon, er i butikker, på restaurant osv., så venter folk på MITT svar fremfor hans, eller henvender seg kun til meg??? 

Det stemmer at jeg er den mest bossy av oss, men det kan jo ikke de vite. Er dette blitt vanlig nå til dags, når man er kvinne? Føler at det tidligere har vært omvendt

Anonymkode: f8396...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Javel, du er mest bossy, og lurer på hvorfor div. henvender seg til deg.. 

Ikke slik her i hjemmet 

Anonymkode: 56e07...e6b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da typisk at damer vil bestemme en del detaljer.

Hva gjør bilselgeren? Henvender han seg til deg også? I så tilfelle har du ett sett usynlige baller.

Anonymkode: 7bdab...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke slik her i hjemmet 

Anonymkode: 56e07...e6b

Er ikke for å skryte av at jeg er bossy... men greit å høre, for kanskje man ser streng ut eller noe da, og burde skjerpe seg evt... Artig å høre andres synspunkter. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er da typisk at damer vil bestemme en del detaljer.

Hva gjør bilselgeren? Henvender han seg til deg også? I så tilfelle har du ett sett usynlige baller.

Anonymkode: 7bdab...d34

Det er til ham 😅 ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette blitt vanlig nå til dags, når man er kvinne? Føler at det tidligere har vært omvendt

Sånn er det i de fleste forholdene til de rundt meg. Har vært sånn i mange år også, så er ikke noe "nytt" fenomen synes jeg.

Anonymkode: dc44b...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplever hvertfall ikke dette, noen henvender seg til meg og andre til han. 

Anonymkode: 497eb...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser han norsk ut?

Anonymkode: 294b4...3c0

Njaaa, vanskelig å si... han er mørkere enn "vanlig" for nordmenn flest i hud og hår, men lyse øyne. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at det alltid har vært litt sånn. 

Dama bestemmer det meste av ting hjemme og jeg henvender meg av uvane automatisk til henne ved forespørsler. Fordi det er henne det betyr mest for. For meg er det heller et fåtall av ting som ikke funker og resten er greit. Så om det er noe jeg ikke liker, velger hun ikke det. 

Selv er jeg ikke evneveik og er vel den som tar det meste av større økonomiske avtaler, "konflikter", reklamasjoner, klager etc. Ting som kan få henne til å føle seg litt ukomfortabel og kan være krevende å sette seg inn i. 

Vi er et jævla bra team, men kan fort se ut som hun er sjefen. Slik er det hos mange av venneparrene våre også. 

Dama har et durabelig overskudd og er veldig fornøyd. Det smitter fort på meg også, da jeg får både det ene og det andre i bøtter og spann 😄

Anonymkode: a13ed...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...