AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #61 Del Skrevet 16. desember 2023 Er det egentlig så mye annerledes å vere alene i julen dersom ein alene det meste av tiden i året. ? Mange eldre trivest best i sitt eget hjem, og i sine vante omgivelser, og er vant til å ha det på sin måte. Anonymkode: 170e5...8f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #62 Del Skrevet 16. desember 2023 Jeg skulle ønske jeg kunne vært alene i år.. Livet mitt er snudd opp ned, og familien og venner hadde ikke tillatt meg å være alene i år uten å lagd oppstyr rundt det.. Vil ikke at folk skal tenke at jeg har det så vondt, å lage bekymringer for dem. Så til dere som skal feire alene, vit at det faktisk er noen som misunner dere det! I år vil jeg heller gråte hele julaften for meg selv, enn å klistre på et smil igjennom hele julen, men jeg skal forsøke å nyte det. Skal tenke på alle som feirer alene som aller helst skulle vært hos familiene sine, så alle dere er med meg i tankene ❤️🎄 Har vært alene før, jeg var redd det kom til å bli trist, men det var koselig på sin måte. Så på juleprogrammer,gikk en lang tur med hunden, spiste medisterkaker (ribbe orket jeg ikke lage til èn person), åpnet gavene etter middag og satt på en film. Vin og julegodteriet hørte med! Julestemningen er ikke kun julaften. Den får jeg av å pynte til jul, pakke inn gaver osv. Det blir litt utenom det vanlige å feire alene, men det blir nok en fin kveld når man har forberedt seg på å tilbringe den med seg selv - det viktigste menneske i ditt liv 🎄 Anonymkode: c1a5e...8c2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:57 #63 Del Skrevet tirsdag kl 08:57 Hjelpe til med baking og sånn så burde det gå fint? Kanskje en sto for alt å da orker man ikke 🥲 Anonymkode: 3fd62...725 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet tirsdag kl 09:09 #64 Del Skrevet tirsdag kl 09:09 Ligger i sofan klokken 17:00 er det på kirkegården og tenne lys og legge ned kranser og deretter er det hjem til Sigar og Cognac bor alene 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet tirsdag kl 09:11 #65 Del Skrevet tirsdag kl 09:11 Jeg gjør det jeg bruker å gjøre på en tirsdag kveld..en runde med fotoapparatet , vin og komedier på youtube . Tv kan en ikke stole på i jula , det har man aldri kunnet . Det viktigste er å trives i eget selskap , når en først er alene . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:21 #66 Del Skrevet tirsdag kl 09:21 Det verste med å være alene julekvelden er alle som mener det må være helt skandaløst trist. Derfor lyver jeg om at jeg skal til broren min, og så koser jeg meg hjemme i eget selskap med pinnekjøtt, øl og akevitt. En god bok og litt skjermunderholdning. Dernest kan jeg henge litt på kg og lese om alle som fikk sin julefeiring ødelagt av andre og tenke - jeg har det helt fint, jeg. Anonymkode: e460f...bd2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:46 #67 Del Skrevet tirsdag kl 13:46 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dernest kan jeg henge litt på kg og lese om alle som fikk sin julefeiring ødelagt av andre og tenke - jeg har det helt fint, jeg. Anonymkode: e460f...bd2 Veldig godt poeng, det kommer nok til å strømme på med historier som vanlig, noen har allerede begynt 😄 I år sender jeg noen ekstra tanker til alle de som feirer jul med noen de ikke ønsker å feire jul med. Anonymkode: dd279...12e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet tirsdag kl 14:31 #68 Del Skrevet tirsdag kl 14:31 AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 23.23): Dette blir min første jul alene. Har ingen søsken. Foreldrene mine feirer ikke jul (de har feiret tidligere, men nå vil de heller slappe av og ikke stresse med baking, matlaging og diverse). Jeg er nyskilt så er alene i år. Min gamle svigerfamilie gjorde mye stas på julefeiringen. Hele familien reiste opp til Geilo og der var det fult kjør. Med tre nøtter til Askepott og grøt i pysjamasen. Julesokker med godteri til alle. Gode drinker, vin, mat, pynte seg i flotte kjoler and u name it. Trist jeg ikke får oppleve det og enda tristere at mine foreldre ikke er interessert i å ferie jul. Mamma og pappa har egentlig aldri likt jul og alltid klagd over at det bare enda en tradisjon som er skapt for å sløse penger på. De kommer gjerne i selskap hos andre om de blir invitert, men legger lite innsats i å gjøre noe ut av dagen. De liker det enkle livet. Være hjemme, spise nøtter og se på tv. Ikke så glad i å pynte seg, dra på besøk hos andre osv. og for å være helt ærlig, så syns jeg julen med dem bare blir trist. Ene juleaften dukket de opp i helt vanlige klær og bare satt å gjespet halve kvelden. Dette var da vi feiret jul i Oslo hos svigers. Lurer på hva dere single gjør på jul? Trenger litt inspirasjon Anonymkode: e6a8c...4a7 Hvorfor lager du ikke egen feiring/egne tradisjoner med det du liker? Tremger ikke å bli invitert til andres tradisjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå