Gå til innhold

Dere som skal være alene i julen - hva gjør dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er en tråd for oss som skal ha julaften alene. 

Det skal jo ikke du! Gni det inn for oss som faktisk må være alene. 

Anonymkode: 82140...d3e

Noen MÅ, mens andre trives veldig godt med det :) 

Mange lever etter "Ingen skal feire jul alene", men resten av året er det greit at folk sitter alene. Merkelig samfunn.

Anonymkode: 46755...86f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gleder meg til 4 fridager på rad :) 

Juleaften åpner jeg med en god styrkeøkt på morgenen, etterpå dusj og måltid.

Så er det hvile :) Lager meg et godt måltid ved 15-16 tiden, ikke julemat. Det spiser jeg før jula på julelunsj/middag.

1. Juledag: Blir gåtur og avslapping, liker å være utendørs.

2. Juledag: God styrkeøkt, kanskje kjøpe meg noe mat ute om noe er åpent. 

Så starter dessverre hverdagen igjen 😆

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir min første julaften alene. Jeg vet ikke om jeg orker å gå ut, men skal nok spise pinnekjøtt. Jeg har liten familie og ingen av dem ønsker meg der, for jeg er veldig utenfor samfunnet (det begynte aldri for meg).

Har aldri vært i nærheten av å ha kjæreste. Er ingen som bryr seg om meg, så skjønner ikke hvorfor jeg skal bry meg om andre (jobber frivillig men vil ikke på julaften) uansett hvor jeg går ute den dagen ser jeg alle andre har noen de er med. 

Livet mitt skulle ikke bli sånn her men. Mann i 20 årene.

Anonymkode: 9aa18...ecb

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at mobberene/de frekke gjennom skoleårene ingen av dem er ensomme. Mens meg som aldri ville noen vondt sitter igjen som den største taperen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (På 14.8.2023 den 20.22):

Jeg reiser til syden :)

I fjor satt jeg på Gran Canaria på all inclusive, så tre nøtter til askepott mens jeg sola meg naken på balkogen med cava i glasset. Var julemiddag på hotellet. 

Paradis ❤

Anonymkode: 3cc81...5ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det verste er at mobberene/de frekke gjennom skoleårene ingen av dem er ensomme. Mens meg som aldri ville noen vondt sitter igjen som den største taperen.

Men det at du er alene betyr jo ikke at du er taperen 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grandis i ovnen og gaming med venner som har tid, dette blir kjempebra!

Alkoholfri cider for å kose meg.

Anonymkode: e509e...ae0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut😍😍

Jeg hadde feiret alene uten problemer. Jeg hadde da sittet med dynen i sofaen drukket julebrus,spist sjokolade og sett på TV😅😍 

Jeg har 2 barn 100% og 1 barn annenhver jul. Har heller ingen familie jeg vil/har kontakt med,men fått med kjæreste så feirer med hans familie i år. Hadde med glede vært alene et år jeg,liker det rolige livet.

Anonymkode: 6b8b8...389

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ønsker et vist samhold eller selskap, så går jeg i kirken. 

Anonymkode: c2d90...af0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men det at du er alene betyr jo ikke at du er taperen 

Man bestemmer egentlig selv om man er en taper eller ikke. Men jeg har et sterkt behov for å være med noen, og sammenlignet med de fleste andre i samfunnet er jeg en stor taper.

Kan trøste meg med at folk må jobbe, eller det er folk som lever i krigsområder, syke folk osv. Det er alltid noen som har det verre. Men å være en ubrukelig/uønsket person skal jo ikke være meningen med å være et menneske født i dette landet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man bestemmer egentlig selv om man er en taper eller ikke. Men jeg har et sterkt behov for å være med noen, og sammenlignet med de fleste andre i samfunnet er jeg en stor taper.

Kan trøste meg med at folk må jobbe, eller det er folk som lever i krigsområder, syke folk osv. Det er alltid noen som har det verre. Men å være en ubrukelig/uønsket person skal jo ikke være meningen med å være et menneske født i dette landet.

Du er ingen taper. Mange av dem som er gift eller har samboer er ulykkelige og er sammen bare pga. barn, økonomi eller redsel for å være alene, husk det. Mange av dem skulle ønske de var single eller kunne få litt alenetid, men de kan ikke. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden så godt mulig du har fått dette tipset tidligere, men hva med å legge ut en annonse på Finn og invitere fremmede som ikke har noen å feire med til en skikkelig fin julefeiring hos deg selv? 

Anonymkode: 233d3...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Dette blir min første julaften alene. Jeg vet ikke om jeg orker å gå ut, men skal nok spise pinnekjøtt. Jeg har liten familie og ingen av dem ønsker meg der, for jeg er veldig utenfor samfunnet (det begynte aldri for meg).

Har aldri vært i nærheten av å ha kjæreste. Er ingen som bryr seg om meg, så skjønner ikke hvorfor jeg skal bry meg om andre (jobber frivillig men vil ikke på julaften) uansett hvor jeg går ute den dagen ser jeg alle andre har noen de er med. 

Livet mitt skulle ikke bli sånn her men. Mann i 20 årene.

Du klarer selv å gjøre noe godt ut av det om du vil :) Alle dagene hele året!

Ikke velg å bryt deg ned selv, det kommer du ingen vei med. Ikke synes synd på deg selv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ingen taper. Mange av dem som er gift eller har samboer er ulykkelige og er sammen bare pga. barn, økonomi eller redsel for å være alene, husk det. Mange av dem skulle ønske de var single eller kunne få litt alenetid, men de kan ikke. 

Vel, det at jeg feirer alene er hvertfall ikke noe jeg legger ut på sosiale medier.

Det blir nok et par filmer. Tenker Joker og Goodfellas/Home Alone 😅 klarer å leve meg skikkelig inn i hovedkarakteren.

PS: jeg fatter omtrent ikke hvorfor folk får barn. Jeg er redd for hvordan verden ser ut om 25 år. Men forstår jo at generasjonene må videreføres.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke lest hele tråden så godt mulig du har fått dette tipset tidligere, men hva med å legge ut en annonse på Finn og invitere fremmede som ikke har noen å feire med til en skikkelig fin julefeiring hos deg selv? 

Anonymkode: 233d3...28f

Invitere fremmede hjem? Man risikerer at det ikke blir en "skikkelig fin julefeiring". 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Invitere fremmede hjem? Man risikerer at det ikke blir en "skikkelig fin julefeiring". 

Jeg bor i en liten ett-roms så det ville nok blitt litt kleint. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2023 den 18.07):

Det er meget mulig jeg skal være alene på julaften i år. 

Jeg kommer til å stå opp, spise en god frokost, gå en god, lang tur med hunden for å tenne lys på grav, komme hjem, ta en dusj, ta på deilig innetøy, lage middag, drikke vin, spise julegodter og se på tv.

Jeg er heldig for jeg er invitert flere steder, men jeg har valgt å takke nei for å prøve om julaften alene kan være så deilig som jeg forestiller meg at det kan.

Tommel opp for denne - Jeg gjør det samme. Går en lang tur med hunden - det er stille i skogen selv om det blåser og det er lite med folk. Synes stillheten er herlig. Så planlegger jeg en veldig god middag - pinnekjøtt m kålrabistappe, poteter, god akevitt + lyst øl. Og så en veldig god film (nei ikke julefilm! Det kan fx være Cinema Paradiso eller en nyere bra film. Jeg synes det er helt herlig:) 

Anonymkode: 1cea6...798

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tommel opp for denne - Jeg gjør det samme. Går en lang tur med hunden - det er stille i skogen selv om det blåser og det er lite med folk. Synes stillheten er herlig. Så planlegger jeg en veldig god middag - pinnekjøtt m kålrabistappe, poteter, god akevitt + lyst øl. Og så en veldig god film (nei ikke julefilm! Det kan fx være Cinema Paradiso eller en nyere bra film. Jeg synes det er helt herlig:) 

Anonymkode: 1cea6...798

Godt å se at du har det fint i eget selskap MED hunden da :) 

Det aller viktigste i livet er å trives i eget selskap.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Var alene 2 ganger i julen. Orket ikke lage julemiddag bare til meg selv, så det ble en god biff av hjortekjøtt og dyr rødvin.

Anonymkode: 27137...750

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...