Catch22 Skrevet 21. august 2023 #241 Del Skrevet 21. august 2023 (endret) Her er enda en kilde til temperaturfallet under den lille istid i The New Yorker, og her står det at temperaturen falt med så mye som to grader Celsius. Man snakker om jorden og ikke den nordlige hemisfære. The National Earth Science Teachers Association (NESTA). During the Little Ice Age, average global temperatures were 1-1.5 degree Celsius cooler than they are today. En annen studie av International Arctic Research Center ved University of Alaska Fairbanks «Is the Earth still recovering from the Little Ice Age”? viser at det med stor sannsynlighet har vært en linær økning av temperatur fra rundt 1800 tallet. En nyere studie viser at oppvarmingen av Arktis begynte allerede for 100 år siden. Det overrasket forskerne, men til forskernes forsvar bør man legge til at forskerne selv innrømmer at resultatene deres avslører en mulig feil i klimamodellene, og fordi de ikke reproduserer denne tidlige oppvarmingen på begynnelsen av forrige århundre. Vi får så mye feilinformasjon i dag at det gjør helt vondt. Pickery fra tvilsomme målestasjoner er ikke uvanlig og selv Meterologisk institutt bruker 130 svartelistede målestasjoner. Endret 21. august 2023 av Catch22 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #242 Del Skrevet 22. august 2023 Enmanelskeråhate skrev (11 timer siden): Stemmer ikke: https://www.nrk.no/nyheter/det-skal-mer-enn-hoy-temperatur-til-for-a-sette-varmerekord-1.16487552 1. du tror jo ikke på NRK eller andre nyhetshus, så hvorfor tror du på denne artikkelen? 2. verifiseringsmetodene og instrumentene de brukte var ikke gode nok i 1913, så denne regnes ikke som den reelle rekorden virker det som Anonymkode: dd451...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 22. august 2023 #243 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 1. du tror jo ikke på NRK eller andre nyhetshus, så hvorfor tror du på denne artikkelen? 2. verifiseringsmetodene og instrumentene de brukte var ikke gode nok i 1913, så denne regnes ikke som den reelle rekorden virker det som Anonymkode: dd451...fed Tror på mye forskjellig jeg, men viktig å tenke litt og ikke bare se på forsider 1 NRK var her en av mange kilder, den første som kom opp, rekorden er fra 1913 og ikke 2023 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #244 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 10.05): Drit i Storofsen da. Det er ett eneste tilfelle for over 200 år siden. Den er fullstendig irrelevant og beviser ikke det du tror. Tvert imot så beviser den jo nettopp at dette ikke er normalt. Anonymkode: 4a346...3ad Hva annet er det å sammenligne med på den årstiden? Anonymkode: ffe09...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #245 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva annet er det å sammenligne med på den årstiden? Anonymkode: ffe09...3a7 Det er liksom det som er poenget - at det er ikke noe å sammenligne med, fordi det har ikke vært normalt med regnværsflom i august. Men det kommer til å bli normalt, fordi årsaken var fordamping fra overopphetet hav, som igjen skyldes klimaendringer. Anonymkode: 4a346...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #246 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 18.23): Tror dere på menneskeskapte klimaendringer? Eller tenker dere fortsatt at dette er heeeelt vanlig vær? Anonymkode: 1d661...dbf Nei jeg er fremdeles klimaskeptiker.. Ser man på det store bildet så står jeg fremdeles fast på at jorden og været går i sykluser.. Langt tilbake til før man loggført vær, vind, temp, soldager osv.. Hvordan ellers kan vi ha hatt flere istider i ulike deler av verden? Det som ble regnet som normaltemp i f.eks 1998 som bildet i annen kommentar her viser, er i dag markert med ild rødt.. samme temp - fremstilt på en annen måte. Ren propaganda spør du meg.. Skremselspropaganda. Ikke mange år siden vi hadde snø på 17mai på vestlandet.. Kan også huske vintre med så mye snø at hele lekehus var under snøen på jobb i bhg.. Husker tordenstormer som liten mye verre enn det vi ser i dag.. Eneste forskjellen jeg sånn sett ser er at en del år tilbake så hadde vi vår når kalenderen sa vår, sommer når kalenderen sa det og vinter når kalenderen såg det.. Menneskeskapte klimaendringer har jeg 0 tiltro til. Forskere i dag gir ut de svarene de tjener penger på.. De som mener noe annet blir hysjet ned og kalt propaganda når det når ut til massene.. Opplever at folk i dag er rett og slett lett lurte på hva de leser i media.. Tror på alt som blir sagt. Selv nå under Hans var det ett bilde i en avis som viste hva som var egnet som storflom på en stein ved en elv på 1700- 18 og tidlig 1900 tallet.. Flommen nå var ikke på nært så høy.. Den store forskjellen? Vel dagens samfunn er ikke bygget for å tåle vær. Vi bygger i lavland, demner opp lev etter elv, legger det i rør.. Rør som ikke tåler mengdene vann. Alt asfatereres, det sprekker under presset fra transport slitasje og vær, dårlig underlag mm. De mengdene jordområder som er borte som før var del i å ta seg av regnmassene er fjernet for å bygge veier, boligfelt mm.. Anonymkode: 968d3...562 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #247 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei jeg er fremdeles klimaskeptiker.. Ser man på det store bildet så står jeg fremdeles fast på at jorden og været går i sykluser.. Langt tilbake til før man loggført vær, vind, temp, soldager osv.. Hvordan ellers kan vi ha hatt flere istider i ulike deler av verden? Det som ble regnet som normaltemp i f.eks 1998 som bildet i annen kommentar her viser, er i dag markert med ild rødt.. samme temp - fremstilt på en annen måte. Ren propaganda spør du meg.. Skremselspropaganda. Ikke mange år siden vi hadde snø på 17mai på vestlandet.. Kan også huske vintre med så mye snø at hele lekehus var under snøen på jobb i bhg.. Husker tordenstormer som liten mye verre enn det vi ser i dag.. Eneste forskjellen jeg sånn sett ser er at en del år tilbake så hadde vi vår når kalenderen sa vår, sommer når kalenderen sa det og vinter når kalenderen såg det.. Menneskeskapte klimaendringer har jeg 0 tiltro til. Forskere i dag gir ut de svarene de tjener penger på.. De som mener noe annet blir hysjet ned og kalt propaganda når det når ut til massene.. Opplever at folk i dag er rett og slett lett lurte på hva de leser i media.. Tror på alt som blir sagt. Selv nå under Hans var det ett bilde i en avis som viste hva som var egnet som storflom på en stein ved en elv på 1700- 18 og tidlig 1900 tallet.. Flommen nå var ikke på nært så høy.. Den store forskjellen? Vel dagens samfunn er ikke bygget for å tåle vær. Vi bygger i lavland, demner opp lev etter elv, legger det i rør.. Rør som ikke tåler mengdene vann. Alt asfatereres, det sprekker under presset fra transport slitasje og vær, dårlig underlag mm. De mengdene jordområder som er borte som før var del i å ta seg av regnmassene er fjernet for å bygge veier, boligfelt mm.. Anonymkode: 968d3...562 de flommene på den steinen var vårflommer forårsaket av snøsmelting, og er ikke relevante å sammenligne med Hans. Anonymkode: 4a346...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #248 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): de flommene på den steinen var vårflommer forårsaket av snøsmelting, og er ikke relevante å sammenligne med Hans. Anonymkode: 4a346...3ad Nei.. Bildet som var lagt ut var iforhold til vårflommen i 2018.. og viste ulike flomhøyder med datoer markert både i mai og juni mnd tidligst i 1657.. Anonymkode: 968d3...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #249 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei.. Bildet som var lagt ut var iforhold til vårflommen i 2018.. og viste ulike flomhøyder med datoer markert både i mai og juni mnd tidligst i 1657.. Anonymkode: 968d3...562 ja, nettopp, vårflommer. De kommer jo i mai og juni. Trodde du vårflommer er i mars? Anonymkode: 4a346...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #250 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ja, nettopp, vårflommer. De kommer jo i mai og juni. Trodde du vårflommer er i mars? Anonymkode: 4a346...3ad Jeg bor på fastlandet.. Ingen vårflom i mai/juni her grunnet snøsmelting.. Og ingenting i den artikkelen eller andre skylder på snøsmelting.. Men man finner alltid en passene unnskyldning som passer inn i idealet om de menneskeskapte klimaendringene.. Men igjen så kan du eller andre si akkurat hva dere mener da.. Enig blir jeg ikke.. Vær er vær.. Det går i sykluser.. varmt, kaldt, vått, tørt.. Om og Om igjen... Anonymkode: 968d3...562 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #251 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg bor på fastlandet.. Ingen vårflom i mai/juni her grunnet snøsmelting.. Og ingenting i den artikkelen eller andre skylder på snøsmelting.. Men man finner alltid en passene unnskyldning som passer inn i idealet om de menneskeskapte klimaendringene.. Men igjen så kan du eller andre si akkurat hva dere mener da.. Enig blir jeg ikke.. Vær er vær.. Det går i sykluser.. varmt, kaldt, vått, tørt.. Om og Om igjen... Anonymkode: 968d3...562 dette er det dummeste jeg har lest på internett. Anonymkode: 4a346...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #252 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er liksom det som er poenget - at det er ikke noe å sammenligne med, fordi det har ikke vært normalt med regnværsflom i august. Men det kommer til å bli normalt, fordi årsaken var fordamping fra overopphetet hav, som igjen skyldes klimaendringer. Anonymkode: 4a346...3ad Det har ikke vært normalt og om det blir det gjenstår å se. Anonymkode: ffe09...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #253 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): dette er det dummeste jeg har lest på internett. Anonymkode: 4a346...3ad Første dag du er pålogget? Anonymkode: ffe09...3a7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #254 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er liksom det som er poenget - at det er ikke noe å sammenligne med, fordi det har ikke vært normalt med regnværsflom i august. Men det kommer til å bli normalt, fordi årsaken var fordamping fra overopphetet hav, som igjen skyldes klimaendringer. Anonymkode: 4a346...3ad Det kan selvsagt skje, men nå skulle havnivået stoge voldsomt i 2012 også. Anonymkode: 0e459...f9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #255 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Første dag du er pålogget? Anonymkode: ffe09...3a7 Dette var enda dummere. Anonymkode: 4a346...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #256 Del Skrevet 25. august 2023 De som går fra å kritisere sak til å kritisere person vet man har tapt... Anonymkode: 47c6f...f2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #257 Del Skrevet 25. august 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: De som går fra å kritisere sak til å kritisere person vet man har tapt... Anonymkode: 47c6f...f2b Så om global oppvarming finnes eller ikke avhenger av hvem på KG som er best til å gi inntrykk av å være seriøse? Det var litt av et ansvar. Anonymkode: 8f06a...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #258 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dette var enda dummere. Anonymkode: 4a346...3ad Ja, jeg ser du har fint lite annet å komme med. Må føles....dumt. Anonymkode: ffe09...3a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #259 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så om global oppvarming finnes eller ikke avhenger av hvem på KG som er best til å gi inntrykk av å være seriøse? Det var litt av et ansvar. Anonymkode: 8f06a...a7b Selvfølgelig ikke. Men dersom noen ikke har bedre argumenter enn at noen er dumme så har de vel ikke så mye å komme med i det hele tatt? Anonymkode: 47c6f...f2b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 26. august 2023 #260 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 18.23): Tror dere på menneskeskapte klimaendringer? Eller tenker dere fortsatt at dette er heeeelt vanlig vær? Anonymkode: 1d661...dbf Jeg tenker at det var et helt naturlig værfenomen. Har vært slikt til alle tider. Dessuten tror jeg været styrets mer av solaktivitet enn av menneskeskapte forhold. Jeg tror det er en fin måte å lure befolkningen på . Betale mer avgifter, ta fra oss biler og etterhvert forbud mot fly. Jeg tror det her har med makt å gjøre. En gylden mulighet til å gjøre oss fattige og slaver for en elite som skam ha allegoder. Jeg syns det er rart at ikke flere gjennomskuer dette..tenk bare på alle privatflyene som ble brukt i Davos. Over 1000. Man må bare le litt av at folk et så naive og tror på disse onde om de menneskene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå