Catch22 Skrevet 26. august 2023 #261 Del Skrevet 26. august 2023 (endret) DET REGNET «UTEN STOPP» I 1315 og kornet modnet ikke. Det ble ikke bedre året etter. To år med bare regn. Det må man vel kunne kalle ekstremvær og det hadde vel neppe noe med CO2 økning å gjøre. Tipper det var dommedagstider om en ny syndeflod... Desverre har vi lite målinger fra tidligere tider. Det fantes ikke 7-8 milliarder mennesker med termometere, lykt og lupe på jakt etter rekorder, og dagens teknologi til å registrere slikt. Desverre kommer mye av dagens rekorder fra tvilsomme målestasjoner slik vi så om sommerens rekorder i Europa. Pickery kalles det og selv Meterologisk institutt bruker data fra 130 svartelistede målestasjoner. En kommentar jeg har klippet fra et annet sted, om Eksremværet Hans... Det er interessant å se «spennet/usikkerheten» i hva som kommer fram fra klimaforsker ved Norce og Bjerknessenteret om «Hans». Samt Nansensenteret ved Tore Furevik: «– Vi kan ikke utelukke at «Hans» kunne skjedd uten klimaendringene.» «Ekstremværet skyldtes først og fremst et lavtrykk som befant seg på et uvanlig sted. Posisjonen til lavtrykket er det vanskelig å knytte til klimaendringene, ifølge klimaforsker ved Norce og Bjerknessenteret, Erik Kolstad. – Men konsekvensene ble mest sannsynlig verre på grunn av klimaendringene, siden det regner mye når det kommer nedbør, sier han til VG.» «Ifølge Kolstad kan vi ikke slå fast at en spesifikk værhendelse har med klimaendringene å gjøre. – Situasjonen rundt «Hans» var såpass spesiell at den kunne skjedd når som helst.» Endret 26. august 2023 av Catch22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #262 Del Skrevet 26. august 2023 Det siste halvannet året har et digert, undresjøisk vulkanutbrudd i Stillehavet pumpet vanndamp inn i atmosfæren og økt luftfuktigheten på jorda men 10%, ifølge NASA. https://www.nasa.gov/feature/jpl/tonga-eruption-blasted-unprecedented-amount-of-water-into-stratosphere Alt dette vannet i atmosfæren kommer nødvendigvis ned igjen, så det er kanskje ikke så rart om det er litt bløtt her og der om dagen? Det er merkelig at Tonga-vulkanen ikke har blitt omtalt i mediene. Ifølge NASA er visst det som har foregått borte i Stillehavet ekstremt nok til å påvirke været i hele verden i flere år: Det blir varmere og det vil falle mer regn til atmosfæren har fått levert vannet tilbake til havet. Det passer kanskje ikke med naturlige forklaringer på "Hans" midt i klimakrisa? Anonymkode: d0639...3b4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 26. august 2023 #263 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 23.35): Det er liksom det som er poenget - at det er ikke noe å sammenligne med, fordi det har ikke vært normalt med regnværsflom i august. Men det kommer til å bli normalt, fordi årsaken var fordamping fra overopphetet hav, som igjen skyldes klimaendringer. Anonymkode: 4a346...3ad Så normalen kommer av en stor flom 200 år etter😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 26. august 2023 #264 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 23.42): de flommene på den steinen var vårflommer forårsaket av snøsmelting, og er ikke relevante å sammenligne med Hans. Anonymkode: 4a346...3ad Dette er jo bare svada, les deg opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #265 Del Skrevet 26. august 2023 Enmanelskeråhate skrev (5 minutter siden): Så normalen kommer av en stor flom 200 år etter😂 har du lagt merke til at i ukene etter Hans, så står det om et nytt gult farevarsel om ekstremvær i en eller annen del av landet hver fuckings dag?!!!! Anonymkode: 4a346...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 26. august 2023 #266 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): har du lagt merke til at i ukene etter Hans, så står det om et nytt gult farevarsel om ekstremvær i en eller annen del av landet hver fuckings dag?!!!! Anonymkode: 4a346...3ad Som ikke skjedde😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #267 Del Skrevet 26. august 2023 Enmanelskeråhate skrev (13 minutter siden): Som ikke skjedde😂 ??? Anonymkode: 4a346...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 26. august 2023 #268 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): ??? Anonymkode: 4a346...3ad Slutt å se på forsiden av avisene, les deg opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #269 Del Skrevet 26. august 2023 Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå): Slutt å se på forsiden av avisene, les deg opp herregud. Les deg opp selv. 😂 😂 😂 Anonymkode: 4a346...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 26. august 2023 #270 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): herregud. Les deg opp selv. 😂 😂 😂 Anonymkode: 4a346...3ad Det vanlige svada når man kommer til kort, ja ja ikke uvant 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #271 Del Skrevet 26. august 2023 Enmanelskeråhate skrev (11 minutter siden): Det vanlige svada når man kommer til kort, ja ja ikke uvant Jeg gidder ikke å diskutere med folk som antar at andre kun leser overskrifter. Det er en nedlatende hersketeknikk, som i 90 prosent av tilfellene kommer fra folk som selv tror på konspivrøvl. Anonymkode: 4a346...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #272 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg gidder ikke å diskutere med folk som antar at andre kun leser overskrifter. Det er en nedlatende hersketeknikk, som i 90 prosent av tilfellene kommer fra folk som selv tror på konspivrøvl. Anonymkode: 4a346...3ad Det ser vi. Anonymkode: 0e459...f9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #273 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg gidder ikke å diskutere med folk som antar at andre kun leser overskrifter. Det er en nedlatende hersketeknikk, som i 90 prosent av tilfellene kommer fra folk som selv tror på konspivrøvl. Anonymkode: 4a346...3ad Er alle konspiasjonsteorier vrøvl? Anonymkode: d0639...3b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #274 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det ser vi. Anonymkode: 0e459...f9f Ekstremt avslørende kommentar fra din side. Du uthever en del av setningen som overhodet ikke formidler poenget i det jeg sier, samtidig som du glatt overser poenget mitt. Jeg sa jo ikke at jeg ikke gidder å diskutere. Hvis du tror det, må du faktisk ta deg et kurs i leseforståelse. Jeg diskuterer hele tiden. Jeg har diskutert gjennom hele denne tråden i en lang rekke innlegg. Det jeg sa, var at jeg ikke gidder å diskutere" med folk som antar at andre kun leser overskrifter. Det er en nedlatende hersketeknikk, som i 90 prosent av tilfellene kommer fra folk som selv tror på konspivrøvl". Svaret ditt var jo et helt typisk eksempel på cherry picking fra din side, og en måte å lese og forstå på, som er den direkte årsaken til at det ikke har noen hensikt å diskutere med klimaskeptikere. Anonymkode: 4a346...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #275 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det siste halvannet året har et digert, undresjøisk vulkanutbrudd i Stillehavet pumpet vanndamp inn i atmosfæren og økt luftfuktigheten på jorda men 10%, ifølge NASA. https://www.nasa.gov/feature/jpl/tonga-eruption-blasted-unprecedented-amount-of-water-into-stratosphere Alt dette vannet i atmosfæren kommer nødvendigvis ned igjen, så det er kanskje ikke så rart om det er litt bløtt her og der om dagen? Det er merkelig at Tonga-vulkanen ikke har blitt omtalt i mediene. Ifølge NASA er visst det som har foregått borte i Stillehavet ekstremt nok til å påvirke været i hele verden i flere år: Det blir varmere og det vil falle mer regn til atmosfæren har fått levert vannet tilbake til havet. Det passer kanskje ikke med naturlige forklaringer på "Hans" midt i klimakrisa? Anonymkode: d0639...3b4 Interessant. Ja, slik info som dette når sjelden ut i media. Lurer på hvorfor... Anonymkode: 47c6f...f2b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #276 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ekstremt avslørende kommentar fra din side. Du uthever en del av setningen som overhodet ikke formidler poenget i det jeg sier, samtidig som du glatt overser poenget mitt. Jeg sa jo ikke at jeg ikke gidder å diskutere. Hvis du tror det, må du faktisk ta deg et kurs i leseforståelse. Jeg diskuterer hele tiden. Jeg har diskutert gjennom hele denne tråden i en lang rekke innlegg. Det jeg sa, var at jeg ikke gidder å diskutere" med folk som antar at andre kun leser overskrifter. Det er en nedlatende hersketeknikk, som i 90 prosent av tilfellene kommer fra folk som selv tror på konspivrøvl". Svaret ditt var jo et helt typisk eksempel på cherry picking fra din side, og en måte å lese og forstå på, som er den direkte årsaken til at det ikke har noen hensikt å diskutere med klimaskeptikere. Anonymkode: 4a346...3ad Her avslører du deg nok en gang. Du har intet vettugt å tilføye. Anonymkode: 0e459...f9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #277 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Interessant. Ja, slik info som dette når sjelden ut i media. Lurer på hvorfor... Anonymkode: 47c6f...f2b men herregud daaaaaa, som dere dikter. Det er bare å google Tonga eruption eller vulkanutbudd, så ser du at det er omtalt i, for å ta noen få main stream eksempler: Nrk: https://www.nrk.no/urix/vulkanutbruddet-forte-til-noe-forskerne-ikke-kan-forklare-1.15821232 BBC: https://www.bbc.com/future/article/20230713-how-the-tonga-hunga-volcano-produced-the-most-intense-lightning-ever-seen CNN: https://edition.cnn.com/2023/01/08/weather/tonga-volcano-lightning-buffalo-snow-climate-scn/index.html Washington Post: https://www.washingtonpost.com/climate-environment/2023/06/25/tonga-volcano-eruption-lightning-record-study/ CBS: https://www.cbsnews.com/news/2022-tonga-volcano-eruption-put-holes-in-atmosphere-sent-plasma-bubbles-to-space-and-disrupted-satellites/ Anonymkode: 4a346...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #278 Del Skrevet 26. august 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Interessant. Ja, slik info som dette når sjelden ut i media. Lurer på hvorfor... Anonymkode: 47c6f...f2b Kanskje fordi journalister i motsetning til dere forstår hva de sier. Det står at det økte med 10% i stratosfæren, ikke atmosfæren. Stratosfæren inneholder knappe 1% av den totale mengden vannet i atmosfæren, så 10% fra eller til har ingen betydning for mengden regn. Anonymkode: 8f06a...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #279 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kanskje fordi journalister i motsetning til dere forstår hva de sier. Det står at det økte med 10% i stratosfæren, ikke atmosfæren. Stratosfæren inneholder knappe 1% av den totale mengden vannet i atmosfæren, så 10% fra eller til har ingen betydning for mengden regn. Anonymkode: 8f06a...a7b Det kan vi med sikkerhet si at det ikke er. Anonymkode: 0e459...f9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #280 Del Skrevet 1. september 2023 Enmanelskeråhate skrev (På 26.8.2023 den 19.51): Det vanlige svada når man kommer til kort, ja ja ikke uvant "Les deg opp" er uansett en svadasetning. Anonymkode: ffe09...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå