Tutte Skrevet 14. august 2023 #61 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi all forskning viser det! Fordi all media sier det! Anonymkode: 1d661...dbf Når det kommer til sistnevnte om media, så håper jeg at det var et dårlig forsøk på en spøk. Når det gjelder forskning så anbefaler jeg å lese denne artikkelen fra forskere selv. Husk at det er svært akseptert og blir godt mottatt å si at klimaendringer er menneskeskapte. Å si det motsatte vil gi et negativt inntrykk av forskeren. Betyr dette at alle forskere er skurker som bevisst velger dårlige metoder? Nei! understreker Smaldino og McElreath. Men dette virker som evolusjon: Forskergrupper som tilfeldigvis har valgt metoder som oftere gir positive svar, framstår som mer vellykkede https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://forskning.no/om-forskning-forskningen-du-ikke-far-se/vitenskapen-er-rigget-for-darlig-forskning-mener-forskere/395474&ved=2ahUKEwj1oPKO6dqAAxXk-SoKHYLSCT8QFnoECBMQAQ&usg=AOvVaw0ZkAUTsNN9ba-kuk-LxGAh 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 14. august 2023 #62 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hadde hans skjedd på Vestlandet så hadde det vært en vanlig dag, ikke noe ekstremt. Det er ikke selve været som var problemet, men at folk bor for nært elvene. Anonymkode: 110ea...8e9 Så det regner over 120ml på 2 timer hele tiden over alt hos dere på vestlandet altså?👍 Endret 14. august 2023 av Donald Duck 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #63 Del Skrevet 14. august 2023 Donald Duck skrev (Akkurat nå): Så det regner over 120ml på 2 timer hele tiden over alt hos dere på vestlandet altså? Tulling. Mye surr her. Hans var på besøk, ikke verre enn det. Anonymkode: ffe09...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 14. august 2023 #64 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mye surr her. Hans var på besøk, ikke verre enn det. Anonymkode: ffe09...3a7 Ja det får nå så være😂 Flere vestlendinger på feri her i Lom sa at dem aldri har sett slike mengder med regn på så kort tid 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #65 Del Skrevet 14. august 2023 Donald Duck skrev (1 minutt siden): Ja det får nå så være😂 Flere vestlendinger på feri her i Lom sa at dem aldri har sett slike mengder med regn på så kort tid Det har de nok rett i, særlig om de er veldig unge. Jeg gir meg en god dag i hele Hans og klimahysteriet. Men morsomt å høre på klimaidiotene og saueflokken🤭 Anonymkode: ffe09...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 14. august 2023 #66 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har de nok rett i, særlig om de er veldig unge. Jeg gir meg en god dag i hele Hans og klimahysteriet. Men morsomt å høre på klimaidiotene og saueflokken🤭 Anonymkode: ffe09...3a7 Ja det gjør jeg også, men klarer ikke holde kjeft når dere fra vest brøler om at alt er så veldig mye værre i vestlige strøk av Norge. Vind kan dere, det skal dere ha. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #67 Del Skrevet 14. august 2023 For å klargjøre: Klimaskeptiker- en som tviler på at klimaendringene er menneskeskapt Klimaidiot- en som svelger rått all info om at endringene er menneskeskapt Klimarealist- en som lar livet gå som før uansett hva endringene skyldes Anonymkode: ffe09...3a7 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #68 Del Skrevet 14. august 2023 Donald Duck skrev (Akkurat nå): Ja det gjør jeg også, men klarer ikke holde kjeft når dere fra vest brøler om at alt er så veldig mye værre i vestlige strøk av Norge. Vind kan dere, det skal dere ha. Er ikke spes mye vind her heller, bortsett fra en og annen storm i ny og ne Anonymkode: ffe09...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #69 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For å klargjøre: Klimaskeptiker- en som tviler på at klimaendringene er menneskeskapt Klimaidiot- en som svelger rått all info om at endringene er menneskeskapt Klimarealist- en som lar livet gå som før uansett hva endringene skyldes Anonymkode: ffe09...3a7 Hahahah herregud, sitter du og finner på dette helt alene i mors kjeller? Anonymkode: dd451...fed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #70 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tror dere på menneskeskapte klimaendringer? Eller tenker dere fortsatt at dette er heeeelt vanlig vær? Anonymkode: 1d661...dbf Hans har fått meg til å innse at kloden er i mer endring enn jeg trodde ja. Men, jeg mener fortsatt at dette er endringer kloden driver med i sin naturlige syklus. At vi påvirker er helt klart riktig, men jeg tror ikke vi påvirker så mye som det hauses opp til å være. Allikevel mener jeg at vi må skjerpe oss. Vi er klodens dummeste skapninger som forsøpler og ødelegger så mye som vi gjør. Anonymkode: 65244...137 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #71 Del Skrevet 14. august 2023 Donald Duck skrev (3 timer siden): Ja det gjør jeg også, men klarer ikke holde kjeft når dere fra vest brøler om at alt er så veldig mye værre i vestlige strøk av Norge. Vind kan dere, det skal dere ha. Hans var heftig, det er ikke tvil om det. Hans ville nok gjort noe skade på vestlandet også uten tvil. Forskjellen er at vestlandet sies å ha høyere nedbørsnivå, og har hatt økte nedbørsmengder i tankene lenge. Jeg vet ikke med resten av vestlandet, men i Bergen setter de dette med overvann veldig sterkt i de kommunale byggeplanene. Det settes også større krav til de private nå i nyere tid. Så mye andre rerger vestlandet for regnet sitt nå man regne med at det blir litt i retur nå. Men, det som har skjedd er helt forferdelig. Allikevel så vil alle uttalelser fra vestlandet der det vises til overvannsplaner tolkes som en høy på pæra uttalelse selv om det ikke er det. Anonymkode: 65244...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MayorSantos Skrevet 14. august 2023 #72 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg gir meg en god dag i hele Hans og klimahysteriet. Men morsomt å høre på klimaidiotene og saueflokken🤭 Så jordskredene som har gått og husene som er tatt av skred er bare hysteri? de 3000 menneskene som ble evakuert var bare en saueflokk? fordi dette bare var helt vanlig nedbørsmengder? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #73 Del Skrevet 14. august 2023 MayorSantos skrev (6 minutter siden): Så jordskredene som har gått og husene som er tatt av skred er bare hysteri? de 3000 menneskene som ble evakuert var bare en saueflokk? fordi dette bare var helt vanlig nedbørsmengder? Det var en konsekvens av dårlig vær. Hysteriet ligger hos dem som prøver å si at skitværet var et bevis på klimaendringer. Selvfølgelig trist med alle som ble rammet av været under Hans. Anonymkode: f9a21...a3e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 14. august 2023 #74 Del Skrevet 14. august 2023 Det er ingenting som heter "klimaskeptiker" og "klimafornekter". Ingen har noensinne benektet at vi har et klima, eller vært skeptiske til det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anocopy Skrevet 14. august 2023 #75 Del Skrevet 14. august 2023 9 hours ago, Knirke said: Det er ingenting som heter "klimaskeptiker" og "klimafornekter". Ingen har noensinne benektet at vi har et klima, eller vært skeptiske til det. Er du i tvil så kan du alltid dobbeltsjekke i en ordbok! 👍klimafornekter - Det Norske Akademis ordbok (naob.no) klimaskeptiker - Det Norske Akademis ordbok (naob.no) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 14. august 2023 #76 Del Skrevet 14. august 2023 Tycho Urke skrev (23 timer siden): Se her, her har vi et perfekt eksempel på en person som ikke forstår forskjell på vær og klima. Det var da en merkelig konklusjon å trekke. Begge kartene viser vær. Poenget i memet er forskjellen i presentasjonen av noenlunde likt vær. Kommentaren til disse kartene blir enda mer besynderlig tatt i betraktning av at den kommer i en tråd der HI er et langt bedre eksempel på manglende forståelse av forskjellen mellom vær og klima. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #77 Del Skrevet 14. august 2023 On 8/13/2023 at 6:23 PM, AnonymBruker said: Tror dere på menneskeskapte klimaendringer? Eller tenker dere fortsatt at dette er heeeelt vanlig vær? Anonymkode: 1d661...dbf Jeg tror på menneskeskapte klimaendringer, jeg bare driter fullstendig i det Anonymkode: daa42...f6d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #78 Del Skrevet 14. august 2023 On 8/13/2023 at 6:23 PM, AnonymBruker said: Tror dere på menneskeskapte klimaendringer? Eller tenker dere fortsatt at dette er heeeelt vanlig vær? Anonymkode: 1d661...dbf *ristepekefinger* til meddebattanter funker sjeldent godt som argumentasjon i debatter. Hadde jeg vært klimaskeptiker så er ikke tråder som dette vært måten å få meg over på "riktig" side på. Tvert om, faktisk. Anonymkode: 6ba55...2f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 14. august 2023 #79 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) 4 hours ago, Anocopy said: Er du i tvil så kan du alltid dobbeltsjekke i en ordbok! 👍klimafornekter - Det Norske Akademis ordbok (naob.no) klimaskeptiker - Det Norske Akademis ordbok (naob.no) Jeg anerkjenner ikke det ordet på en flekk. Hvorfor heter det "klimafornekter" når det man ikke tror på er menneskeskapt-biten av det? Som i at mennesker er de som oppfant klimaet. Burde det ikke heller hete "menneskefornekter"? "Klima-agnostiker"?🤔 Endret 14. august 2023 av Knirke 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #80 Del Skrevet 14. august 2023 Anocopy skrev (4 timer siden): Er du i tvil så kan du alltid dobbeltsjekke i en ordbok! 👍klimafornekter - Det Norske Akademis ordbok (naob.no) klimaskeptiker - Det Norske Akademis ordbok (naob.no) En ordbok som definerer ordene som noe annet enn hva ordene tilsier... Anonymkode: 0e459...f9f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå