Gå til innhold

Pokemonspill til Nintendo Switch

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 12 år som ønsker seg et nytt pokemonspill til Switchen sin. Han like Pokemon Violet veldig godt, Pokemon Arceus ble litt vanskelig syntes han. Er det noen som har erfaring med de andre og som kan anbefale et fint et til en gutt på den alderen? Jeg har ikke peiling og det er jo mange å velge mellom 😁 Han har ikke noen kjennskap til de andre selv heller, så derfor håper jeg det finnes noen her som har noen tips og råd :) 

Anonymkode: c248e...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel mest naturlig å se mot Sword/Shield da, eller Brilliant Diamond/Shining Pearl. Let's Go er jo også en mulighet, men det blir kanskje litt for enkelt for en tolvåring?

Anonymkode: 5b501...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Sword/Sheldon og Brilliant Diamond/Shining Pearl litt i samme kategori som Scarlet/Violet? Har forstått at det er på en måte samme spill, men i to utgaver?

Jeg kikket på Lets Go, men tanken slo meg at de virket veldig enkle. Men jeg har jo ikke peiling 🤷‍♀️

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sønnen din er 12 år burde han i grunnen være i stand til å researche spill selv.

Anonymkode: c6ade...b6a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis sønnen din er 12 år burde han i grunnen være i stand til å researche spill selv.

Sønnen min har heldigvis ikke konto på Kvinneguiden :) 

Tenkte å overraske han med nytt spill, så derfor spør jeg om råd. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sønnen min har heldigvis ikke konto på Kvinneguiden :) 

Tenkte å overraske han med nytt spill, så derfor spør jeg om råd. 

Jeg sa ikke at sønnen din skulle spørre på kvinneguiden heller da. Men han kan vel å Google, og det finnes massevis av sider som er mye bedre på gaming enn hva kvinneguiden er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sa ikke at sønnen din skulle spørre på kvinneguiden heller da. Men han kan vel å Google, og det finnes massevis av sider som er mye bedre på gaming enn hva kvinneguiden er.

Hun vil jo OVERRASKE ham

Anonymkode: f1929...940

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å svare på spørsmålet, ja, velg enten sword/shield eller den andre. Det går for det samme. 

Anonymkode: f1929...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en gutt på 12 år som ønsker seg et nytt pokemonspill til Switchen sin. Han like Pokemon Violet veldig godt, Pokemon Arceus ble litt vanskelig syntes han. Er det noen som har erfaring med de andre og som kan anbefale et fint et til en gutt på den alderen? Jeg har ikke peiling og det er jo mange å velge mellom 😁 Han har ikke noen kjennskap til de andre selv heller, så derfor håper jeg det finnes noen her som har noen tips og råd :) 

Sword/Shield - definitivt! Det er kjempemoro!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nei, men det er merkelig hva man kan få svar på her på Kvinneguiden likevel.

Nevøen min liker også Sword/Sheld. Han snakker om spillet hele tiden :)

Endret av Sirah
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok valgt Sword/Shield.

Det er nyere spill, laget til switch’en. Har også DLC - altså en ekstrapakke som gir mer innhold.

Diamond/pearl er ok, men de spillene er eldre spill som er pussa opp. Det bærer de preg av. De har ikke en åpen verden sånn som scarlet/violet og Sword/Shield.

MEN!

13. september kommer første ekstrapakke/DLC til scarlet/violet.

Da kan han få nytt innhold til spillet han allerede har :)

Velger du å kjøpe DLC/ekstrapakke vær oppmerksom på at den også kommer i to versjoner - et til hvert spill.

Pass på å kjøpe riktig!

Spesielt siden digitalt innhold ikke kan returneres/byttes. 😕

Kjøper du DLC, så betaler du for 2 ekstrapakker. Første kommer 13. september, neste kommer vinter 2023 engang.

Anonymkode: 3fd45...195

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ville nok valgt Sword/Shield.

Det er nyere spill, laget til switch’en. Har også DLC - altså en ekstrapakke som gir mer innhold.

Diamond/pearl er ok, men de spillene er eldre spill som er pussa opp. Det bærer de preg av. De har ikke en åpen verden sånn som scarlet/violet og Sword/Shield.

MEN!

13. september kommer første ekstrapakke/DLC til scarlet/violet.

Da kan han få nytt innhold til spillet han allerede har :)

Velger du å kjøpe DLC/ekstrapakke vær oppmerksom på at den også kommer i to versjoner - et til hvert spill.

Pass på å kjøpe riktig!

Spesielt siden digitalt innhold ikke kan returneres/byttes. 😕

Kjøper du DLC, så betaler du for 2 ekstrapakker. Første kommer 13. september, neste kommer vinter 2023 engang.

Anonymkode: 3fd45...195

Tusen takk for utfyllende svar!

Jeg har bestilt et Sword til han, så da håper jeg det faller i smak :)

Spennende med utvidelsespakke til det kan allerede har, da har vi en fremtidig bursdag eller julegave om han syntes det virker spennende!

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...