Gå til innhold

For oss som liker litt dyrere klær, hva er ditt siste kjøp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tjener nok over gjennomsnittet, men bruker sannsynligvis mindre på klær enn mange andre. Nå har jeg kjøpt noen plagg fordi jeg har gått ned i vekt, men jeg tror det er et helt år siden sist jeg handlet annet enn truser og sokker. Kvalitetsklær varer lenge, og hvis man kjøper gode basisplagg går de ikke så raskt av moten heller.

Anonymkode: 1fc43...e20

Det er sant, jeg er i en prosess med å investere i kvalitetsplagg, men en del av det som legges ut i tråden, er likevel for dyrt for mitt budsjett. Plagg til 10 000 - 15 000 kr., f.eks., selv om det sikkert representerer et ytterpunkt :)

Anonymkode: 486c9...c2e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Bare sånn for nysgjerrighets skyld - hvilken inntekt har dere som kjøper disse klærne? Jeg har en helt gjennomsnittlig inntekt, og ser virkelig ikke at jeg kan ta meg råd til klær i denne prisklassen. 

Kjedelige svaret: Jeg sparer opp. Legger av en fast sum hver mnd til klær som jeg da tar av når jeg må kjøpe noe nytt eller erstatte et plagg. 

Jeg oppdaget at for meg så var kvalitet bedre enn kvantitet. En del klær som er av det dyrere slaget varer mye lenger, de holder formen, blir ikke like slitt osv. (det finnes selvfølgelig unntak). Så nå sparer jeg bevisst opp til plagg som jeg vil ha, som feks fra Everlane. Siste kjøpet mitt var to bukser fra Ralph Lauren, og de var verdt pengene. Så det bunner jo i grunn ned til hva du har behov for og om du er villig til å spare en stund for å få dem. Fordelen er jo at jeg ikke må kjøpe klær ofte, tingene jeg kjøper er i en stil som ikke går av moten, og de varer mye lenger enn klær fra kjeder som ikke har like god kvalitet. 

Anonymkode: eda77...66b

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjedelige svaret: Jeg sparer opp. Legger av en fast sum hver mnd til klær som jeg da tar av når jeg må kjøpe noe nytt eller erstatte et plagg. 

Jeg oppdaget at for meg så var kvalitet bedre enn kvantitet. En del klær som er av det dyrere slaget varer mye lenger, de holder formen, blir ikke like slitt osv. (det finnes selvfølgelig unntak). Så nå sparer jeg bevisst opp til plagg som jeg vil ha, som feks fra Everlane. Siste kjøpet mitt var to bukser fra Ralph Lauren, og de var verdt pengene. Så det bunner jo i grunn ned til hva du har behov for og om du er villig til å spare en stund for å få dem. Fordelen er jo at jeg ikke må kjøpe klær ofte, tingene jeg kjøper er i en stil som ikke går av moten, og de varer mye lenger enn klær fra kjeder som ikke har like god kvalitet. 

Takk for svar, dette gir meg motivasjon for å bli flinkere til å investere i kvalitetsklær :) 

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare sånn for nysgjerrighets skyld - hvilken inntekt har dere som kjøper disse klærne? Jeg har en helt gjennomsnittlig inntekt, og ser virkelig ikke at jeg kan ta meg råd til klær i denne prisklassen. 

jeg tjener ikke spesielt godt, men jeg har alltid prioritert klær av god kvalitet. Da nedprioriterer jeg andre ting. Jeg pleier å si at jeg heller vil ha en god kasjmirgenser og hverdagsmat med gode råvarer, enn en ny bil eller fliser på badet.

Anonymkode: ee606...976

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Takk for svar, dette gir meg motivasjon for å bli flinkere til å investere i kvalitetsklær :) 

Ingen årsak :)

De aller aller fleste av oss er jo ikke rike, men om vi er litt smarte så kan vi og skaffe oss veldig fine og gode plagg! 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ca 1 mill

Anonymkode: 49539...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har delt økonomi, men samlet inntekt er på 1,4 mill. Ikke langt over gjennomsnittet for 2 stk med andre ord. Men som nevnt i denne tråden så kjøper jeg mye brukt! Og hvis jeg skal kjøpe noe som koster 2-3000 kr så kjøper jeg ikke mer akkurat den mnd.

Men nei, vi har ikke veldig dårlig råd. Ingen lån utenom et ganske høyt boliglån. 3 barn. Jobber i bank så er veldig nøye på økonomien ellers slik at jeg kan prioritere slikt.

Anonymkode: c5d97...304

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CSe0gvmY2b
AnonymBruker skrev (På 28.8.2023 den 9.40):

Jeg har kjøpt denne fra Ninepine, til loungewear. Ekstremt behagelig, og satt veldig pent, så jeg kjøpte umiddelbart en til. Dette er et av svært få unntak fra min regel om at jeg ikke kjøper syntetiske stoffer.

Bestselling bottoms

Den ser veldig fin ut. Jeg har en annen fra ninepine, asana joggers, men den er litt stor i str, hvordan er denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IneT skrev (1 time siden):

Den ser veldig fin ut. Jeg har en annen fra ninepine, asana joggers, men den er litt stor i str, hvordan er denne?

ja, den er kanskje litt stor i størrelsen. Jeg valgte en størrelse som noen ganger passer, og andre ganger ikke. Men jeg var nøye med å måle meg ordentlig, og studere det de skrev om størrelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IneT skrev (2 timer siden):

Enig i at den er stor, kan egentlig gå ned i str. Personlig ble det retur for min del da jeg ikke klarte å finne noen grunn til at den skulle koste nesten 1000 kr. Synes bare den var tynn i stoffet og var ikke så veldig imponert. Kunne vurdert den til 400 kr max 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Enig i at den er stor, kan egentlig gå ned i str. Personlig ble det retur for min del da jeg ikke klarte å finne noen grunn til at den skulle koste nesten 1000 kr. Synes bare den var tynn i stoffet og var ikke så veldig imponert. Kunne vurdert den til 400 kr max 🤔

jeg tenker at grunnen til at den koster 1000 kroner vil vise seg i hvordan den holder seg over tid.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CSe0gvmY2b
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

jeg tenker at grunnen til at den koster 1000 kroner vil vise seg i hvordan den holder seg over tid.

Jeg er faktisk super fornøyd med asana joggers, super deilig, holder seg godt, men pittelitt stor i str bare. Stoffet er som forventet synes jeg, trenings tøy stoff rett og slett, myk og elastisk men jeg bruker den flere dager uten at det blir knær eller noe i den🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.8.2023 den 10.54):

Jeg tjener ikke så mye, lite vil sikkert noen si. Men min erfaring er at et par levis bukser har jeg i mange år så fremt ikke vekta forandrer seg for mye. De fleste av mine dyre plagg har jeg også år etter år. Jeg kjøper og rimelige ting, det er ikke det, men de har jeg sjelden like lenge uten at de falmer eller blir ødelagt. 

Anonymkode: e4105...10e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tjener ikke så mye, lite vil sikkert noen si. Men min erfaring er at et par levis bukser har jeg i mange år så fremt ikke vekta forandrer seg for mye. De fleste av mine dyre plagg har jeg også år etter år. Jeg kjøper og rimelige ting, det er ikke det, men de har jeg sjelden like lenge uten at de falmer eller blir ødelagt. 

Jeg er enig i at dyrere plagg ofte kan være av høyere kvalitet, men det er jo absolutt ikke nødvendigvis sånn. Siden du nevner akkurat Levi’s, vil jeg bare påpeke at det vel nettopp er av merkene der kvalitet absolutt ikke står i stil til pris. Jeg har hatt mange Levi’s-bukser, fordi jeg synes de har mange kule modeller som ofte sitter veldig pent på. Men fy søren så dårlig kvalitet, jeg er jo heldig hvis en bukse varer ett år før den er blitt ødelagt..! De blir alltid raskt tynnslitt i skrittet, til tross for at jeg er slank med en bmi på 21. 

Anonymkode: 3718d...964

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i at dyrere plagg ofte kan være av høyere kvalitet, men det er jo absolutt ikke nødvendigvis sånn. Siden du nevner akkurat Levi’s, vil jeg bare påpeke at det vel nettopp er av merkene der kvalitet absolutt ikke står i stil til pris. Jeg har hatt mange Levi’s-bukser, fordi jeg synes de har mange kule modeller som ofte sitter veldig pent på. Men fy søren så dårlig kvalitet, jeg er jo heldig hvis en bukse varer ett år før den er blitt ødelagt..! De blir alltid raskt tynnslitt i skrittet, til tross for at jeg er slank med en bmi på 21. 

Er det de nyere modellene nå i det siste? Jeg har ikke kjøpt levis på flere år fordi mine gamle modeller fortsatt holder godt, men jeg har hørt kommentarer andre steder at Levisene deres har forfalt fortere også. Veldig synd hvis kvaliteten har gått ned der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å kjøpe merkeklær men kun når det er på salg, da får jeg klær m god kvalitet til en billig pris. Mitt siste kjøp er en hvit Gant genser. 

gant-shield-sweat-hoodie.jpg

Anonymkode: 9b43f...817

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levis er jeg veldig fornøyd med, har Levis bukser jeg har hatt i 10 år +

Anonymkode: 368b3...92e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...