Gå til innhold

For oss som liker litt dyrere klær, hva er ditt siste kjøp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 15.13):

Ja inspirert av den andre tråden om kleskjøp. Selv liker jeg klassiske plagg i rene stoffer som ull, silke, bomull mm. Her er mine siste kjøp

Hva er ditt siste kjøp? 

DA95A865-941E-42B5-9C43-84CA75BD3D50.jpeg

066B36A5-7439-4928-A015-1F8A7780B7CA.png

Anonymkode: 6ac9f...e4f

Lekker kåpe!

Hvor har du kjøpt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (3 timer siden):

Lekker kåpe!

Hvor har du kjøpt den?

Tusen takk. Det er Marlene Birger, kjøpt på Høyer   Kostet 4500 med 40%

Anonymkode: 6ac9f...e4f

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.8.2023 den 13.37):

Skjerfene fra Lala er nydelige, jeg har etpar av dem.. 
Mitt siste kjøp er denne:
Round-neck Knitwear | Dea Kudibal | Cardigans | Miinto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen ullgensre fra Woodling og de er de beste genserne jeg har. Ikke spesielt posh og fancy, bare gode materialer. 

Anonymkode: b2dc7...f41

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2023 den 16.52):

Tenker 10-15000 for en jakke er normale klær, ikke hva jeg ser på som fancy.

Anonymkode: 368b3...92e

Har du veldig god råd? For mange er jo dette mye penger. :)

Jeg brukte to tre uker på å bestemme meg om jeg skulle kjøpe en ullkåpe til 2000 kr. Den var på salg og kostet 4000-5000 ny. 🤪 Tenkte nå har jeg slått på stortromma..

• Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er svak for sorte kjoler, så jeg kjøpte denne fra Lauren idag. Overraskende nok funket rabattkoden på Ellos på den, selv om de rabattkodene vanligvis ikke gjelder for merkeklær, og Polo Ralph Lauren var unntatt, men denne er altså Lauren Ralph Lauren. Jeg håper den er ganske fast i stoffet, hvis ikke går den i retur.

image.gif

Anonymkode: ee606...976

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, lillevill said:

Jeg brukte to tre uker på å bestemme meg om jeg skulle kjøpe en ullkåpe til 2000 kr. Den var på salg og kostet 4000-5000 ny. 🤪 Tenkte nå har jeg slått på stortromma..

Ja det er mye penger, men ikke unormalt å bruke på en jakke🙂

Anonymkode: 849be...1c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (2 timer siden):

For meg er det mye penger for en jakke, selv om jeg har god råd, jeg har nok aldri brukt mer enn 5-6000 og jeg blir superfornøyd hvis jeg finner en til halv pris. Men det er fordi jeg er litt gjerrig. Og så har jeg ikke behov for veldig varme, tekniske jakker. 

Anonymkode: 1fc43...e20

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye diskusjon fram og tilbake her. Syns det er merkelig at mange henger seg opp i hva andre kjøper, og hva det koster. Det kan da ikke spille noen rolle så lenge det er en selv som betaler! Ble matt av å lese her, jeg kjøper billige klær, og bryr meg ikke hva andre gjør. Er dette en norsk mentalitet? 

Anonymkode: 9fa3e...1fc

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er supert å ha denne tråden som et alternativ. I den andre tråden må man tråle seg gjennom utallige innlegg med slamsete akrylgensere fra Vero Moda og Cubus. Selv er jeg opptatt av at klærne jeg kjøper skal være laget av gode materialer som ull og silke, og klær som koster litt mer har ofte finere snitt/fasong også. 

Anonymkode: 8391e...75e

• Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

jeg er svak for sorte kjoler, så jeg kjøpte denne fra Lauren idag. Overraskende nok funket rabattkoden på Ellos på den, selv om de rabattkodene vanligvis ikke gjelder for merkeklær, og Polo Ralph Lauren var unntatt, men denne er altså Lauren Ralph Lauren. Jeg håper den er ganske fast i stoffet, hvis ikke går den i retur.

image.gif

Det er en fin kjole, men den er laget av 95% polyester, så hører ikke hjemme i denne tråden. Jeg har gått i fella før selv, så mange fine plagg der ute, men så er de laget av akryl og/eller polyester. Veldig synd, jeg syntes slike stoffer er utrolig ubehagelige å ha på seg. Og akryl begynner å lukte surt uansett hvor mye eller hvor hardt de vaskes, så aldri mer.

Anonymkode: 258c0...b6c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er en fin kjole, men den er laget av 95% polyester, så hører ikke hjemme i denne tråden. Jeg har gått i fella før selv, så mange fine plagg der ute, men så er de laget av akryl og/eller polyester. Veldig synd, jeg syntes slike stoffer er utrolig ubehagelige å ha på seg. Og akryl begynner å lukte surt uansett hvor mye eller hvor hardt de vaskes, så aldri mer.

du har rett, der har jeg blingset. Den er veldig lik noen jeg har fra Jumperfabriken, så her lurte jeg meg selv. Den går nok i retur, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er tips til akryl, har dessverre noen gode bluser i den blandinga, de trenger et bad i eddikvann en eller to ganger i uka alt etter bruk, det tar lukta. 

Anonymkode: e4105...10e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ingenting om merker. Merkeklær. Men noen ganger kjøper jeg dyrt. Da er det klesplagg jeg ser at jeg kommer til å bruke i åresvis. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk tråd!

Jeg har prøvd meg på kasjmir fra Softgoat for første gang, etter å ha sverger til Kashmina i mange år. Ble positivt overrasket! Har hatt en tights fra Kashmina som i utgangspunktet er kjempefin, men den ble fort litt stor og utvidet seg, slik at jeg må heise den opp hele tiden. Har nå fått denne fra Softgoat og den er mye fastere i fisken enn Kashmina sin:

https://softgoat.com/p/leggings-black/

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...