Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mens Hans herjet som verst på Østlandet, så valgte Støre å dra til finværet i Hammerfest og konsentrere seg om elektrifiseringen av Melkøya, istedenfor å være til stede og støtte de rammede her.

Har egentlig ikke ord, men ingenting sjokkerer meg lenger. Han har vist ved mange anledninger at han ikke bryr seg om befolkningen, og nok en gang et godt bevis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tutte skrev (4 minutter siden):

Mens Hans herjet som verst på Østlandet, så valgte Støre å dra til finværet i Hammerfest og konsentrere seg om elektrifiseringen av Melkøya, istedenfor å være til stede og støtte de rammede her.

Har egentlig ikke ord, men ingenting sjokkerer meg lenger. Han har vist ved mange anledninger at han ikke bryr seg om befolkningen, og nok en gang et godt bevis.

Kan ikke annet enn å være enig.

• Liker 3
Skrevet

Støre er på sin egen planet som vanlig

• Liker 10
Skrevet
Tutte skrev (1 time siden):

Når uværet herjer som verst i Hammerfest er det ingen sør for polarsirkelen som bryr seg. Hans er selvfølgelig tragisk, men tviler på at det var finværet som trakk Støre til Hammerfest. 

• Liker 24
  • Nyttig 2
Gjest Adobyen
Skrevet

Merkelig kritikk.  Det er tett program for statsministeren hele tiden, og jeg har jo sett ham på nyhetene fra de rammede områdene flere ganger denne uken.

Skrevet

Ja, Støre var nordpå tirsdag mens uværet fortsatt herjet og kommuner, frivillige og nødetater hadde mer enn nok å henge fingrene i om de ikke skulle avbryte hva de holdt på med for en photo-op. Det var ingen grunn for SMK å avlyse tirsdagens planer. Statsministeren og flere besøkte bl.a Hønefoss, Gran og Lillestrøm. Så denne kritikken er tynn suppe.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Ærlig talt, hva kunne han gjort? Han har besøkt evakuerte, han har sett på ødeleggelser. Han har latt kommunene gjøre jobben sin. Hvis han hadde avlyst Melkøya, hva tenker du han skulle gjort den dagen? 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Gjest Tycho Urke
Skrevet

Man kan kritisere Støre for mye, men å kritisere han for det er bare idiotisk.

Skrevet
Klott skrev (6 timer siden):

Ærlig talt, hva kunne han gjort? Han har besøkt evakuerte, han har sett på ødeleggelser. Han har latt kommunene gjøre jobben sin. Hvis han hadde avlyst Melkøya, hva tenker du han skulle gjort den dagen? 

Hva han kunne gjort? Han burde sørge for å være tilgjengelig i større grad, og kun holdt fokuset på denne hendelsen mens det sto på, av medfølelse for alle som er og kom til å bli rammet.

Mange folk har mistet hus og hjem, og Melkøya kunne fint vært utsatt, men det er tydeligvis en for viktig prioritering for han. Veldig spesielt å lese nyheter mens Hans herjer som verst og hus raser, og plutselig kommer en artikkel hvor Støre bekrefter at regjeringen går inn for elektrifiseringen av Melkøya.

Gjest Tycho Urke
Skrevet
Tutte skrev (1 minutt siden):

Hva han kunne gjort? Han burde sørge for å være tilgjengelig i større grad, og kun holdt fokuset på denne hendelsen mens det sto på, av medfølelse for alle som er og kom til å bli rammet.

Mange folk har mistet hus og hjem, og Melkøya kunne fint vært utsatt, men det er tydeligvis en for viktig prioritering for han. Veldig spesielt å lese nyheter mens Hans herjer som verst og hus raser, og plutselig kommer en artikkel hvor Støre bekrefter at regjeringen går inn for elektrifiseringen av Melkøya.

Ja det er jo totalt umulig å få tak i han i Hammerfest, det går tross alt ikke an kontakte noen i Hammerfest fra Østlandet i 2023.

Skrevet
Tutte skrev (2 minutter siden):

Tilgjengelig for å gjøre hva?

• Liker 4
Skrevet
Tycho Urke skrev (2 minutter siden):

Ja det er jo totalt umulig å få tak i han i Hammerfest, det går tross alt ikke an kontakte noen i Hammerfest fra Østlandet i 2023.

Synes det er dårlig av en statsminister å ha fokus på andre ting som kunne vært utsatt, akkurat de dagene uværet herjet som verst, og som førte til mange hjemløse.

Hedda-78 skrev (1 minutt siden):

Tilgjengelig for å gjøre hva?

Vise hva som er viktig å støtte og betyr mest akkurat her og nå.

Gjest Tycho Urke
Skrevet (endret)
Tutte skrev (2 minutter siden):

Synes det er dårlig av en statsminister å ha fokus på andre ting som kunne vært utsatt, akkurat de dagene uværet herjet som verst, og som førte til mange hjemløse.

Vise hva som er viktig å støtte og betyr mest akkurat her og nå.

Viste du at det går an å ha mer enn en tanke i hodet på en gang, det at han var i Hammerfest betyr ikke at han ikke var fokusert på Hans, han hadde nok kontakt med folk på Østlandet som var der.

Et menneske kan ha 4 tanker i hodet på en gang.

Endret av Tycho Urke
Skrevet
Tycho Urke skrev (1 minutt siden):

Viste du at det går an å ha mer enn en tanke i hodet på en gang, det at han var i Hammerfest betyr ikke at han ikke var fokusert på Hans, han hadde nok kontakt med folk på Østlandet som var der.

Et menneske kan ha 4 tanker i hodet på en gang.

Ja det visste jeg du. Men det handler om hva slags signaler man sender ut som statsminister i en krisesituasjon.

Skrevet
Tutte skrev (46 minutter siden):

Ja det visste jeg du. Men det handler om hva slags signaler man sender ut som statsminister i en krisesituasjon.

Tenker at det er viktigere å være tilstede i dagene etter, slik han har vært. Tenker at det å la kommunene gjøre sin jobb med å evakuere og håndtere menneskene i krise mens det står på som aller verst i den nye fasen av marerittet, er helt riktig.  

Hvis jeg hadde vært i den situasjonen som de flomrammede er, ville Støre sin medfølelse på tv vært det siste jeg savnet. En statsministers medfølelse er det siste jeg kunne trengt i den første fasen av livsendringen. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror kommunene og nødetatene var glad de fikk jobbe i fred når det sto på som verst, og de har hatt tilgjengelig det de trengte for å gjøre jobben med både Sivilforsvaret og det militære i sving. Apparatet fungerte i stor grad som det skulle når katastrofen inntreffer, Støre hadde ikke vært annet enn en malplassert gallionsfigur.

Til tross for at han var i Hammerfest så var han garantert oppdatert på de fleste utviklinger. Og selv de rammede har forhåpentligvis fått den støtten de trenger lokalt med evakueringsbistand, overnattingstilbud m.m. Hadde jeg vært i den situasjonen hadde jeg bare vært glad til for å slippe statsministeren og hurven, med media på slep i tillegg. Jeg hadde ikke trengt å holde Jonas i hånda så lenge kommune og Røde Kors var på ballen, og det er ufattelige mange som fortjener ros og heder før man begynner å dele ut ufortjente kaktuser.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette må være den mest usaklige kritikken Støre har blitt utsatt for noen sinne. Ta ham gjerne på ting han og regjeringa håndterer dårlig, men dette blir rett og slett for dumt.

• Liker 14
Skrevet
Pawn Hearts skrev (7 minutter siden):

Dette må være den mest usaklige kritikken Støre har blitt utsatt for noen sinne. Ta ham gjerne på ting han og regjeringa håndterer dårlig, men dette blir rett og slett for dumt.

Ja da så. Jeg ser derimot en rød tråd igjennom hele hans periode som statsminister. En mann som driver med sitt, kald og lite tilstede med folket.

Skrevet
2 hours ago, Tutte said:

Ja da så. Jeg ser derimot en rød tråd igjennom hele hans periode som statsminister. En mann som driver med sitt, kald og lite tilstede med folket.

Ikke rød nok, spør du meg. For øvrig synes jeg det er på sin plass med et sitat av Kierkegaard – her er det riktignok snakk om brann, men det lar seg lett overføre til andre forhold:

Saaledes ogsaa ved en Ildebrand. Neppe er Brandraabet hørt, før der stormer en Menneske-Masse hen til Stedet, rare, hjertelige, deeltagende, hjælpsomme Mennesker, den ene har en Strippe, den anden en Spølkom, den tredie en Pibesprøite, o. s. v., alle rare, hjertelige, deeltagende, hjælpsomme Mennesker, der saa gjerne ville hjælpe til med at slukke.

Men hvad siger Brand-Majoren? Brand-Majoren, han siger – ja, ellers er Brand-Majoren en meget behagelig og dannet Mand; men ved en Ildebrand er han, hvad man kalder, grov i sin Mund – han siger eller rettere han brøler det ud: »aah, reis ad hele Helvede til med samt Eders Stripper og Pibesprøiter.« Og naar saa disse Velmenende maaskee blive fornærmede, finder det høist usømmeligt at behandle dem saaledes, og 272forlanger idetmindste at behandles med Agtelse: hvad siger saa Brand-Majoren? Ja, ellers er Brand-Majoren en meget behagelig og dannet Mand, som veed at vise Enhver den Agtelse, ham tilkommer, men ved en Ildebrand er han noget anderledes – han siger: »hvor Satan er Politiet!« Og kommer der saa nogle Betjente siger han til dem: »skil mig af med disse forbandede Mennesker med deres Stripper og Pibesprøiter; og vil de ikke med det Gode, saa smør dem nogle over Rygstykkerne, at vi kan blive af med dem – og komme til.«

• Liker 1
Skrevet
Pawn Hearts skrev (7 timer siden):

Ikke rød nok, spør du meg. For øvrig synes jeg det er på sin plass med et sitat av Kierkegaard – her er det riktignok snakk om brann, men det lar seg lett overføre til andre forhold:

Saaledes ogsaa ved en Ildebrand. Neppe er Brandraabet hørt, før der stormer en Menneske-Masse hen til Stedet, rare, hjertelige, deeltagende, hjælpsomme Mennesker, den ene har en Strippe, den anden en Spølkom, den tredie en Pibesprøite, o. s. v., alle rare, hjertelige, deeltagende, hjælpsomme Mennesker, der saa gjerne ville hjælpe til med at slukke.

Men hvad siger Brand-Majoren? Brand-Majoren, han siger – ja, ellers er Brand-Majoren en meget behagelig og dannet Mand; men ved en Ildebrand er han, hvad man kalder, grov i sin Mund – han siger eller rettere han brøler det ud: »aah, reis ad hele Helvede til med samt Eders Stripper og Pibesprøiter.« Og naar saa disse Velmenende maaskee blive fornærmede, finder det høist usømmeligt at behandle dem saaledes, og 272forlanger idetmindste at behandles med Agtelse: hvad siger saa Brand-Majoren? Ja, ellers er Brand-Majoren en meget behagelig og dannet Mand, som veed at vise Enhver den Agtelse, ham tilkommer, men ved en Ildebrand er han noget anderledes – han siger: »hvor Satan er Politiet!« Og kommer der saa nogle Betjente siger han til dem: »skil mig af med disse forbandede Mennesker med deres Stripper og Pibesprøiter; og vil de ikke med det Gode, saa smør dem nogle over Rygstykkerne, at vi kan blive af med dem – og komme til.«

Du klarte ikke å endre min mening om at vi har en lite tilstedeværende og kald statsminister ved å legge ut dette, kan man si. Men du skal ha for forsøket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...