cafflatte Skrevet 13. august 2023 #21 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Opplevde det samme med mitt barn, kun mitt og en til som ikke ble invitert. Invitasjonen var ikke mistet, barnet mitt var så lei seg så jeg spurte moren til bursdagsbarnet. Nei det stemte at de ikke var invitert da de ikke spilte fotball.... Sa rett ut hva jeg mente til mamman. Sånn er så rottent. Anonymkode: d413a...1dc Bra du sa fra til mammen. Har ditt barn blitt invitert i ettertid?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #22 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Enig i at det er foreldrenes ansvar, og beklageligvis er det altfor mange foreldre slm svikter på dette. Jeg synes likevel ikke barna skal straffes for dette, det løser ingenting. Vær litt tett på, veiled, og vis omsorg. Er det noe disse barna trenger, er det inkludering. Anonymkode: b506d...ce4 Barn blir straffet. Alle som med tvang må inkludere og omgås disse barna straffes. Jeg inviterer ikke unger som ikke kan oppføre seg som folk. Mitt barn og de andre barna skal ikke måtte lide under disse apekattene som roper, brøler, slår, setter fyr på ting, spytter, biter osv. Den som vil må gjerne overøse disse barna med invitasjoner og utsette egne barn for spetaklet. Anonymkode: 0d491...603 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #23 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Opplevde det samme med mitt barn, kun mitt og en til som ikke ble invitert. Invitasjonen var ikke mistet, barnet mitt var så lei seg så jeg spurte moren til bursdagsbarnet. Nei det stemte at de ikke var invitert da de ikke spilte fotball.... Sa rett ut hva jeg mente til mamman. Sånn er så rottent. Anonymkode: d413a...1dc Innafor å heller invitere fotballaget enn klassen i bursdag Anonymkode: 0d491...603 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #24 Skrevet 13. august 2023 Hvis barn ekskluderes på grunn av at de ikke mestrer det sosiale så er det nettopp derfor de bør inviteres. Det er i samspill med andre barn at de lærer de sosiale kodene. De utfordrende barna trenger gode rollemodeller og trenger å lære av andre. De blir ikke bedre av å ekskluderes og settes i bås. Utenforskap er det verste man kan gjøre mot noen. Hos oss inviteres alle eller ingen. Så må de voksne heller være litt ekstra på og veilede de som ikke mestrer på lik linje som andre. Eventuelt invitere foreldrene til det barnet med slik at de kan passe litt ekstra på sitt barn. Men ekskludering av de voksne er lavmål. Barn trenger å lære at folk er forskjellige og de trenger å lære seg å være rause for mangfoldet. Foreldre sin oppgave er å hjelpe egne barn å sette grenser for seg selv og bli robuste. Hvis man som foreldre skal skjerme de fra alt som er ubehagelig og vanskelig og gjøre alt for dem så lærer de ingenting. Anonymkode: c2d90...624 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #25 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Innafor å heller invitere fotballaget enn klassen i bursdag Anonymkode: 0d491...603 Ikke når resultatet er at ett barn ikke blir invitert. Ærlig talt, hvor mye koster det å invitere én ekstra? Anonymkode: 70314...a94 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #26 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Barn blir straffet. Alle som med tvang må inkludere og omgås disse barna straffes. Jeg inviterer ikke unger som ikke kan oppføre seg som folk. Mitt barn og de andre barna skal ikke måtte lide under disse apekattene som roper, brøler, slår, setter fyr på ting, spytter, biter osv. Den som vil må gjerne overøse disse barna med invitasjoner og utsette egne barn for spetaklet. Anonymkode: 0d491...603 Gud bedre,… Anonymkode: ffba8...2f4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #27 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Innafor å heller invitere fotballaget enn klassen i bursdag Anonymkode: 0d491...603 Ikke når en eller to blir utelstt Anonymkode: ffba8...2f4 3
ESFP Skrevet 13. august 2023 #28 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis barn ekskluderes på grunn av at de ikke mestrer det sosiale så er det nettopp derfor de bør inviteres. Det er i samspill med andre barn at de lærer de sosiale kodene. De utfordrende barna trenger gode rollemodeller og trenger å lære av andre. De blir ikke bedre av å ekskluderes og settes i bås. Utenforskap er det verste man kan gjøre mot noen. Hos oss inviteres alle eller ingen. Så må de voksne heller være litt ekstra på og veilede de som ikke mestrer på lik linje som andre. Eventuelt invitere foreldrene til det barnet med slik at de kan passe litt ekstra på sitt barn. Men ekskludering av de voksne er lavmål. Barn trenger å lære at folk er forskjellige og de trenger å lære seg å være rause for mangfoldet. Foreldre sin oppgave er å hjelpe egne barn å sette grenser for seg selv og bli robuste. Hvis man som foreldre skal skjerme de fra alt som er ubehagelig og vanskelig og gjøre alt for dem så lærer de ingenting. Anonymkode: c2d90...624 1000 likes til denne. Jeg blir kvalm av å lese enkelte innlegg her. 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #29 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis barn ekskluderes på grunn av at de ikke mestrer det sosiale så er det nettopp derfor de bør inviteres. Det er i samspill med andre barn at de lærer de sosiale kodene. De utfordrende barna trenger gode rollemodeller og trenger å lære av andre. De blir ikke bedre av å ekskluderes og settes i bås. Utenforskap er det verste man kan gjøre mot noen. Hos oss inviteres alle eller ingen. Så må de voksne heller være litt ekstra på og veilede de som ikke mestrer på lik linje som andre. Eventuelt invitere foreldrene til det barnet med slik at de kan passe litt ekstra på sitt barn. Men ekskludering av de voksne er lavmål. Barn trenger å lære at folk er forskjellige og de trenger å lære seg å være rause for mangfoldet. Foreldre sin oppgave er å hjelpe egne barn å sette grenser for seg selv og bli robuste. Hvis man som foreldre skal skjerme de fra alt som er ubehagelig og vanskelig og gjøre alt for dem så lærer de ingenting. Anonymkode: c2d90...624 👏👏 akkurat det vi også gjør Anonymkode: ffba8...2f4 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #30 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke når resultatet er at ett barn ikke blir invitert. Ærlig talt, hvor mye koster det å invitere én ekstra? Anonymkode: 70314...a94 Er man ikke på laget eller i korpset, eller på turn eller sjakk så blir man ikke invitert til fest når det er laget, korpset eller sjakkvenner som inviteres Anonymkode: 0d491...603
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #31 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Barn blir straffet. Alle som med tvang må inkludere og omgås disse barna straffes. Jeg inviterer ikke unger som ikke kan oppføre seg som folk. Mitt barn og de andre barna skal ikke måtte lide under disse apekattene som roper, brøler, slår, setter fyr på ting, spytter, biter osv. Den som vil må gjerne overøse disse barna med invitasjoner og utsette egne barn for spetaklet. Anonymkode: 0d491...603 Skulle likt og sett hvordan du hadde tenkt om det var ditt barn som hadde diagnoser og oppførte seg som «apekatt» og alltid ble ekskludert. Da hadde nok pipa hatt en annen lyd. sånne håpløse trangsynte foreldre som deg burde ikke hatt barn. Anonymkode: c2d90...624 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #32 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis barn ekskluderes på grunn av at de ikke mestrer det sosiale så er det nettopp derfor de bør inviteres. Det er i samspill med andre barn at de lærer de sosiale kodene. De utfordrende barna trenger gode rollemodeller og trenger å lære av andre. De blir ikke bedre av å ekskluderes og settes i bås. Utenforskap er det verste man kan gjøre mot noen. Hos oss inviteres alle eller ingen. Så må de voksne heller være litt ekstra på og veilede de som ikke mestrer på lik linje som andre. Eventuelt invitere foreldrene til det barnet med slik at de kan passe litt ekstra på sitt barn. Men ekskludering av de voksne er lavmål. Barn trenger å lære at folk er forskjellige og de trenger å lære seg å være rause for mangfoldet. Foreldre sin oppgave er å hjelpe egne barn å sette grenser for seg selv og bli robuste. Hvis man som foreldre skal skjerme de fra alt som er ubehagelig og vanskelig og gjøre alt for dem så lærer de ingenting. Anonymkode: c2d90...624 Når man opplever at barna blir slått, hår blitt satt fyr på, kommet hjem med knekt nese og håret fylt av spytt osv. så inviteres selvsagt ikke disse barna i selskap. Ville du invitert hjem en kollega som utøvde vold mot deg? Først folkeskikk. Så invitasjon. Anonymkode: 0d491...603 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #33 Skrevet 13. august 2023 Full Ugle skrev (1 time siden): I dag har vel de fleste FB grupper? Her er det vanlig at invitasjoner skjer via FB grupper: «Andre og Erik inviterer gutta i 3A til bursdag den x.xx» .. I vår barnehage er bare halvparten av foreldregruppen på Facebook. Anonymkode: 48674...3e6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #34 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skulle likt og sett hvordan du hadde tenkt om det var ditt barn som hadde diagnoser og oppførte seg som «apekatt» og alltid ble ekskludert. Da hadde nok pipa hatt en annen lyd. sånne håpløse trangsynte foreldre som deg burde ikke hatt barn. Anonymkode: c2d90...624 Har opplevd gjentatte ganger at mitt ene barn har fått gjennomgå av disse apekattene. At jeg beskytter barnet mitt er en selvfølge. Det burde vært like selvfølgelig at andre foreldre oppdrar barna sine, men det er det ikke….. Anonymkode: 0d491...603 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #35 Skrevet 13. august 2023 Datteren min opplevde det samme på barneskolen. Sendte like godt en melding til moren. Hun sa da at hun selvsagt var invitert hun også. Aner ikke om det var en forglemmelse, men hadde vel inntrykk av at det ikke var det. Uamsett; datteren min og denne jenta er i dag bestevenninner. Anonymkode: 61ffe...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #36 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når man opplever at barna blir slått, hår blitt satt fyr på, kommet hjem med knekt nese og håret fylt av spytt osv. så inviteres selvsagt ikke disse barna i selskap. Ville du invitert hjem en kollega som utøvde vold mot deg? Først folkeskikk. Så invitasjon. Anonymkode: 0d491...603 I sånne tilfeller hadde jeg forklart situasjonen for foreldrene og krevd at det ble med og passet på at slikt ikke skjer. Sånne barn trenger voksne som er tett på og veileder dem/korrigerer. Men de har likevel rett på å bli inkludert. Anonymkode: c2d90...624 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #37 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I sånne tilfeller hadde jeg forklart situasjonen for foreldrene og krevd at det ble med og passet på at slikt ikke skjer. Sånne barn trenger voksne som er tett på og veileder dem/korrigerer. Men de har likevel rett på å bli inkludert. Anonymkode: c2d90...624 Vil ikke ha slike barn her hjemme. Mine barn og andre sine barn har RETT på å være trygg her hjemme. Ingen barn har rett på å få komme hjem til oss. Anonymkode: 0d491...603
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #38 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er man ikke på laget eller i korpset, eller på turn eller sjakk så blir man ikke invitert til fest når det er laget, korpset eller sjakkvenner som inviteres Anonymkode: 0d491...603 Det går an å bruke hodet. Er det snakk om en sjakk- eller korpsfest er det helt naturlig å ikke bli invitert, fordi man ikke er med på den aktiviteten. Da har man gjerne andre aktiviteter selv. Er det snakk om bursdag, og et barn blir utelatt koster det svært lite å invitwre dette barnet også. Fordi det er i inkluderende og hyggelig og er med på å lage et godt miljø i klassen. Seriøst. Anonymkode: 70314...a94
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #39 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Opplevde det samme med mitt barn, kun mitt og en til som ikke ble invitert. Invitasjonen var ikke mistet, barnet mitt var så lei seg så jeg spurte moren til bursdagsbarnet. Nei det stemte at de ikke var invitert da de ikke spilte fotball.... Sa rett ut hva jeg mente til mamman. Sånn er så rottent. Anonymkode: d413a...1dc Sønnen har spilt fotball siden han gikk i barnehagen og de var mange i klassen som også spilte. Han ville ofte at vi hadde fotballbursdag. (har hatt 4) Inviterte alle i klassen pluss noen fler fra laget. De som få som ikke spilte fotball hadde det ikke så gøy når over 1 time av bursdagen ble spilling på banen, men for bursdagsbarnet var det årets høydepunkt. De siste to gangene nesten bare gutta fra laget som gikk på samme skole. Kan forstå moren som ikke inviterer de som ikke spiller fotball om de hadde samme type opplegg som oss som feiret den borte på en lokal gressbane. Anonymkode: 7a255...ba6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #40 Skrevet 13. august 2023 tussi84 skrev (58 minutter siden): Så du synes det er helt greit å ta mer hensyn til noen som har sparket barnet ditt i hodet mer enn ditt eget barn? Hva føler ditt eget barn om dette? Det er helt greit å ha vondt av andre barn, men den som man skal ha mest vondt av er ditt eget barn. Vi lærer ikke barn å forholde seg til andre barn og mennesker hvis vi bare «fjerner» det enkelte barnet i bestemte settinger, som for eksempel en bursdag. De skal fortsatt omgås i skole, fritidsaktiviteter osv. Vi snakker om det her hjemme. At det ikke er ok, vi har snakket med foreldrene og foreldrene har snakket med barnet sitt. Og vi er tilstedeværende på bursdager og har ikke opplevd det igjen. Barnet mitt har bursdag ja, men vi voksne har fortsatt noe vi skal ha sagt i planleggingen, når vi vet hvor mye foreldregruppen og lærerne kan gjøre for å få til et godt klassemiljø på sikt. Jeg er 100 % sikker på at et barn som blir utestengt fra bursdager garantert vil bli mer usikker, mer sint på alt og alle og sannsynligvis også bidra til et dårligere klassemiljø på sikt. Anonymkode: c071e...734 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå