AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #1 Skrevet 12. august 2023 Jeg elsker et glass vin, tar ofte et glass vin mens jeg ordner og koker middag, og da kanskje et glass etter middag. Dette er selvfølgelig ikke i ukedagene men det er det første jeg tenker på og gler meg til når jeg kommer hjem fra jobb på fredag. Barna har flyttet ut, så mens jeg venter på min man skal komme hjem å står over grytene så nyter jeg da dette glasset. Nå mener min mann at dette har blit en stygg uvane. Hva tenker dere? Anonymkode: 5c16b...d9a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #2 Skrevet 12. august 2023 Ta en hel flaske om du vil. Hverdagen og livet er kjedelig nok fra før så hvorfor ikke. Det er en grunn til at mennesker i alle tider har hatt behov for rus i en eller annen form. Anonymkode: 291f4...0b8 9 4 8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #3 Skrevet 12. august 2023 2 glass vin hver fredag? Kan jeg ikke skjønne skal være et stort problem, nei 😊 Anonymkode: 06a6a...35f 14 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 Din mann har rett, du har blitt avhengig. Vin er jo ca 12%, da gir et glass god effekt....uten at du selv forstår/merker det. 2 glass så er du godt påvirket uten å forstå det selv. Var som deg, nå har jeg ikke brukt alkohol på 4år. Anonymkode: e6bdf...598 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #5 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Din mann har rett, du har blitt avhengig. Vin er jo ca 12%, da gir et glass god effekt....uten at du selv forstår/merker det. 2 glass så er du godt påvirket uten å forstå det selv. Var som deg, nå har jeg ikke brukt alkohol på 4år. Anonymkode: e6bdf...598 Vin kan være 12%. Den må ikke være det. Anonymkode: 59bfc...7d5 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #6 Skrevet 12. august 2023 Hvorfor skulle det være annerledes om du drikker vin på en fredag eller hvilken som helst annen ukedag. Hvorfor har det noe å si om man drikker mens man lager mat sammenlignet med andre aktiviteter? Selv elsker jeg å ha et glass vin til større prosjektet på kjøkkenet. I følge ny-puritanistene på forumet har jeg nok et alvorlig alkoholproblem og burde oppsøke profesjonell hjelp, men jeg kunne ikke brydd meg mindre. Anonymkode: 8d985...82a 5 2 8
Boetica Skrevet 12. august 2023 #7 Skrevet 12. august 2023 Nos deg med noen glass vin på fredag med god samvittighet. 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #8 Skrevet 12. august 2023 Drikker ikke selv, men dette høres ut som et veldig vanlig forbruk. Mange jeg kjenner drikker mye mer, uten at de har noe problem. Anonymkode: cf97b...3a1 6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #9 Skrevet 12. august 2023 Kos deg. Tar et glass vin imens jeg lager taco på fredagene og et glass vin foran tv senere på kvelden. Mannen din oppfører seg som typisk norsk prippen -olanordmann- alkohol- fyll. De fleste voksne i feks Italia og Frankrike - nyter alkohol istedenfor å bruke det som.rusmiddel Anonymkode: d628f...02f 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #10 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg elsker et glass vin, tar ofte et glass vin mens jeg ordner og koker middag, og da kanskje et glass etter middag. Dette er selvfølgelig ikke i ukedagene men det er det første jeg tenker på og gler meg til når jeg kommer hjem fra jobb på fredag. Barna har flyttet ut, så mens jeg venter på min man skal komme hjem å står over grytene så nyter jeg da dette glasset. Nå mener min mann at dette har blit en stygg uvane. Hva tenker dere? Anonymkode: 5c16b...d9a Er han mannen din avholds eller? Det er helt normal å dele en flaske eller to med partner i helgene. Anonymkode: bd813...a93 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #11 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kos deg. Tar et glass vin imens jeg lager taco på fredagene og et glass vin foran tv senere på kvelden. Mannen din oppfører seg som typisk norsk prippen -olanordmann- alkohol- fyll. De fleste voksne i feks Italia og Frankrike - nyter alkohol istedenfor å bruke det som.rusmiddel Anonymkode: d628f...02f Hvorfor drikker du alkohol? Anonymkode: e6bdf...598
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #12 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kos deg. Tar et glass vin imens jeg lager taco på fredagene og et glass vin foran tv senere på kvelden. Mannen din oppfører seg som typisk norsk prippen -olanordmann- alkohol- fyll. De fleste voksne i feks Italia og Frankrike - nyter alkohol istedenfor å bruke det som.rusmiddel Anonymkode: d628f...02f Mengden utlandet-Norge er nok mye lik totalt. Anonymkode: 59bfc...7d5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #13 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor drikker du alkohol? Anonymkode: e6bdf...598 Jeg for min del gjør det fordi det er godt. Anonymkode: 4d8f3...bb8 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #14 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg for min del gjør det fordi det er godt. Anonymkode: 4d8f3...bb8 Jeg også! Vil tro de aller fleste voksne drikker vin fordi de liker smaken ikke for å bli full. Anonymkode: bd813...a93 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #15 Skrevet 12. august 2023 Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange nordmenn som er så moralistiske. Det du beskriver er jo godt innenfor normalen. Jeg forstår ikke hva som skal være galt med det? Dessverre har en del nordmenn et litt forskrudd syn på alkohol. Anonymkode: dbba7...5f9 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #16 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg for min del gjør det fordi det er godt. Anonymkode: 4d8f3...bb8 Du gjør det pga effekten du får av alkoholen....ellers kunne du drukket noe annet. Så enkelt er det. Anonymkode: e6bdf...598
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #17 Skrevet 12. august 2023 Er det hver fredag eller hver fredag, lørdag og søndag? Tenker at så lenge du fint klarer deg en helg uten vin så er det uproblematisk. Om du kjenner sug og virkelig MÅ ha det ville jeg reflektert over eget forbruk. Anonymkode: 326dc...06e 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #18 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg også! Vil tro de aller fleste voksne drikker vin fordi de liker smaken ikke for å bli full. Anonymkode: bd813...a93 Fortsett å fortell deg selv dette og spør så hvorfor da alle ikke kjøper alkoholfritt. Anonymkode: 59bfc...7d5 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #19 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg elsker et glass vin, tar ofte et glass vin mens jeg ordner og koker middag, og da kanskje et glass etter middag. Dette er selvfølgelig ikke i ukedagene men det er det første jeg tenker på og gler meg til når jeg kommer hjem fra jobb på fredag. Barna har flyttet ut, så mens jeg venter på min man skal komme hjem å står over grytene så nyter jeg da dette glasset. Nå mener min mann at dette har blit en stygg uvane. Hva tenker dere? Anonymkode: 5c16b...d9a Kan du la være ei helg? Hva du svarer deg selv, ærlig, på det spørsmålet, forteller deg antakelig om du er i ferd med å få en stygg uvane, et problem, eller ikke. Anonymkode: 4c145...a16 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #20 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fortsett å fortell deg selv dette og spør så hvorfor da alle ikke kjøper alkoholfritt. Anonymkode: 59bfc...7d5 Nettopp, fornektelse er det første.... Jeg ler høyt når folk sier de drikker alkohol pga smaken 😂 Vin har høy %...blir endel påvirket etter bare 2 glass. For noen er glassene store også...nærme 2dl+. Har vært der selv, drukket 1-2 glass flere ganger i uken. Helt til jeg forstod hva jeg holdt på med. Jeg senket skuldrene med alkoholen etter stresset på jobben....dette gjør nok mange. Anonymkode: e6bdf...598 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå