AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #1 Del Skrevet 12. august 2023 Jeg må bare blåse ut litt i frustrasjon her. F… ass! Folk lurer meg, eller prøver å lure meg, hele tiden. Nå sist ble sønnen min spurt om å være med på kino med en kompis og faren. Ja, fint, det vil han gjerne. I det han løper avgårde kommer det en melding fra faren til kompisen. «Da henter du dem etterpå da?» Hæ, nei? Det var ikke avtalen. Han skulle være med dem på kino, og da innebærer jo det hjemtur og. Men neida, jeg må hente for faren bare leverer dem der før han skal på gymmen et helt annet sted. Så da må jeg jo hente dem da, selv om jeg hadde planer om å male ferdig gangen. Eller som ei venninne av datteren min da hun ringte datteren min: «Hei, hva gjør du til helgen?» Datteren min ble kjempeglad og svarte at hun ikke skulle noe spesielt. «Flott! Da mater du kattene våre i helgen da? Nøkkelen ligger gjemt der og der. Tuuuuusen takk!» Hvem endte opp med å mate katter da datteren min ble kjempeskuffet? Meg. Og så har vi en nabo med to sønner som gambler på at vi er barnevakt sånn at han kan jobbe. Han kommer snikende før ferier og spør om vi skal vekk, for hvis vi reiser bort må han bestille tid på sfo, mens hvis vi er hjemme kan han spare de pengene, sende guttene til oss og dra på jobb. Han er gjennomskuet, men f…. ass, vi har spart han for mange tusenlapper oppigjennom. Og guttene hans… vel, de spiser og herjer og bråker, og er ikke selvgående, for å si det sånn. Jeg må hele tiden være på vakt, ha piggene ute, og tenke det verste om folk. Det er så mange sleipe, slue mennesker der ute. Flere som opplever sånt som dette? Anonymkode: f70e1...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #2 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Flere som opplever sånt som dette? Anonymkode: f70e1...98a Bare de som aldri sier nei eller setter noen grenser. Anonymkode: e8b94...e1f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffeskål! Skrevet 12. august 2023 #3 Del Skrevet 12. august 2023 Må lære deg å si nei så blir det nok bedre. Mange frekke og slue mennesker der ute. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #4 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bare de som aldri sier nei eller setter noen grenser. Anonymkode: e8b94...e1f Visste dette svaret kom til å komme ganske kjapt. 😉 Jeg setter grenser. Jeg er kritisk. Jeg sier nei. Men folk gjør sitt beste for å lure meg likevel, og av og til greier de det. Slik som nå nettopp med kinoepisoden. Det var ikke noen som helst måte jeg kunne forutse det på, og sånt skjer nesten daglig. ALLTID har folk en baktanke. TS Anonymkode: f70e1...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 12. august 2023 #5 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg må bare blåse ut litt i frustrasjon her. F… ass! ... Jeg må hele tiden være på vakt, ha piggene ute, og tenke det verste om folk. Det er så mange sleipe, slue mennesker der ute. Flere som opplever sånt som dette? Anonymkode: f70e1...98a Sitat Folk lurer meg, eller prøver å lure meg, hele tiden. Nå sist ble sønnen min spurt om å være med på kino med en kompis og faren. Ja, fint, det vil han gjerne. I det han løper avgårde kommer det en melding fra faren til kompisen. «Da henter du dem etterpå da?» Hæ, nei? Det var ikke avtalen. Han skulle være med dem på kino, og da innebærer jo det hjemtur og. Men neida, jeg må hente for faren bare leverer dem der før han skal på gymmen et helt annet sted. Så da må jeg jo hente dem da, selv om jeg hadde planer om å male ferdig gangen. Hvorfor sa du ikke at du ikke kunne hente fordi du var opptatt? Sitat Eller som ei venninne av datteren min da hun ringte datteren min: «Hei, hva gjør du til helgen?» Datteren min ble kjempeglad og svarte at hun ikke skulle noe spesielt. «Flott! Da mater du kattene våre i helgen da? Nøkkelen ligger gjemt der og der. Tuuuuusen takk!» Hvem endte opp med å mate katter da datteren min ble kjempeskuffet? Meg. Det er lov å si nei, det må du lære datteren din og det må du lære selv. Sitat Og så har vi en nabo med to sønner som gambler på at vi er barnevakt sånn at han kan jobbe. Han kommer snikende før ferier og spør om vi skal vekk, for hvis vi reiser bort må han bestille tid på sfo, mens hvis vi er hjemme kan han spare de pengene, sende guttene til oss og dra på jobb. Han er gjennomskuet, men f…. ass, vi har spart han for mange tusenlapper oppigjennom. Og guttene hans… vel, de spiser og herjer og bråker, og er ikke selvgående, for å si det sånn. Da sier du at ja, de kan gjerne være her, men det koster 150 kroner dagen. Da er kanskje SFO billigere allikevel? Det er jo du som er dumsnill og lar deg utnytte, det betyr at folk drar fordel av det, men ikke nødvendigvis at de lurer deg, noe som i mitt hode er noe helt annet enn å utnytte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #6 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg må bare blåse ut litt i frustrasjon her. F… ass! Folk lurer meg, eller prøver å lure meg, hele tiden. Nå sist ble sønnen min spurt om å være med på kino med en kompis og faren. Ja, fint, det vil han gjerne. I det han løper avgårde kommer det en melding fra faren til kompisen. «Da henter du dem etterpå da?» Hæ, nei? Det var ikke avtalen. Han skulle være med dem på kino, og da innebærer jo det hjemtur og. Men neida, jeg må hente for faren bare leverer dem der før han skal på gymmen et helt annet sted. Så da må jeg jo hente dem da, selv om jeg hadde planer om å male ferdig gangen. Eller som ei venninne av datteren min da hun ringte datteren min: «Hei, hva gjør du til helgen?» Datteren min ble kjempeglad og svarte at hun ikke skulle noe spesielt. «Flott! Da mater du kattene våre i helgen da? Nøkkelen ligger gjemt der og der. Tuuuuusen takk!» Hvem endte opp med å mate katter da datteren min ble kjempeskuffet? Meg. Og så har vi en nabo med to sønner som gambler på at vi er barnevakt sånn at han kan jobbe. Han kommer snikende før ferier og spør om vi skal vekk, for hvis vi reiser bort må han bestille tid på sfo, mens hvis vi er hjemme kan han spare de pengene, sende guttene til oss og dra på jobb. Han er gjennomskuet, men f…. ass, vi har spart han for mange tusenlapper oppigjennom. Og guttene hans… vel, de spiser og herjer og bråker, og er ikke selvgående, for å si det sånn. Jeg må hele tiden være på vakt, ha piggene ute, og tenke det verste om folk. Det er så mange sleipe, slue mennesker der ute. Flere som opplever sånt som dette? Anonymkode: f70e1...98a Hva om du ikke kunne hente? Anonymkode: 307b4...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #7 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Visste dette svaret kom til å komme ganske kjapt. 😉 Jeg setter grenser. Jeg er kritisk. Jeg sier nei. Men folk gjør sitt beste for å lure meg likevel, og av og til greier de det. Slik som nå nettopp med kinoepisoden. Det var ikke noen som helst måte jeg kunne forutse det på, og sånt skjer nesten daglig. ALLTID har folk en baktanke. TS Anonymkode: f70e1...98a Du skulle jo bare ringt opp igjen og svart at det ikke passet, at du er på tur bort nå og allerede hadde barnevakt, som du avlyste når det ble kino. Du lot det jo bare være. Anonymkode: 6a033...205 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 12. august 2023 #8 Del Skrevet 12. august 2023 "Nei, det har jeg ikke mulighet til, desverre". Si denne setningen høyt 100 ganger, så du har den inne til neste gang noen prøver seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 12. august 2023 #9 Del Skrevet 12. august 2023 Oi, ja, altså..Jeg forstår godt at du blir sur! Jeg har kjent mye på dette i det siste, da jeg har følt meg sliten etter ferien, og hatt behov for å koble av. I dag har jeg bare lagt telefonen på soverommet og sittet for meg selv og slappet av, men så vet jeg at når jeg går å sjekker så er det div folk som vil NOE. 😂 Blir stresset bare jeg tenker på det. Men ja jeg er enig at de folka du nevner er litt utspekulerte. Jeg tror jeg hadde feks ringt den venninna og snakket om måten barna avtale mellom seg at dere skulle passe på dyrene deres. Det er ikke særlig ansvarlig gjort, siden barn kan lage avtaler uten å vite hva som egentlig er planen for helga. Plutselig så er det noen dyr som ikke blir ivaretatt fordi de voksne ikke greide å ringe til hverandre. Dere kan også sette grenser ovenfor han pappaen som bruker dere som barnepass. Om du ikke setter grenser og sier ifra så tror folk det er helt greit for dere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #10 Del Skrevet 12. august 2023 De forsøker ikke å lure deg, de antar, helt rett, at du sier ja og at du syns at det er helt ok for deg å hjelpe. Anonymkode: 04795...10a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #11 Del Skrevet 12. august 2023 Men angående han som ville ta de med på kino, så hadde det sikkert gått fint å få malt litt OG få hentet dem? De gutta kan jo leke på rommet til ditt barn, mens du maler? Eller så hadde jeg sagt til han at nei jeg kan dessverre ikke hente dem da jeg må male i dag. Hadde planlagt å fått gjort det. Jeg tror at folk ordner og planlegger for å få gjort det som de vil. Sånn som at han planla å trene. Men hadde du sagt nei, så kunne han bare trene i den timen som filmen varte, feks. Jeg tror at når du lærer å sette grenser for folk så blir livet litt lettere. Da er man ikke trampematta som alltid sier ja. Anonymkode: c3c00...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 12. august 2023 #12 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Visste dette svaret kom til å komme ganske kjapt. 😉 Jeg setter grenser. Jeg er kritisk. Jeg sier nei. Men folk gjør sitt beste for å lure meg likevel, og av og til greier de det. Slik som nå nettopp med kinoepisoden. Det var ikke noen som helst måte jeg kunne forutse det på, og sånt skjer nesten daglig. ALLTID har folk en baktanke. TS Anonymkode: f70e1...98a Men du kunne sagt nei det kan jeg ikke. Jeg har også tatt med barn på kino der da folk sier men i dag kan vi ikke kjøre ut desverre. Eller om jeg inviterer barn så sier de at de kan ikke hente desverre. Da sier jeg det går fint, jeg kan. Du må bare sette grenser. Folk forstår det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #13 Del Skrevet 12. august 2023 Høres kjipt ut, men hva med å roe med offermentaliteren og få oppmerksomheten over på "hva kan jeg gjøre for å være tydelig med andre?", fremfor "de prøver å lure meg". Anonymkode: a99f5...a7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå