Fame Skrevet 12. august 2023 #41 Del Skrevet 12. august 2023 Har et vennepar som begge røyker (30 årene), mannen min kan finne på å ta en festrøyk en svært sjelden gang (sånn 1 eller 2 i året). Jeg har aldri prøvd og nå er jeg for gammel til å prøve har inntrykk av at røyking begynner å bli populært blant ungdom igjen etter en lang periode uten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #42 Del Skrevet 12. august 2023 Jeg kutter ut mennesker som røyker/snuser, er så hjernedødt. Anonymkode: e66f3...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #43 Del Skrevet 12. august 2023 De jeg kjenner som røyker er alle sammen over 50 år. F.eks så er ei i 50 årene, hun er ufør, onkelen min på 60 (advokat), tanta mi på 55 (sykepleier), naboen min på 50 (politiker.) Og jeg ser et par tenåringer i nabolaget som smugrøyker. ( skatere) Anonymkode: 67152...fc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 12. august 2023 #44 Del Skrevet 12. august 2023 Jeg kjenner faktisk en del som røyker. Dette er all slags type mennesker, fra folk uten jobb til høyt utdannede mennesker i toppstillinger. Noen røyker bare på fest, andre røyker fast. Har dessverre sett en del unge som røyker. Røyk er dyrt og dermed blitt trendy igjen 🤷♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 12. august 2023 #45 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Fra Helsedirektoratet: Rundt 7 prosent av befolkningen mellom 16 og 74 år røykte daglig i 2022, om lag 8 prosent blant kvinner og 7 prosent blant menn. Jeg vet nesten ikke om noen som røyker, og ser sjelden folk som røyker noe sted. Likevel er det altså 7% av Norges befolkning som røyker daglig! Hvem er disse folkene som røyker, og hvor bor de? Hvilke "lag" av befolkningen tilhører de? Ikke for å hetse altså, jeg lurer oppriktig på hvem alle disse røykerne er. Anonymkode: 04504...b2c I hvertfall hver en kar fra midtøsten røyker så og si non stopp hele dagen av det jeg har opplevd på jobb. Så de drar vel opp % litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 16. august 2023 #46 Del Skrevet 16. august 2023 Tråden er flyttet fra Generell debatt. Den er ryddet for persondebatt, ryktespredninger, spekulasjoner, forherligelse av lovbrudd, avsporing, nedsettende ytringer, brukerdebatt og svar til slettede innlegg. De av dere som ønsker å diskutere enkeltpersoner som har valgt å eksponere seg for offentlighetens søkelys kan gjøre det i Rampelyset. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 16. august 2023 #47 Del Skrevet 16. august 2023 (endret) Jeg vet om 5. Mamma (50) Onkel (54) Svigerbror (48) Tidligere kollega (51) Kompis av lillebror (19) Endret 16. august 2023 av Mamajune11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 16. august 2023 #48 Del Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 13.20): De jeg kjenner som røyker er alle sammen over 50 år. F.eks så er ei i 50 årene, hun er ufør, onkelen min på 60 (advokat), tanta mi på 55 (sykepleier), naboen min på 50 (politiker.) Og jeg ser et par tenåringer i nabolaget som smugrøyker. ( skatere) Anonymkode: 67152...fc5 Dette er noe jeg og merker, det er middelaldrene som røyker stort sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #49 Del Skrevet 16. august 2023 Eldre folk som sliter og unge folk som er idioter. Anonymkode: 3ca32...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #50 Del Skrevet 17. august 2023 Jeg syns det florerer av røykere i min by. Særlig arabere, afrikanere, tyrkere, ukrainere osv er de som røyker som skorsteiner. Er det noen som står i gjeng og røyker, så er det disse. Hvis røyk er blitt så dyrt hvordan har disse råd til å røyke så mye? Er snakk om minst 5 om dagen. Bare her i blokka med 90 boenheter er det minst 12 røykere. Alder er fra 20 til 50, studenter og voksne i full jobb. 8 norske, 2 med utenlandsk opprinnelse. Anonymkode: 0c3aa...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #51 Del Skrevet 17. august 2023 For 10-15 år siden røykte nesten alle venninnene mine. Nå har alle sluttet, jeg vaper da, så har "sluttet". De jeg kjenner som fortsatt røyker er 60+. Ei venninne, begge foreldrene mine og morfaren min. Anonymkode: dd67e...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #52 Del Skrevet 17. august 2023 Gruppene jeg kjenner som røyker: Hippe gjeng. De strikker og syr egne klær. Legger ut «inspo» og litt mystiske bilder på Instagram. Glad i kunst. Barbert bort hår. I 20-årene En jeg kjenner er 22 år og kronisk syk. Røykt siden hun var 15-16. 60+ åringer. Nesten alle er kvinner. Ok utdannet, jobber gjerne i kommunen. Slanke, men uten å trene. Spiser ok sunt. Mange av de farger håret. Mennene som røyker og er 60+ er ofte feite, men ikke alltid To av naboene mine røyker. Ene jobber med psykisk utviklingshemmet. Dama jobber i kommunen. Rundt 50 begge to. Dama er overvektig og hoster snart lungene sine ut. Mannen er stokk dum. Sønnen til venninnen til moren min røyker. Stokk dum, var naver i mange år pga et kne, men klarte ikke å bestemme seg for hvilket kne. Har bil som sin store interesse. Konstant dekket i oljesøl. Har X antall unger med like mange kvinner…ja, typisk taper. To av ungene hans røyker også. Ingen utdannelse der heller. Sitter hjemme, gamer og røyker. Ellers er det mange som røyker på fest. Kjenner ingen andre som røyker til vanlig. Anonymkode: 63d79...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel95 Skrevet 18. august 2023 #53 Del Skrevet 18. august 2023 Jeg røyker… Jobber som advokat i et stort firma, der jeg sitter i ledergruppen, er også styreleder i en annen bransje. Er 28 år og trives med å ta en røyk eller 10 ila dagen. Noe mer du lurte på? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaEmilie98 Skrevet 18. august 2023 #54 Del Skrevet 18. august 2023 Jeg er 25 år og røyker, pappa røyker, begge storesøstrene mine røyker, niesa mi på 17 røyker, flere kompiser og venninner røyker, besteforeldre røyker (bortsett fra farmor som har slutta pga kols)… Så blant min omgangskrets/familie er det hvertfall mange fler enn 7-8% 😂. Bor i en middels stor by på Østlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #55 Del Skrevet 18. august 2023 Jeg har en kvinnelig slektning i 60-årene som røyker. Hjemme gjør hun det på verandaen, eller inne under kjøkkenvifta. Hun røyker ikke inne på jobb, men går ut i lunsjpausen og gjør det, nesten uansett vær. Hun er slank og spiser ikke junk eller søtsaker, drikker sjelden alkohol. Hun har en godt betalt jobb hun trives veldig godt i. Jeg tror ikke man kan generalisere; røykere er forskjellige. Anonymkode: a1f7e...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #56 Del Skrevet 18. august 2023 Du er alikevel mindre attraktive dersom du røyker. Styggere hud. Lukt. Osv. Anonymkode: a8dba...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #57 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har en kvinnelig slektning i 60-årene som røyker. Hjemme gjør hun det på verandaen, eller inne under kjøkkenvifta. Hun røyker ikke inne på jobb, men går ut i lunsjpausen og gjør det, nesten uansett vær. Hun er slank og spiser ikke junk eller søtsaker, drikker sjelden alkohol. Hun har en godt betalt jobb hun trives veldig godt i. Jeg tror ikke man kan generalisere; røykere er forskjellige. Anonymkode: a1f7e...da6 Ser det har vært snakk om bygd vs by, og Finnmark. Hun bor i en by, og den er ikke i Finnmark. Hun har aldri bodd «på bygda» eller i landlige omgivelser. Anonymkode: a1f7e...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaEmilie98 Skrevet 19. august 2023 #58 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er alikevel mindre attraktive dersom du røyker. Styggere hud. Lukt. Osv. Anonymkode: a8dba...dad Ja, det er din mening! Om noen misliker røyk har jeg det helt fint med at de ikke syns jeg er attraktiv. Da er det uansett ikke folk jeg passer sammen med! Jeg kommer ikke til å slutte å røyke fordi du ikke liker røyk! Jeg føler meg ikke mindre attraktiv! Vet om mange som syns det er sexy og attraktiv at jenter røyker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 19. august 2023 #59 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du er alikevel mindre attraktive dersom du røyker. Styggere hud. Lukt. Osv. Anonymkode: a8dba...dad Enig. Jeg hadde aldri klart å kysse en røyker eller snuser. Æsj! Min far begynte røyke som tenåring, og klarte ikke slutte å røyke selv da han fikk kols. Da han fikk påvist småcellet lungekreft måtte han slutte for ellers fikk han ikke ha oksygentank i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaEmilie98 Skrevet 19. august 2023 #60 Del Skrevet 19. august 2023 MyMichelle skrev (53 minutter siden): Enig. Jeg hadde aldri klart å kysse en røyker eller snuser. Æsj! Min far begynte røyke som tenåring, og klarte ikke slutte å røyke selv da han fikk kols. Da han fikk påvist småcellet lungekreft måtte han slutte for ellers fikk han ikke ha oksygentank i huset. Aldri noen som har klaget på det når de har kysset meg! Heldigvis er det ikke sånn at alle som røyker blir så syke da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå