Gå til innhold

Bilde av invitasjon istedenfor å sende

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 8/10/2023 at 11:06 PM, AnonymBruker said:

Jeg føler jo selv dette var frekt, men kanskje det bare er meg? Er dette innafor? 

Anonymkode: ea063...fe0

Det var frekt fordi noen fikk og andre ikke. Gjester skal behandles likt. 

12 hours ago, AnonymBruker said:

(...) når jeg selv giftet meg gjorde de en veldig stor greie utav dette med invitasjoner og at de KREVDE å få en,  

Hæ!? Hva hadde du tenkt deg å gjøre før de krevde invitasjon? Hvorfor lar du folk hundse rundt med deg på den måte? Hvem er 'de'? 

Anonymkode: 60bc3...4f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ingen fikk fysisk invitasjon til vårt bryllup. Penger spart osv.. Bedre å bruke penger på selve festen! 🤩

Anonymkode: 7707f...234

Det er en ting, men det virker litt rart at noen får fysisk invitasjon, mens andre får et bilde. 

Det virker litt dårlig planlagt. Får håpe at de er heldigere / mer nøyaktig med resten av bryllupsplanleggingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er invitert. At du ikke fikk fysisk invitasjon må du jo bare komme over. De hadde ikke flere, så da har de jo en god grunn. De hadde kjøpt inn bare akkurat så mange de trengte, så når din ble borte så måtte det jo bli sånn. Hva mener du at de skal gjøre, da?

Vi sendte ikke fysisk invitasjon til konfirmasjon. Dette er jo vår aller nærmeste familie, vi snakker med dem ofte, så de visste jo om dato, sted og klokkeslett et helt år i forveien uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

På en del ting som for eksempel dette er det greit å fornye seg

Anonymkode: 59b0c...e4e

Nja, synes det er veldig fint å få en fysisk invitasjon jeg da, å sende en melding eller en facebook invite er jo greit, men det blir ikke like seriøst føler jeg 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke akkurat følt meg prioritert som gjest og tenkt her har noen meldt avbud, så dette er kun for å fylle på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 21.31):

Jeg er en av de som mener at slikt er frekt ja. Fysisk invitasjon forventes til de store dagene som dåp/navnefest, konfirmasjon og bryllup :) Noe annet er latskap og/eller gjerrig, og ikke minst upersonlig.

Bilde av en invitasjon kan til dels gå dersom det er en grunn bak (slik som forklaringen du først fikk) men Facebook arrangement, nettside osv er så upersonlig at jeg ikke vet om jeg hadde ansett meg selv som invitert en gang. Og det samme synes alle jeg vet om, både i nær omgangskrets og i de ulike jobbene jeg har hatt :)

Om det er for å spare penger så kan en spare mye på å lage selv 👍 Om 1-200 kr i invitasjoner velter bryllupsbudsjettet så bør en revurdere resten av bryllupet 🤷‍♀️

Anonymkode: dce83...bf6

1) man sparer absolutt ingenting på å lage selv, heller tvert i mot

2) 100-200 kr? Hvilket år(tusen) lever du i?

Anonymkode: 3e7e4...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

H ordan visste du st du var invitert i utgangspunktet? Er du sikker på at du var det? At det ikke er derfor du ikke fikk? Siden du etterlyste kan det jo være at de følte de måtte invitere.

Anonymkode: ecb43...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1) Om man lager invitasjonene selv (bilde på ene siden og tekst på andre siden) kan man printe det ut på dobbeltsidig fotopapir, som koster ca 150kr for 50 ark. På arbeidsplassen min har vi en snill sjef, (ensidig) fotopapir) og en skriver, og jeg vet han har tillatt at man skriver ut litt på den til privat bruk. Kan altså lage helt ok invitasjoner uten å bruke en krone, om man har tilgang på en sånn arbeidsplass.

2) Våre 50 invitasjoner kostet 350 kroner å få laget på den lokale fotobutikken, så jeg er enig i at å ikke sende ut invitasjoner og begrunne det med pris er en dårlig unnskyldning. Vi sendte ut halvparten med post, og leverte resten selv. Ble rundt 500 kr i porto. 850 kr for invitasjoner har man råd til om man har såpass med bryllup at man har invitasjoner. 

Anonymkode: 35968...e32

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

H ordan visste du st du var invitert i utgangspunktet? Er du sikker på at du var det? At det ikke er derfor du ikke fikk? Siden du etterlyste kan det jo være at de følte de måtte invitere.

Anonymkode: ecb43...d62

Er 100% sikker ja, hadde ikke laget tråden hvis ikke 😒

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gammeldags, tydeligvis, jeg vil ha både invitasjoner i post og takkekort. 

Anonymkode: f0d60...829

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke den du siterer, men tror ikke vi brukte mer enn maks 200 kroner på våre invitasjoner heller (minus porto). En venn som er grafisk designer utformet invitasjonene for oss (gratis, som en gjengjeldt tjeneste), og vi skrev de selv ut på kartongark. Ikke noe ekstremt fancy, men fint og akkurat slik vi ville ha det. Giftet oss dette årtusenet, faktisk for få år siden. ;)

Anonymkode: 68981...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/10/2023 at 11:06 PM, AnonymBruker said:

Fikk tilsendt et bilde av en fysisk bryllupsinvitasjon, sånn standard med bilde av brudeparet osv. Teller dette som en invitasjon? De hadde sendt ut fysisk utgave til flere, men ikke til oss. Jeg etterspurte i tilfelle de hadde sendt til vår forrige adresse, men de sa de hadde glemt det ut og at vi skulle få neste gang vi så dem, som var en uke etterpå.

Dere er jo såklart invitert når de har sendt invitasjon. Spiller ingen rolle om den er fysisk eller digital.

Anonymkode: d87ae...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det hadde vært deilig å bare få digital invitasjon😊 mer miljøvennlig, mindre rot hjemme og jeg vet hvor jeg skal finne infoen jeg trenger

Anonymkode: ad43b...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg burde påpeke at dette var en SELFIE der hun holdt invitasjonen, som sånn «nå sender vi dem øyeblikk, hurra» så gikk ikke an å lese infoen eller baksiden av den..

(Virker som noen av dere tror det var en e-invitasjon eller noe i den gaten.)

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror jeg burde påpeke at dette var en SELFIE der hun holdt invitasjonen, som sånn «nå sender vi dem øyeblikk, hurra» så gikk ikke an å lese infoen eller baksiden av den..

ts

Mulig hun prøvde og være litt kreativ da, men du var vel for snurt og tverr over og ikke få en papir utgave av invitasjonen. Utrolig hva folk blir fornærmet for i dag 😅 om det plager deg så ille la være og dra, kanskje du bare burde la være og komme uten og gi beskjed om det. Passer sikkert til det du mener er bra nok for deg

Anonymkode: 6b82d...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mulig hun prøvde og være litt kreativ da, men du var vel for snurt og tverr over og ikke få en papir utgave av invitasjonen. Utrolig hva folk blir fornærmet for i dag 😅 om det plager deg så ille la være og dra, kanskje du bare burde la være og komme uten og gi beskjed om det. Passer sikkert til det du mener er bra nok for deg

Anonymkode: 6b82d...863

??? Snurt og tverr??

Som sagt fikk jeg jo aldri noen invitasjon, kun bilde av den. Hadde jeg fått invitasjon hadde saken vært en annen, hadde jeg bare fått arrangement-invitasjon på FB hadde saken vært en annen, men jeg fikk jo aldri noenting. 

ts

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 8/11/2023 at 8:19 PM, AnonymBruker said:

... når jeg selv giftet meg gjorde de en veldig stor greie utav dette med invitasjoner og at de KREVDE å få en,

Please utdyp, hvordan gikk dette for seg... jeg er nysgjerrig!

Anonymkode: 60bc3...4f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er miljøbevisst, men er det virkelig her man skal spare.. Veldig rart å ikke sende til alle! 

Anonymkode: 500b2...549

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

ts

Herregud :ler:

Anonymkode: 68981...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser over tråden av svarene konkluderer jeg at du ikke er invitert, at de svarer "du skal få neste gang vi møtes" for så si "det var ikke flere igjen" og i tillegg sende deg ett bilde av en invitasjon i form av selfie uten noe info, altså hele greia er rar. 

Om man sender ut papir invitasjon til en del og en digital til noen andre hadde jeg nok følt meg litt som en B-gjest, vertfall hvis den digitale kom en stund etter papir invitasjonene hadde blitt overlevert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...