Gå til innhold

Bilde av invitasjon istedenfor å sende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk tilsendt et bilde av en fysisk bryllupsinvitasjon, sånn standard med bilde av brudeparet osv. Teller dette som en invitasjon? De hadde sendt ut fysisk utgave til flere, men ikke til oss. Jeg etterspurte i tilfelle de hadde sendt til vår forrige adresse, men de sa de hadde glemt det ut og at vi skulle få neste gang vi så dem, som var en uke etterpå. Da vi var der etterspurte jeg igjen, men de sa de ikke hadde flere igjen(?). Det viser seg de bare bestilte minste antall og ikke ville bruke penger på det.. 


Så spørsmålet mitt er vel om folk ikke bryr seg om håndfaste invitasjoner lenger? Jeg føler jo selv dette var frekt, men kanskje det bare er meg? Er dette innafor? 

Anonymkode: ea063...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen behov for fysisk invitasjon. Sjekker postkassa sjeldent, så fysisk post er bare irriterende. 

Anonymkode: bcbaa...8f2

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi ble invitert i bryllup, så ble vi bare lagt til i ett arrangement på facebook. 🙈

Anonymkode: 9434b...119

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Fikk tilsendt et bilde av en fysisk bryllupsinvitasjon, sånn standard med bilde av brudeparet osv. Teller dette som en invitasjon? De hadde sendt ut fysisk utgave til flere, men ikke til oss. Jeg etterspurte i tilfelle de hadde sendt til vår forrige adresse, men de sa de hadde glemt det ut og at vi skulle få neste gang vi så dem, som var en uke etterpå. Da vi var der etterspurte jeg igjen, men de sa de ikke hadde flere igjen(?). Det viser seg de bare bestilte minste antall og ikke ville bruke penger på det.. 


Så spørsmålet mitt er vel om folk ikke bryr seg om håndfaste invitasjoner lenger? Jeg føler jo selv dette var frekt, men kanskje det bare er meg? Er dette innafor? 

Anonymkode: ea063...fe0

Frekt? Innafor? Hvorfor er dette frekt? 

Er jo mye bedre å få en invitasjon på en melding fremfor fysisk kort, slipper å fylle opp postkassa, det kommer raskere frem, man roter det ikke bort. 

Anonymkode: 59b0c...e4e

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner poenget ditt, men skjønne og brudeparet. Invitasjoner er dyrt. Det blir fort veldig dyrt skal du ha mange. Og miljøaspektet kommer i tillegg. 

Anonymkode: 457d0...a42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fikk fysisk invitasjon til vårt bryllup. Penger spart osv.. Bedre å bruke penger på selve festen! 🤩

Anonymkode: 7707f...234

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så spørsmålet mitt er vel om folk ikke bryr seg om håndfaste invitasjoner lenger? Jeg føler jo selv dette var frekt, men kanskje det bare er meg? Er dette innafor? 

Noen gjør det, andre ikke. Det er ikke en bit papir som er det viktigste.
Ja, det er nok bare deg.
Ja, det er innafor. Du ble vel invitert?

Anonymkode: 090e7...831

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sendte heller ikke ut fysiske invitasjoner, men lagde en egen nettside. Penger og miljøet spart, og én mindre bekymring for dem som har problemer med å kaste sånt av emosjonelle grunner. 

Men jeg skjønner jo at du reagerer, for det er ikke bare mangelen på fysisk invitasjon, det er alt rotet frem og tilbake i prosessen. Det er rimelig merkelig å si at man skal gi en fysisk invitasjon, og så bare.. ikke? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det er verdt å nevne at når jeg selv giftet meg gjorde de en veldig stor greie utav dette med invitasjoner og at de KREVDE å få en, fordi de syntes det var så teit at folk ikke gadd å gi det lenger for å spare en krone…… Og så gjør de det samme mot oss? Så da lurer jeg jo på om det er frekt eller ikke, for en av oss MÅ jo ha misforstått noe her 

ts

Anonymkode: ea063...fe0

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som mener at slikt er frekt ja. Fysisk invitasjon forventes til de store dagene som dåp/navnefest, konfirmasjon og bryllup :) Noe annet er latskap og/eller gjerrig, og ikke minst upersonlig.

Bilde av en invitasjon kan til dels gå dersom det er en grunn bak (slik som forklaringen du først fikk) men Facebook arrangement, nettside osv er så upersonlig at jeg ikke vet om jeg hadde ansett meg selv som invitert en gang. Og det samme synes alle jeg vet om, både i nær omgangskrets og i de ulike jobbene jeg har hatt :)

Om det er for å spare penger så kan en spare mye på å lage selv 👍 Om 1-200 kr i invitasjoner velter bryllupsbudsjettet så bør en revurdere resten av bryllupet 🤷‍♀️

Anonymkode: dce83...bf6

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er en av de som mener at slikt er frekt ja. Fysisk invitasjon forventes til de store dagene som dåp/navnefest, konfirmasjon og bryllup :) Noe annet er latskap og/eller gjerrig, og ikke minst upersonlig.

Bilde av en invitasjon kan til dels gå dersom det er en grunn bak (slik som forklaringen du først fikk) men Facebook arrangement, nettside osv er så upersonlig at jeg ikke vet om jeg hadde ansett meg selv som invitert en gang. Og det samme synes alle jeg vet om, både i nær omgangskrets og i de ulike jobbene jeg har hatt :)

Om det er for å spare penger så kan en spare mye på å lage selv 👍 Om 1-200 kr i invitasjoner velter bryllupsbudsjettet så bør en revurdere resten av bryllupet 🤷‍♀️

Anonymkode: dce83...bf6

Veldig gammeldags å tenke slik

Anonymkode: 871f9...b16

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Veldig gammeldags å tenke slik

Anonymkode: 871f9...b16

Må da være lov å være litt gammeldags :)

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Morten1 said:

Må da være lov å være litt gammeldags :)

På en del ting som for eksempel dette er det greit å fornye seg

Anonymkode: 59b0c...e4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 23.06):

Fikk tilsendt et bilde av en fysisk bryllupsinvitasjon, sånn standard med bilde av brudeparet osv. Teller dette som en invitasjon? De hadde sendt ut fysisk utgave til flere, men ikke til oss. Jeg etterspurte i tilfelle de hadde sendt til vår forrige adresse, men de sa de hadde glemt det ut og at vi skulle få neste gang vi så dem, som var en uke etterpå. Da vi var der etterspurte jeg igjen, men de sa de ikke hadde flere igjen(?). Det viser seg de bare bestilte minste antall og ikke ville bruke penger på det.. 


Så spørsmålet mitt er vel om folk ikke bryr seg om håndfaste invitasjoner lenger? Jeg føler jo selv dette var frekt, men kanskje det bare er meg? Er dette innafor? 

Anonymkode: ea063...fe0

Jeg digger det. Jeg og barna sender fortsatt postkort når vi er på tur

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt spesielt å gi fysisk invitasjon til noen og sms/melding til andre. Samme gjelder takkekort. Enten gir man til alle eller så lar man vær å ha takkekort. For noen år siden var vi i dåp til ett barn som tante/onkel til en av foreldrene. Vi var de eneste som ikke fikk takkekort, ikke takk på sms heller.

Anonymkode: 1ec69...0aa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er litt spesielt å gi fysisk invitasjon til noen og sms/melding til andre. Samme gjelder takkekort. Enten gir man til alle eller så lar man vær å ha takkekort. For noen år siden var vi i dåp til ett barn som tante/onkel til en av foreldrene. Vi var de eneste som ikke fikk takkekort, ikke takk på sms heller.

Anonymkode: 1ec69...0aa

Shit den var frekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Jeg digger det. Jeg og barna sender fortsatt postkort når vi er på tur

Nydelig. Jeg og noen andre sender julekort til hverandre, vi har kun møttes i en fb gruppe men andre irl og kommer nok aldri til å møtes heller men du verden så koselig det er allikevel 🙂💗

Anonymkode: 1ec69...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nydelig. Jeg og noen andre sender julekort til hverandre, vi har kun møttes i en fb gruppe men andre irl og kommer nok aldri til å møtes heller men du verden så koselig det er allikevel 🙂💗

Anonymkode: 1ec69...0aa

Ja ikke sant. Liker ikke lange julebrev, de er kleine men ett kort men lykkeønskninger er alltid kjekt å få 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Veldig gammeldags å tenke slik

Anonymkode: 871f9...b16

Det er din mening, og selv om det kan føles gammaldags for noen så er vi mange som føler at noe annet er upersonlig :) Tenker også med hensyn til mange eldre, er ikke alle som er på nett. Og flere og flere unge avstår fra sosiale medier også :) Mener det er like upersonlig som en bursdagshilsen på Facebook, føler du det er godt nok å skrive en hilsen på veggen til noen nære, eller sender du de en SMS eller ringer de? 

Anonymkode: dce83...bf6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...