Gå til innhold

Hobby for introvert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har litt sosial angst og syns det er vanskelig å bli kjent med nye folk. Det går lettere om det er i en setting hvor det er naturlig å prate sammen. Jeg skulle gjerne hatt større nettverk! Har dere forslag til hobbyer jeg kan begynne med hvor det er lett å bli kjent med folk? Jeg vil komme meg opp fra sofaen og gjøre noe aktivt og morsomt.

Anonymkode: fdc58...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Geocaching? Det kan du starte for deg selv og så kan du etterhvert bli med på events, møte andre for å ta FTFs osv.

Anonymkode: 75d23...68f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ting du liker å gjøre da?
Er du glad i å gå i fjellet/skogen? (Bli med på arrangerte turer)
Synes du det er spennende med padling/klatring/dykking? Meld deg på et kurs og lær deg det tekniske, og meld deg inn i en klubb.

Er du mer urban?
Pokemon Go er en ganske nerdete hobby. Det krever at du går ut og beveger deg, og du vil fort møte mange av de samme menneskene i samme område. Er du interessert nok, blir du nok fort kjent med noen av de ivrigste spillerne i området der du bor. Du kan også starte med å bli kjent med folk over nett, og så møte noen etter at du er mer trygg på dem.
Evt. kan du gå for noen av de andre tilsvarende spillene. Ingress eller Pikmin eller noe sånt. Det er miljøer for det meste.

Stolpejakt er også en lettvint hobby å teste ut. Om du går i litt populære områder, kan du komme i kontakt med andre i samme ærend. Det går også an å spørre etter stolpeturvenner i facebook-grupper.

Har du vært med på lagspill som barn? Finnes det noe mosjonistlag innen dette i nærheten av der du bor?

Mulighetene er mange, men du bør tenke over hva du egentlig liker selv.

Anonymkode: 5beb0...8b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Geocaching. Virker snålt og rart i starten kanskje, men jakt litt statistikk så blir man fort hekta. I tillegg får man både vært ute i naturen og oppdaget nye steder, eller vært inne å løst oppgaver på dager med dårlig vær. I tillegg holdes det eventer jevnlig (her i byen flere ganger i måneden) der man møtes en halvtime opp til timesvis og prater om løst og fast. Ikke noe tidskrav heller på hvor lenge man må delta på eventet, så er bare å stikke innom å si hei om det er det man klarer den gangen. 

Geocachere er veldig åpne mennesker når man først har møttes noen ganger på eventer. Flere blir qom utvidet fanilie, og man overnatter når man er i byen eller drar på ferier sammen.

Ofte går man turer sammen, eller overhører at noen skal ta en geocache man ikke har funnet selv og blir med på turen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet skikkelig med sosial angst i hele oppveksten og oppi 20-årene. For meg er det også lettere å være sosial når jeg blir distrahert av å gjøre noe samtidig. 

Jeg begynte med kampsport, og det hjalp meg veldig. Da var det både sosialt, lett å finne noe å prate om (det man gjorde sammen), og endorfinene utløst av treningen gjorde mer meg "løssluppen". 

Jeg prøvde brettspill-klubb, men det var ikke sosialt i det hele tatt 😛 Ingen som introduserte seg eller spurte hva jeg het engang, alt var bare om spillet, og aaalt for seriøst. 

Anonymkode: 69fe8...f73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har litt sosial angst og syns det er vanskelig å bli kjent med nye folk. Det går lettere om det er i en setting hvor det er naturlig å prate sammen. Jeg skulle gjerne hatt større nettverk! Har dere forslag til hobbyer jeg kan begynne med hvor det er lett å bli kjent med folk? Jeg vil komme meg opp fra sofaen og gjøre noe aktivt og morsomt.

Anonymkode: fdc58...fc0

Lær å spille tangenter, sett deg ved et piano på et offentlig sted og la musikken snakke for seg selv, så vil folk flokke seg rundt deg - musikk er et språk alle forstår; gjett hvem som blir midtpunktet på en fest når man begynner med pianospill og allsang:

Anonymkode: 3c265...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...