Gå til innhold

Hvordan greier folk å kjede seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan greier voksne folk å kjede seg? Man har jobb, ofte fulltid , og i huset er det alltid noe å rydde/vaske/forandre. Klesvask er vel noe de fleste aldri kommer a jour med? Planlegge ferie, planlegge neste uke osv er vel noe de fleste kan gjøre. 

Det er ørten kanaler på tv og milloner av sider på nett der du kan lære noe eller bare henge. Hobbyer finns i tusentall. Det finns folk å besøke/ringe/tekste .. 

Så jeg lurer ; hvordan i alle dager greier folk å kjede seg? Jeg har ikke gjort det på 20 år og savner det, men er ikke sjans i havet for at ting blir kjedelig før jeg ligger i jorda. 

Anonymkode: a096a...22a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TV er virkelig det kjedeligste jeg vet. Det samme med andre, passive aktiviteter. 

Men jeg har fått med meg at mange gjerne finner underholdning i det i timesvis. 

Anonymkode: 90e7e...7ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta i fra en person vedkommendes mobil i ett minutt og den personen vil kjede seg det samme minuttet. Vanskeligere er det ikke.

Anonymkode: 05382...180

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett og slett bare det er sånn noen er skrudd sammen. Jeg kan sitte ti timer rett opp og ned med kun mitt eget hode som underholdning uten å kjede meg. Har jeg en bok, en podcast eller et TV-program i tillegg er det enda morsommere, men jeg klarer meg fint uten også. Kan reise to uker på hytta uten å møte en kjeft uten å kjede meg et sekund. Det er kjempedeilig.

Sånn er det mange som ikke har det. Samtidig titter jeg litt sjalu på de som bare kan lukke øynene på et fly, være borte og våkne idet vi lander. Jeg klarer knapt å sovne i egen seng, langt mindre i et transportmiddel. Der er de skrudd sammen annerledes enn meg, og ingen teknikker eller gode råd (eller medisiner, for den saks skyld) har klart å bøte på det.

Så tror jeg for ordens skyld ikke at rydding/vasking og det å kjede seg er gjensidig utelukkende for folk flest. De færreste bruker begrepet "kjede seg" kun om å sitte bom stille og ikke gjøre noe som helst. Mange kan fint gjøre noe og samtidig kjede seg.

Anonymkode: eec6a...4ec

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er avhengig av at andre har de i aktivitet. Mobil, tv, andre mennesker. Slike mennesker kjeder seg fort har jeg erfart. 

Mangler den evnen selv, og trur jeg kjedet meg sist for 30-35 år siden. Hadde en kjæreste en gang som kjedet seg støtt og det ble slitsomt i lengden…

Anonymkode: f1898...7d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av de som aldri kjeder seg, og nesten ikke vet hvordan det går ann. Har jo så evig mye hobbyer å drive med at døgnet ikke strekker til. Backloggen over usette filmer, ulesne bøker, uspilte spill bare vokser og vokser for hver dag som går. Jeg må prioritere vekk hobbyer, fordi det er så mye å gjøre.

Anonymkode: f1e7e...ceb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mysticgirl

Jeg kjeder meg fort om jeg ikke har noe å gjøre. Ser jeg en god film/serie  på nett, kan jeg slappe av i timevis uten å kjede meg. Men om jeg ikke har noe fore , kjeder jeg meg lett. Er vant med å være med venner hver dag etter jobb, vi finner på mye og jeg merker at om jeg ikke kan møte dem en dag, kjeder jeg meg lett. Vi er vel bare forskjellige av natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufør, fatique og er 99% i senga. Blir kjedelig kan man si.

Anonymkode: 7396e...ea5

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjeder meg svært sjeldent, og sånn har jeg alltid vært (siden før jeg fikk smarttelefon og internett også). Jeg hadde nok sikkert fått litt abstinens om jeg hadde mistet tilgang til internett, men hadde jeg hatt mulighet til å høre på musikk hadde jeg klart meg helt fint. Jeg har alltid vært en tenker og kan ofte ha nok med alt det som foregår oppi hodet mitt. 😅
Etter en slitsom arbeidsuke har jeg ofte lyst til å bare introverte hjemme i helga, sammen med samboeren og kattene. Jeg har null behov for å finne på en masse greier.

Anonymkode: 5c8e3...d9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg er fastlåst med en eller flere kontrollerende personer så er sjansen stor for at jeg kjeder meg.

Det er kjedelig å måtte være på vakt.

Endret av Syngemann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt. Sitter alene hver kveld, er ikke glad i TV og jeg orker ikke lese hver kveld. 

Anonymkode: 89040...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er også en av de som aldri kjeder seg, og nesten ikke vet hvordan det går ann. Har jo så evig mye hobbyer å drive med at døgnet ikke strekker til. Backloggen over usette filmer, ulesne bøker, uspilte spill bare vokser og vokser for hver dag som går. Jeg må prioritere vekk hobbyer, fordi det er så mye å gjøre.

Anonymkode: f1e7e...ceb

Egentlig slik jeg tenkte det og, har så mye som må gjøres at hobbyer må vike. Og den dagen jeg får tid til hobbyer er det fordi jeg har bortprioritert noe annet. Derfor jeg syns det er ufattelig at voksne folk kjeder seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veldig enkelt. Sitter alene hver kveld, er ikke glad i TV og jeg orker ikke lese hver kveld. 

Og du har ingenting annet å gjøre? Rart ! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alvorlig psykisk syk som begrenser meg svært mye i hverdagen. Det er mye jeg i teorien kunne gjort, men som helsa ikke tillater meg. I tillegg har jeg ADHD som gjør at jeg krever mye mer stimuli enn folk flest for å være fornøyd. Kombinert gjør det at jeg kjeder meg ekstremt mye. Er sjalu på de som alltid har noe å gjøre. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

TV er virkelig det kjedeligste jeg vet. Det samme med andre, passive aktiviteter. 

Men jeg har fått med meg at mange gjerne finner underholdning i det i timesvis. 

Anonymkode: 90e7e...7ba

Tror ikke det er så mye underholdning folk finner i passive aktiviteter, husarbeid og ting som må gjøres. Det er bare det at når man da har tid til å sette seg ned å ikke gjøre noe spesielt, så kjeder man seg ikke, man bar nyter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda Bailey skrev (13 minutter siden):

Jeg er alvorlig psykisk syk som begrenser meg svært mye i hverdagen. Det er mye jeg i teorien kunne gjort, men som helsa ikke tillater meg. I tillegg har jeg ADHD som gjør at jeg krever mye mer stimuli enn folk flest for å være fornøyd. Kombinert gjør det at jeg kjeder meg ekstremt mye. Er sjalu på de som alltid har noe å gjøre. 

Jeg har også adhd. Mye derfor har jeg aldri anledning til å kjede meg. Har bestandig altfor mange prosjekter på gang. Når jeg blir ferdig med noe er det mange andre ting å fortsette med. 

Mannen min må fungere som bremse for meg, for ellers hadde jeg holdt på utover sene kvelden og natta også. 

Om jeg en sjelden gang ikke har noen prosjekter jeg der og da kan sette i gang med tømmer jeg et skap eller en skuff, og sorterer. Jeg mangler aldri noe å gjøre på. 😄

Anonymkode: 45539...8ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og du har ingenting annet å gjøre? Rart ! 

Nei, har en fireåring som sover. Kan ikke akkurat stikke ut en tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje definisjonen? 

Når jeg gjør alt mulig husarbeid så kjeder jeg meg. Det er jo kjedelig. 

Anonymkode: c08ae...73d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...