Gå til innhold

Hvordan lever du med liten penis? Inkl link til artikkel fra UIO

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal ikke starte en ny tråd ala, er min penis for liten? Men, det er på det rene at med et gjennomsnitt på 8/9 cm slapp og 13/14 cm stiv så må noen være mindre. Jeg er en av de som er helt nederst på skalaen, og som lever med skammen, og som veldig godt hvordan dette påvirker livet.  Jeg vil derfor gjerne høre fra andre hvilke situasjoner de opplever vanskelig, hvordan de tenker rundt det og hvor de «løser» det, eller takler det. 

Håper innlegget blir tatt seriøst, og kan fungere som «Hjelp til selvhjelp» ved at vi deler erfaringer

Jeg har også funnet en fin artikkel gjort av UIO som i hvertfall for min del beskriver en god del av problematikken. Artikkelen er godt egnet for de som ikke helt forstår «problemet» Deler den her slik at de som feks har parter med liten penis bedre kan forstå psykologien i dette. 

Artikkelen finner dere her:

Hovedoppgave2015_MariKristofersenBorgen.

Anonymkode: ab002...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er trådstarter, og vil gjerne bidra med noen av mine «opplevelser» og utfordringer.

1. Jeg liker å trene, men kommer og drar i treningstøy. Altså, jeg går ikke inn i garderoben i det hele tatt fordi jeg vil også unngå å se andre menn nakne. Dette handler om å holde seg borte fra scenarioer der jeg brytes ned og ødelegges mentalt. 

2. Jeg unngår å se meg selv i speilet naken. Minimum så har jeg på underbukser og helst bukser

3. Jeg unngår konskvent alt som har med offentlighet å gjøre. Slikt som garderober eller badestrender osv. Om kompisser ber meg med så bortforklarer jeg og blir ikke med

4. Jeg går i store løse bukser, og ikke i joggebukser etc da «tilstanden vises»

5. Jeg «kobler ut hjernen» når jeg er på toalettet og prøver i minst mulig grad å se på penis. Jeg må sitte å tisse gitt størrelsen, men gjør meg da fortest mulig ferdig for unngå «påminnelser» Urinal tror jeg aldri jeg har prøvd

6. Sex er noe jeg helst unngår. Jeg onanerer innimellom, men etter utløsning skrumper den enda mer inn så gleden viskes ut av skammen etterpå. Ønsker egentlig å slutte helt å onanere

7. Jeg strever veldig med det generelle selvbildet. Så jeg går til psykolog fordi jeg føler meg liten og verdiløs. Jeg håper at jeg en dag kan akseptere «tilstanden» istedet for å hele tiden føle meg som en person født med misdannelse

8. Kjæreste er uaktuelt per nå. Jeg unner jenter å ha en skikkelig mann, og når jeg har vært i forhold så har jeg opplevd at interessen for sex daler veldig fort. Så jeg ser på meg selv som en verdiløs elsker. Penetrering synes jeg er vanskelig, og det gir meg lite også fordi jeg ikke kjenner så mye. Det føles feil underveis og jeg har store problemer med å få orgasme sammen med en kvinne ved samleie. Det gjøre vondt i selvfølelsen å ha samleie fordi det føles som at den ikke virker til formålet og da oppnår jeg ikke orgasme

9. Barn er uaktuelt pga arv, for en skam om det skulle få videre til en sønn

10. Jeg er generelt mandig i utrykket, men psyken min er helt ødelagt så jeg sliter med selvhevdelse.  Det jeg opplever rundt dette er at jeg får høre at jeg er sånn og sånn, men hvor jeg føler at det andre tenker om meg er basert på feil info. Hadde de bare visst så ville de ledd av meg og sett meg som mindreverdig. Som UIO aetikkelen sier, penis og identitet henger tett sammen. Når man da skammer seg over penis, så påvirker det alle andre ting i livet. Jeg forstår det kan være vanskelig å forstå, men om du leser artikkelen så vil du forstå bedre

Jeg kan skrive mer senere

• Liker 1
  • Hjerte 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var utrolig vondt å lese. Jeg er mann selv, og jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si. Jeg er målløs.

Anonymkode: fb29e...c28

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ts her..Ja, takk for svar. Jeg vet ikke hva jeg kan si jeg heller. Jeg føler vel at det er urettferdig. Og, jeg god helse, bra jobb, sted og bo, penger på konto, men disse tingene betyr liksom ikke noe fordi jeg bruker tiden på å skamme meg. Jeg vet det er dumt, men jeg klarer ikke å snu fokus

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke morsomt. Men tror du virkelig det å unngå speil hjelper? Hva med å forsøke å akseptere tilstanden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame og kjæreste med en med mindre penis enn gj.snittet. Han har også brukt mye tid på å skamme seg, aldri dusjet offentlig og hatt veldig få sexpartnere. 
Jeg elsker både han og penisen hans, vi har god sex og det beste er at jeg kan suge han lenge uten å få vondt i kjeven eller føle meg kvalt. 
Alle damer ønsker ikke stor penis og de fleste trenger det ikke for å bli tilfredsstilt. 

Jeg forstår veldig godt at dette er sårt for menn og det er veldig leit å høre hvordan du har det! 

Anonymkode: e3288...d89

• Liker 10
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror i alle fall noen av dine bekymringer kan legges til side. Tror du har mye mer fokus på penis en andre. Om du går i badeshorts på stranden er det ingen oppegående mennesker som studerer om du har bul i shortsen eller ikke. Samme med joggebukse. Hvem fokuserer på slikt?

Anonymkode: ec3b9...d5c

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist å lese. Håper du klarer å akseptere det en dag og leve livet ditt fult ut som du ønsker. Det er faktisk ikke sånn at vi damer(kan seff ikke prate for alle) er så opptatt av størrelsen. Føler at det egentlig er en gutteting som kompiser har seg i mellom.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver i nederste skiktet, mener du da liten på gjennomsnitt skalaen eller på størrelse med en lillefinger?

Jeg føler dette har noe å si. Er det bare litt mindre enn gjennomsnitt så håper jeg virkelig du klarer å endre måten du ser på deg selv. Hvis den er bitteliten, så er jeg enig i at du har vært fryktelig uheldig og jeg forstår følelsene dine. Det er jammen et urettferdig liv hvor enkelte får «alt», mens andre sitter igjen med rester. 
Likevel er det jo mange kvinner som ikke ville brydd seg om det. Et forhold er så mye mer enn sex også. 
Ønsker deg alt godt!

Anonymkode: 1e073...d76

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være forferdelig å henge seg så inni helvete opp i dette, tror du vanlige menn eller kvinner virkelig går rundt og vurderer og tenker på om folk har små peniser?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er trådstarter, og vil gjerne bidra med noen av mine «opplevelser» og utfordringer.

1. Jeg liker å trene, men kommer og drar i treningstøy. Altså, jeg går ikke inn i garderoben i det hele tatt fordi jeg vil også unngå å se andre menn nakne. Dette handler om å holde seg borte fra scenarioer der jeg brytes ned og ødelegges mentalt. 

2. Jeg unngår å se meg selv i speilet naken. Minimum så har jeg på underbukser og helst bukser

3. Jeg unngår konskvent alt som har med offentlighet å gjøre. Slikt som garderober eller badestrender osv. Om kompisser ber meg med så bortforklarer jeg og blir ikke med

4. Jeg går i store løse bukser, og ikke i joggebukser etc da «tilstanden vises»

5. Jeg «kobler ut hjernen» når jeg er på toalettet og prøver i minst mulig grad å se på penis. Jeg må sitte å tisse gitt størrelsen, men gjør meg da fortest mulig ferdig for unngå «påminnelser» Urinal tror jeg aldri jeg har prøvd

6. Sex er noe jeg helst unngår. Jeg onanerer innimellom, men etter utløsning skrumper den enda mer inn så gleden viskes ut av skammen etterpå. Ønsker egentlig å slutte helt å onanere

7. Jeg strever veldig med det generelle selvbildet. Så jeg går til psykolog fordi jeg føler meg liten og verdiløs. Jeg håper at jeg en dag kan akseptere «tilstanden» istedet for å hele tiden føle meg som en person født med misdannelse

8. Kjæreste er uaktuelt per nå. Jeg unner jenter å ha en skikkelig mann, og når jeg har vært i forhold så har jeg opplevd at interessen for sex daler veldig fort. Så jeg ser på meg selv som en verdiløs elsker. Penetrering synes jeg er vanskelig, og det gir meg lite også fordi jeg ikke kjenner så mye. Det føles feil underveis og jeg har store problemer med å få orgasme sammen med en kvinne ved samleie. Det gjøre vondt i selvfølelsen å ha samleie fordi det føles som at den ikke virker til formålet og da oppnår jeg ikke orgasme

9. Barn er uaktuelt pga arv, for en skam om det skulle få videre til en sønn

10. Jeg er generelt mandig i utrykket, men psyken min er helt ødelagt så jeg sliter med selvhevdelse.  Det jeg opplever rundt dette er at jeg får høre at jeg er sånn og sånn, men hvor jeg føler at det andre tenker om meg er basert på feil info. Hadde de bare visst så ville de ledd av meg og sett meg som mindreverdig. Som UIO aetikkelen sier, penis og identitet henger tett sammen. Når man da skammer seg over penis, så påvirker det alle andre ting i livet. Jeg forstår det kan være vanskelig å forstå, men om du leser artikkelen så vil du forstå bedre

Jeg kan skrive mer senere

Dette du beskriver er skremmende likt slik jenter som ikke passer skjønnhetsisealer har det.. Hvordan man nesten er koblet ut av egen kropp og ikke klarer forholde seg til den eller egen seksualitet, langt mindre dele den med andre. 

Jeg relaterer veldig til det du skriver, men opplever at det har endret seg med alder/modenhet. Heldigvis. 

Anonymkode: 0068f...b3d

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, ang badebukse, joggebukse osv så ser jeg jo det selv. Feks om en går opp av et basseng så henger buksen på penis. Det er helt åpenbar forskjell på de med stor «hengepenis» og de med en liten penis som peker rett frem. Det er bare fakta, samme med en joggebuksestoff. De med liten penis «avslører seg» når penis står rett ut og man ser en bitteliten bul der penis kommer ut fra kroppen. Det er også fakta. Jeg forstår at kanskje ikke alle tenker på det, men jeg synes det er ekstremt flaut, og derfor unngår jeg badebukse og joggebukse. På gym bruker sorte løse bukser i tynt pustende materiale. Føler de avslører minst. Bading / Garderobe skjer ikke..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når du skriver i nederste skiktet, mener du da liten på gjennomsnitt skalaen eller på størrelse med en lillefinger?

Jeg føler dette har noe å si. Er det bare litt mindre enn gjennomsnitt så håper jeg virkelig du klarer å endre måten du ser på deg selv. Hvis den er bitteliten, så er jeg enig i at du har vært fryktelig uheldig og jeg forstår følelsene dine. Det er jammen et urettferdig liv hvor enkelte får «alt», mens andre sitter igjen med rester. 
Likevel er det jo mange kvinner som ikke ville brydd seg om det. Et forhold er så mye mer enn sex også. 
Ønsker deg alt godt!

Anonymkode: 1e073...d76

I følge mine egne målinger så har jeg ikke mikropenis, men det er nærme. Under 10 cm, men mikropenis er 7-8 cm. Jeg har snakket med urolog om operasjon, men de mener den bare blir mer ødelagt

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, 13/14 cm helt normalt, som jeg skrev i første innlegg. Det er 40/50 % mindre..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må drite i denne størrelse greia. Aksepter deg som du er. Seriøst, hvorfor skal du gå å tenke over om folk ser på bulen i buksa, når de ikke gjør det. Du kan ha kjæreste og et sexliv på samme måte som mange andre, så ikke sett livet på pause av den grunn. Hilsen en mann 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 20.12):

Ts her, ang badebukse, joggebukse osv så ser jeg jo det selv. Feks om en går opp av et basseng så henger buksen på penis. Det er helt åpenbar forskjell på de med stor «hengepenis» og de med en liten penis som peker rett frem. Det er bare fakta, samme med en joggebuksestoff. De med liten penis «avslører seg» når penis står rett ut og man ser en bitteliten bul der penis kommer ut fra kroppen. Det er også fakta. Jeg forstår at kanskje ikke alle tenker på det, men jeg synes det er ekstremt flaut, og derfor unngår jeg badebukse og joggebukse. På gym bruker sorte løse bukser i tynt pustende materiale. Føler de avslører minst. Bading / Garderobe skjer ikke..

Dette tror jeg ikke folk flest tenker over. Noen menn har bittesmå peniser når de er slapp, men som vokser når den blir erigert. Disse vil også ha liten/ingen bul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (12 timer siden):

Dette tror jeg ikke folk flest tenker over. Noen menn har bittesmå peniser når de er slapp, men som vokser når den blir erigert. Disse vil også ha liten/ingen bul. 

Støtter denne. Jeg er over snittet selv i erigert tilstand. Men i slapp tilstand er jeg  liten. Jeg har også en vane med å isbade om morgenen, og vi vet jo alle hva kulde gjør med penis, noe som gjør at jeg på formiddagene antagelig er mindre enn TS🙂

Og husk det TS, at damer er rare vesener. Damer i det virkelige liv (ikke her på KG) får sterke  følelser for de merkeligste menn (jeg sier ikke at du er blant dem). De kan sitte å si at de har så og så mange krav til en mann, men så plutselig faller de pladask for en mann på 1.62, som er skallet, impotent og mangler fortenna🙂 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du høres helt vanlig ut, faktisk... Forferdelig trist at du har det sånn. Det finnes mange skjønne kvinner som først og fremst er interessert i mannen og ikke i penisen hans. Hvis du traff en kvinne og hun hadde store indre kjønnslepper, ville du ha droppet henne da, fordi det ikke er det såkalte idealet? 

Altså, de fleste forelsker seg i en person og da blir man glad i hele den personens kropp. For penis finnes det i tillegg mansjetter og ringer man kan bruke, for å få litt mer tykkelse hvis man ønsker det.

Anonymkode: 7a212...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes du høres helt vanlig ut, faktisk... Forferdelig trist at du har det sånn. Det finnes mange skjønne kvinner som først og fremst er interessert i mannen og ikke i penisen hans. Hvis du traff en kvinne og hun hadde store indre kjønnslepper, ville du ha droppet henne da, fordi det ikke er det såkalte idealet? 

Altså, de fleste forelsker seg i en person og da blir man glad i hele den personens kropp. For penis finnes det i tillegg mansjetter og ringer man kan bruke, for å få litt mer tykkelse hvis man ønsker det.

Anonymkode: 7a212...09e

Det er jo ikke sammenlignbart egentlig, ettersom det ene handler om utseende og det andre vel så mye om funksjon. Sammenlign heller med vid skjede, det er kanskje mer likestilte problemstillinger. 

Anonymkode: 036ee...35c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...