AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Del Skrevet 10. august 2023 Jeg skal ha time med PT denne uken. Jeg er grønn på trening, så vil gjerne at denne timen blir mest mulig nyttig. Men ser at det gjerne ikke holder med bare den ene. Har dere noen tips til hva jeg kan forberede meg på før timen? I form av spørsmål, treningsprogram, veiledning osv? Anonymkode: bef72...bcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristineS Skrevet 10. august 2023 #2 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skal ha time med PT denne uken. Jeg er grønn på trening, så vil gjerne at denne timen blir mest mulig nyttig. Men ser at det gjerne ikke holder med bare den ene. Har dere noen tips til hva jeg kan forberede meg på før timen? I form av spørsmål, treningsprogram, veiledning osv? Anonymkode: bef72...bcd Det jeg kanskje tenker er viktig er at du er tydelig på hva som er målene dine med treningen. Vil du ha bedre kondisjon, bli sterkere, bygge muskler, ned i vekt osv.? Det er også lurt å tenke over hvor mye tid du er villig til å bruke på treningen slik at du får et treningsprogram som faktisk er realistisk for deg å få gjennomført. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkSolsikke Skrevet 10. august 2023 #3 Del Skrevet 10. august 2023 Vær ærlig og realistisk Om hvor mye tid Du har Tenkt til og prioritere på trening. Hvis du vet at du rekker trene to dager per uke, er det ikke noe vits å få et ambisiøst Treningsopplegg på fem dager i uken. 😁 Ofte tilbyr PT’er et opplegg på 5 timer eller 10 timer som du kan bruke over en periode, dette kan være nyttig for å få oppfølging underveis når du har kommet i gang og får nye spørsmål. Viktig at du får et opplegg som du tror kan fungere For deg, og så er det også viktig å ha det moro underveis, og at du synes treningen blir gøy. 😊💪🏻💪🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 10. august 2023 #4 Del Skrevet 10. august 2023 Tenk igjennom hva du selv ønsker oppnå. Vil du ned i vekt? få store muskler? eller er du som meg som bare er ute etter å komme i bedre form og forhindre smerter man vet kommer med alderen? Tenk over hvor mye du regner med du kommer til å trene fremover, om du ser for deg 2 ganger en times tid hver uke, eller 5 ganger en halvtime, eller 3 ganger 2 timer. Altså tenk ca antall ganger pr uke du ser for deg trene, og hvor mye tid du tenker bruke da. Er det noen øvelser du kjenner fra før og trives godt med? Eller er det noen du har sett som du tror du kan like? Eller som meg, jeg ante ikke hva noe var, så jeg sa rett ut at jeg ønsket nybegynneropplegg, og en gjennomgang av de ulike apparatene. Jeg fikk en omvisning på senteret, opplæring i de fleste apparatene de hadde, samt noen enkle program som passet fint til en dame over 30 som bare ønsket komme seg i gang uten mer mål enn å begrense alder-smerter! Så ett annet tips: Ikke legg planer for dagen etter som innebærer trapper eller annen fysisk aktivitet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå