AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Del Skrevet 10. august 2023 Har ett barn fra før så vet således at meg og mannen kan få barn. Var nylig på TUL, uke 13, og viser seg at fosteret ikke har utviklet seg siden uke 7. dvs at vi har gått halvannen mnd og trodd at alt var greit, fortalt folk at vi skal ha barn nr 2 osv. nå føler jeg meg litt motløs, nesten lurt av kroppen min og engstelig for å bli gravid igjen. Vet at det er veldig vanlig med spontanabort, men skjønner ikke hvordan jeg skal klare å bli gravid igjen uten å engste meg over om fosteret lever. Føler jeg må koste på meg privat UL hver uke… noen som har vært gjennom noe liknende? Anonymkode: eb130...a37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Del Skrevet 10. august 2023 Hatt tre spontanaborter og en missed abortion. Ved tredje graviditet gikk jeg jevnlig og tok blodprøver for å følge med på hcg-stigning, men den sank allerede i uke 6 og mistet da. Da jeg hadde MA sjekket jeg hcg og hadde UL i 6+5, og embryoet tilsvarte uke 4+5. Tok ny UL uken etter, uten forandring, og ble konkludert med missed abortion. Jeg er veldig glad for at jeg krangla meg til UL, slik at jeg slapp å tro jeg var gravid til uke 12, ettersom jeg hadde hcg stigning. Du kommer til å være redd, og min anbefaling er at du må gjøre det som beroliger deg mest. For meg er det verdt å koste på med priv UL for å bli beroliget, om så to ganger i uka. Jeg orker ikke gå rundt å tro jeg er gravid om jeg ikke er det. Anonymkode: 1c4e0...ff9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hatt tre spontanaborter og en missed abortion. Ved tredje graviditet gikk jeg jevnlig og tok blodprøver for å følge med på hcg-stigning, men den sank allerede i uke 6 og mistet da. Da jeg hadde MA sjekket jeg hcg og hadde UL i 6+5, og embryoet tilsvarte uke 4+5. Tok ny UL uken etter, uten forandring, og ble konkludert med missed abortion. Jeg er veldig glad for at jeg krangla meg til UL, slik at jeg slapp å tro jeg var gravid til uke 12, ettersom jeg hadde hcg stigning. Du kommer til å være redd, og min anbefaling er at du må gjøre det som beroliger deg mest. For meg er det verdt å koste på med priv UL for å bli beroliget, om så to ganger i uka. Jeg orker ikke gå rundt å tro jeg er gravid om jeg ikke er det. Anonymkode: 1c4e0...ff9 Mulig du trenger progesteronstøtte. Anonymkode: df7da...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har ett barn fra før så vet således at meg og mannen kan få barn. Var nylig på TUL, uke 13, og viser seg at fosteret ikke har utviklet seg siden uke 7. dvs at vi har gått halvannen mnd og trodd at alt var greit, fortalt folk at vi skal ha barn nr 2 osv. nå føler jeg meg litt motløs, nesten lurt av kroppen min og engstelig for å bli gravid igjen. Vet at det er veldig vanlig med spontanabort, men skjønner ikke hvordan jeg skal klare å bli gravid igjen uten å engste meg over om fosteret lever. Føler jeg må koste på meg privat UL hver uke… noen som har vært gjennom noe liknende? Anonymkode: eb130...a37 Å ta UL hver uke vil ikke øke sjansen for at det går bra. Engstelse er veldig vanlig, men om det går galt er det som regel fordi det er noe alvorlig galt med fosteret. Du må nesten bare stole på at det går bra frem til TUL ❤️ Anonymkode: b0d0b...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Del Skrevet 10. august 2023 Har også barn fra før, 2 SA, 1 MA og 1 exu bak meg nå under forsøk på barn nr2. Nr1 satt på første forsøk. Får nå hjelp via progesteron støtte, så vi får se om det gjør susen. Får også en tidligere UL rundt uke 6 for å sjekke plassering pga exu jeg hadde. Så føler det er litt betryggende, men det gir jo ingen garanti uansett hvor mange UL man tar.. Anonymkode: 3bbe3...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Del Skrevet 10. august 2023 Første barnet satt på første forsøk. Ble gravid igjen på første forsøk med nr.2, ble desverre en MA. Trodde jeg skulle bli veldig engstelig når jeg ble gravid igjen. Men det gikk overraskende greit. Spanderte på meg en privat TUL for å se at vi passerte der vi hadde mistet (uke 9). Så fikk jeg offentlig TUL i uke 13. Samt OUL i uke 18. Så ikke sikkert du blir så engstelig ved en ny graviditet som du tenker nå ❤ Anonymkode: d9dbb...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mulig du trenger progesteronstøtte. Anonymkode: df7da...d4b Det har jeg prøvd Anonymkode: 1c4e0...ff9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå