AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Del Skrevet 9. august 2023 Var hos gynekolog i dag for å sjekke at alt var ok, da vi prøver å få barn. Jeg er riktignok 42 år, men alt så lovende ut i følge gynekolog. En follikkel ble målt til 17 mm, og hun mente eggløsning sannsynligvis ville skje om 2-3 dager. Hadde posiiv eggløsningstest i går ettermiddag, så trodde eggløsning ville skje torsdag…. Noen forslag til når vi skal legge inn aksjer? Min mann orker ikke daglig🤪 Jeg spurte om jeg burde gjøre flere undersøkelser mtp alderen min. Spurte om ikke det burde tas hormonprøver etc, og om ikke jeg burde få hormontilskudd som f.eks progresteron. Dette sa hun at jeg ikke trengte. Noen andre som har erfaringer? Anonymkode: 7464e...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #2 Del Skrevet 9. august 2023 Imorgen Anonymkode: 5c3cd...0ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Del Skrevet 10. august 2023 Helst i dag Anonymkode: 6b622...cf3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 10. august 2023 #4 Del Skrevet 10. august 2023 Egget slipper 18-25 mm så det kan forsatt slippe om flere dager. Positive test betyr at du kan få eggløsning... ikke at det vil skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Var hos gynekolog i dag for å sjekke at alt var ok, da vi prøver å få barn. Jeg er riktignok 42 år, men alt så lovende ut i følge gynekolog. En follikkel ble målt til 17 mm, og hun mente eggløsning sannsynligvis ville skje om 2-3 dager. Hadde posiiv eggløsningstest i går ettermiddag, så trodde eggløsning ville skje torsdag…. Noen forslag til når vi skal legge inn aksjer? Min mann orker ikke daglig🤪 Jeg spurte om jeg burde gjøre flere undersøkelser mtp alderen min. Spurte om ikke det burde tas hormonprøver etc, og om ikke jeg burde få hormontilskudd som f.eks progresteron. Dette sa hun at jeg ikke trengte. Noen andre som har erfaringer? Anonymkode: 7464e...f07 Ved positiv eltest er det lurt med sex samme dag og dagen etter. Jeg er også 42, med normale verdier, og har prøvd i 10 måneder uten å lykkes. Kun et par kjemiske graviditeter. Sa legen noe til deg om sjansene for å bli gravid? Anonymkode: 824c7...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ved positiv eltest er det lurt med sex samme dag og dagen etter. Jeg er også 42, med normale verdier, og har prøvd i 10 måneder uten å lykkes. Kun et par kjemiske graviditeter. Sa legen noe til deg om sjansene for å bli gravid? Anonymkode: 824c7...f5f Hun sa at ting så fint ut på UL, mange egg for min alder og alt det der. Jeg har 3 barn fra før, så hun mente sjansene var gode. vi har prøvd i 6 mndr. synes det var litt rart at hun ikke ville ta flere prøver mtp alder….Og at hun var litt i overkant positiv til at jeg skulle bli gravid i min alder🤔 Anonymkode: 7464e...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun sa at ting så fint ut på UL, mange egg for min alder og alt det der. Jeg har 3 barn fra før, så hun mente sjansene var gode. vi har prøvd i 6 mndr. synes det var litt rart at hun ikke ville ta flere prøver mtp alder….Og at hun var litt i overkant positiv til at jeg skulle bli gravid i min alder🤔 Anonymkode: 7464e...f07 Ja, jeg har og vært hos gynekolog som mener alt ligger til rette for at jeg skal kunne bli gravid. Men 10 mnd er gått som sagt. Spurte han om vi burde prøve ivf, men det mente han at ikke trengs fordi jeg blir gravid (har to barn fra tidligere, mer enn 10 år siden, samt to kjemiske i år). Han mente det er mulig å bli gravid igjen. Mister jo håpet når månedene går. Anonymkode: 824c7...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #8 Del Skrevet 10. august 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Hun sa at ting så fint ut på UL, mange egg for min alder og alt det der. Jeg har 3 barn fra før, så hun mente sjansene var gode. vi har prøvd i 6 mndr. synes det var litt rart at hun ikke ville ta flere prøver mtp alder….Og at hun var litt i overkant positiv til at jeg skulle bli gravid i min alder🤔 Anonymkode: 7464e...f07 Det er vel fordi du har barn fra før, og er for gammel for offentlig Ivf. Det er ikke så mye mer å gjøre enn å satse på at det går bra Anonymkode: 89420...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #9 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, jeg har og vært hos gynekolog som mener alt ligger til rette for at jeg skal kunne bli gravid. Men 10 mnd er gått som sagt. Spurte han om vi burde prøve ivf, men det mente han at ikke trengs fordi jeg blir gravid (har to barn fra tidligere, mer enn 10 år siden, samt to kjemiske i år). Han mente det er mulig å bli gravid igjen. Mister jo håpet når månedene går. Anonymkode: 824c7...f5f Skjønner at du mister håpet, det gjør jeg også. Særlig når jeg har blitt gravid lett før. Bare synes det var så merkelig at gynekologen ikke var interessert i å ta blodprøver for å sjekke at hormonverdier er i orden… Men ønsker deg lykke til, godt at det er flere på min alder som også prøver🌸🙏 Anonymkode: 7464e...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #10 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner at du mister håpet, det gjør jeg også. Særlig når jeg har blitt gravid lett før. Bare synes det var så merkelig at gynekologen ikke var interessert i å ta blodprøver for å sjekke at hormonverdier er i orden… Men ønsker deg lykke til, godt at det er flere på min alder som også prøver🌸🙏 Anonymkode: 7464e...f07 Ja, du burde fått tatt blodprøver for å sjekke feks amh, fsh og andre ting. Det fikk jeg i alle fall gjort. Alle verdier innenfor normalområdet, så fikk beskjed om at mine sjanser var gode. Tviler jo litt på det etter ti mnd nå men… Lykke til du også. Anonymkode: 824c7...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå