AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #41 Skrevet 10. august 2023 Ja, stort sett. Livet er tilpasset slik jeg vil ha det til dagen. Dette er nøye tilordnet gjennom flere år og nå er jeg meget fornøyd. Anonymkode: 26a2a...b7e
Flintis Skrevet 10. august 2023 #42 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 21.29): Vi vet jo alle at livet er skjørt og at alt kan være over i morgen. I lys av det; lever du livet ditt som om dagen i dag skulle være din siste? Sørger du for at du er lykkelig siden du selv har eneansvaret for at du er det? Lever du 100%? Anonymkode: 20a95...33a Å leve livet sitt fullt ut og å leve som om dagen i dag er den siste samt å sørge for at en er lykkelig. Vil vel være 3 ulike og ikke nødvendigvis samordnede mål.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #43 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei. Fordi samfunnet ikke er laget for å leve slik man ønsker. Anonymkode: 4ea8b...157 Jeg synes det er en utrolig merkelig påstand. Her er vi født i et land med alle muligheter. Ja, man må prioritere hardt i perioder. Men det igjen gir frihet. Til å reise og oppleve om det er hva som gir innhold, til å etablere familie om man ønsker det, til gode matopplevelser og hobbyer man interesserer seg for. I det hele tatt ha det veldig godt, og leve et innholdsrikt liv. Skrekken hadde vært å leve slik tidligere generasjoner har måttet, og kanskje særlig i andre verdensdeler. Få tildelt en ektemann. Måtte slave hjemme 7 dager i uka. Eller hard, fysisk jobb, 6 dager i uka. Aldri se noe annet enn hjembygda. Spise den samme maten hver dag. Vi er jo presentert potensialet til å leve vårt beste liv på et sølvfat. Anonymkode: 05d5f...48c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #44 Skrevet 11. august 2023 Nei, alt i livet er fokusert rundt penger. Tid er penger, alt handler om pengene. Se rundt deg i verden, hvor mye elendighet dette skaper. I Norge også, helsevesenet har kollapset fullstendig pga dette. Snart går alle over til det private, ingen orker det offentlige med kjøret og effektiviseringen som er der. Arbeidslivet vårt er ødelagt i mange yrker av sosial dumping og lave lønninger, dette må man skylde på arbeidsinnvandringen. Bør ikke eksistere en årslønn i Norge under 500K. Du velger ikke livet selv heller, noen gjør det for deg. Det er hovedproblemet, å gå gjennom livsløpet har jo ingen hensikt. Du skal jo dø en dag som du skriver. Møtt nok av de som skulle starte livet som pensjonister i arbeidslivet, som har dødd i 50åra Jeg håper det skjer raskt og tidlig for min del også. Døden er befrielsen, da er jaget over. Utviklingen i samfunnet dreper oss sakte men sikkert. Anonymkode: 4a01d...36d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #45 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det er en utrolig merkelig påstand. Her er vi født i et land med alle muligheter. Ja, man må prioritere hardt i perioder. Men det igjen gir frihet. Til å reise og oppleve om det er hva som gir innhold, til å etablere familie om man ønsker det, til gode matopplevelser og hobbyer man interesserer seg for. I det hele tatt ha det veldig godt, og leve et innholdsrikt liv. Skrekken hadde vært å leve slik tidligere generasjoner har måttet, og kanskje særlig i andre verdensdeler. Få tildelt en ektemann. Måtte slave hjemme 7 dager i uka. Eller hard, fysisk jobb, 6 dager i uka. Aldri se noe annet enn hjembygda. Spise den samme maten hver dag. Vi er jo presentert potensialet til å leve vårt beste liv på et sølvfat. Anonymkode: 05d5f...48c Menneskehjernen er ikke laget for det livet vi lever i dag. Utviklingen har gått altfor fort til at den klarer å henge med. F.eks. det konstante sanseinntrykket gjør oss overstimulerte. Det betyr ikke at alt var bedre for 200år siden, men det å jobbe for å ha tak over hodet, mat på bordet og ro i hodet er det som er naturlig for oss. Å måtte gifte seg ufrivillig som 14åring, bli voldtatt for å lage barn og spise vassgraut er heller ikke bra for mennesket, men vi er sankere, jegere, fiskere osv, det er det vi er laget for. Å løpe rundt i en by, bruke 2 timer av dagen på kollektiven, 8 timer av dagen i en jobb med veldig mange krav, levere fra oss barna til en intuisjon 10timer om dagen, slenge sammen noe Toro-mat og bruke tid på shopping for å følge moten, innrede huset vårt som alle andre for å følge med i tiden, kjøpe dyr bil som vi egentlig bare får brukt til alt mulig vi egentlig ikke vil gjøre, som ørten barnebursdager og dagligvarehandler og etters sitte med nesa i telefonen osv er ikke oppskriften på et lykkelig liv hvertfall. Frihet har vi ikke. Helgen går bort i alle gjøremål, feriene ikke lange nok til å få slappet av. Anonymkode: 749a6...770
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #46 Skrevet 11. august 2023 Nei. Jeg har ikke noe liv, vet ikke hvorfor jeg gidder å holde ut.... Anonymkode: 66b14...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #47 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Menneskehjernen er ikke laget for det livet vi lever i dag. Utviklingen har gått altfor fort til at den klarer å henge med. F.eks. det konstante sanseinntrykket gjør oss overstimulerte. Det betyr ikke at alt var bedre for 200år siden, men det å jobbe for å ha tak over hodet, mat på bordet og ro i hodet er det som er naturlig for oss. Å måtte gifte seg ufrivillig som 14åring, bli voldtatt for å lage barn og spise vassgraut er heller ikke bra for mennesket, men vi er sankere, jegere, fiskere osv, det er det vi er laget for. Å løpe rundt i en by, bruke 2 timer av dagen på kollektiven, 8 timer av dagen i en jobb med veldig mange krav, levere fra oss barna til en intuisjon 10timer om dagen, slenge sammen noe Toro-mat og bruke tid på shopping for å følge moten, innrede huset vårt som alle andre for å følge med i tiden, kjøpe dyr bil som vi egentlig bare får brukt til alt mulig vi egentlig ikke vil gjøre, som ørten barnebursdager og dagligvarehandler og etters sitte med nesa i telefonen osv er ikke oppskriften på et lykkelig liv hvertfall. Frihet har vi ikke. Helgen går bort i alle gjøremål, feriene ikke lange nok til å få slappet av. Anonymkode: 749a6...770 Det stemmer, mennesker er IKKE laget for å leve slik vi gjør i dag. Vi er egentlig laget for kun overlevelse, sanke/dyrke mat...produsere avkom. Slik leves det noen steder i verden, de har det nok mye bedre enn oss. Ditt innlegg er utrolig godt reflektert. Tredemøllelivet er ikke for alle. Jeg har valgt å stoppe alt, gidder ikke mer. Så får staten velge selv hvordan de skal betale på meg, arbeidslivet igjen? Aldri! Anonymkode: 4a01d...36d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå