Gå til innhold

Lever du livet ditt fullt ut?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lever så bra som jeg kan etter forholdene i dag. Jeg vil ikke jage etter "lev hver dag som om det er det siste", det høres hesblesende og stressende ut for meg. Men jeg fyller livet med ting som gir meg glede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy faen, oppskrift på stress og angst den tankegangen der. Nei, jeg lever ikke hver dag som om det var den siste. Rutiner gjør meg lykkelig. Har deltidsjobb og er kunstner, og jobber aktivt mot delmål og mål. Fikk jeg vite at jeg skulle dø i morgen, hadde jeg drukket meg dritings og det er jo ikke noe man bør gjøre hver dag. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

At man lever normale liv med jobb og barn betyr ikke at man ikke optimaliserer livene sine. Dersom alle hadde levd som om det var de siste dagene, hadde samfunnet kollapset i løpet av den første uka (om ikke dagen). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi vet jo alle at livet er skjørt og at alt kan være over i morgen. I lys av det; lever du livet ditt som om dagen i dag skulle være din siste? 
Sørger du for at du er lykkelig siden du selv har eneansvaret for at du er det? Lever du 100%? 

Anonymkode: 20a95...33a

Ja, det tenker jeg ofte på og prøver å leve her og nå og nyte og kjenne etter hvor vakkert og godt tingene er akkurat her og nå rundt meg.

  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi vet jo alle at livet er skjørt og at alt kan være over i morgen. I lys av det; lever du livet ditt som om dagen i dag skulle være din siste? 
Sørger du for at du er lykkelig siden du selv har eneansvaret for at du er det? Lever du 100%? 

Anonymkode: 20a95...33a

Nei. Er ufør og må spare de pengene jeg kan. Prøver å ha fokus på de små materielle tingene, men det at jeg ikke kan være så sosial som jeg egentlig har behov for fordi kroppen ikke makter det setter en stor stopper for gleden i livet mitt. Jeg har heller ikke energi til å gjøre ting som gir meg glede, så jeg er mye ufrivillig isolert.

Uten å klare å gjøre ting, uten å være sosial når man har behov for det og uten å kunne bruke penger så er livet veldig begrenset.

Men jeg skal holde ut til jeg dør naturlig av ensomhet, alderdom eller sykdom, det er liksom mitt livsmotto... Og det er vel svar nok på det du spør om? Det enkle svaret er altså NEI, absolutt ikke. Langt fra.

Anonymkode: 749a6...770

Skrevet

Nei, jeg er fanget i en alvorlig syk kropp. Jeg lever ikke, jeg eksisterer.

Anonymkode: 91f9e...853

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Egentlig lever jeg mest for å gjøre fremtiden min bedre, f.eks, økonomisk. Så da blir det lite av å leve som om i dag skulle være den siste. Da hadde det antakeligvis ikke vært noen penger igjen til fremtiden 😛 

Men jeg er lykkelig og tilfreds, så om jeg skulle vite at jeg skulle dø i morgen, har jeg ingenting ugjort eller noe jeg angrer på :) 

Skrevet

Jeg lever ikke hver dag som om den er den siste, som mange andre sier her hadde ikke det være bærekraftig i lengden.

Men jeg er lykkelig, og jeg sørger for å ta valg som gjør at jeg fortsetter å være det 😊

Skrevet

Nei, men det tror jeg ingen av oss egentlig gjør.

Vi må jobbe for å tjene penger, for å kunne "leve". Jobben tar mesteparten av tiden. 

Også selvfølgelig, er det stor variasjon om hva folk "trenger" for å leve livet fullt ut. 

Anonymkode: 9e6ec...f44

  • Nyttig 1
Skrevet

Høres himla stressende ut, ble nesten irritert bare av å lese overskriften. Vi trenger ikke gjøre noe som helst 100%. Det er gjerne ikke verken mulig eller bærekraftig.

Anonymkode: 4cd5b...800

Gjest Bombasi
Skrevet

Hva betyr det å leve livet fullt ut, egentlig? 

Jeg lever livet slik jeg ønsker det innenfor mine rammer, og tar stort sett samme valg hver dag. De eneste drømmene jeg har utover dette innbefattes av en større rikdom som jeg neppe aldri vil få. 

Jeg kan heller ikke si at jeg angrer på noe. Småvalg her og der oppigjennom årene, joda, og kanskje jeg noen ganger skulle prøvd noe nytt utenfor rammene, men jeg har det greit og savner ikke det fremmede utenfor rammene. 

Sådan "står" jeg for det livet jeg lever. 

Er det å leve livet fullt ut? 

Skrevet

Ja, det gjør jeg i ganske stor grad. Er skilt og nyforelsket i en ny mann. Vi har det så fantastisk sammen. Levd i ekteskap begge to der vi har blitt svært begrenset av ektefeller med angst for alt mulig. Nå reiser vi, er spontante, nyter livet og hverandre. Har funnet min drømmemann og beste venn. Livet er skikkelig bra, og jeg vil oppleve mest mulig av det. Masse innhold i dagene våre.

Anonymkode: 7d109...e88

Skrevet

Nja… har to barn under to år så akkurat nå er jeg i en veldig hektisk periode og prøver egentlig bare å holde hodet over vann😅 koser meg jo forsåvidt med barna! Men føler livet er satt litt på vent akkurat nå, ser frem til de blir litt større og vi kan begynne å reise med barna og få litt egentid igjen

 

så for å svare på spørsmålet ditt: nei, jeg føler ikke at jeg lever livet fullt ut. Men det er bare en liten periode av livet🥰

Anonymkode: 205ea...eeb

Skrevet

Nei. Fordi samfunnet ikke er laget for å leve slik man ønsker. 

 

Anonymkode: 4ea8b...157

  • Liker 1
Skrevet

For en fordummende fjortisfloskel de derre "lev hver dag som om den var din siste"-greiene er.

Jeg lever et fint liv som gir meg masse, også i dag, og jeg er sjelden eller aldri misfornøyd med dagen når jeg legger meg. Men sannsynligheten er stor for at jeg skal leve mange tusen dager til, mest sannsynlig over 20 000 til, og langt over 19 000 av dem ville blitt helt forferdelige hvis jeg hver dag skulle tenke null konsekvenser i tilfelle jeg døde brått like etterpå.

Anonymkode: 427d3...5f3

  • Nyttig 1
Skrevet
Lava Anne skrev (4 timer siden):

Fy faen, oppskrift på stress og angst den tankegangen der. Nei, jeg lever ikke hver dag som om det var den siste. Rutiner gjør meg lykkelig. Har deltidsjobb og er kunstner, og jobber aktivt mot delmål og mål. Fikk jeg vite at jeg skulle dø i morgen, hadde jeg drukket meg dritings og det er jo ikke noe man bør gjøre hver dag. 

Enig! Blir også stressa av å tenke sånn!

Anonymkode: 03d2c...251

Skrevet

Hadde jeg levd hver dag som den siste så tror jeg min siste dag hadde kommet litt fortere enn jeg egentlig ønsker 😅

Anonymkode: 64c51...48d

Skrevet

Nei, men det er pga økonomi samt sykdom. 

Anonymkode: f2349...f4c

  • Nyttig 2
Skrevet

Nei. Er utmattet etter covid og er en skygge av meg selv.

Anonymkode: da21b...0ab

  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 22.01):

Nei, jeg vil jo helst ikke leve.

Anonymkode: 5f6fa...9ee

Ikke jeg heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...