AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #1 Skrevet 9. august 2023 Vi vet jo alle at livet er skjørt og at alt kan være over i morgen. I lys av det; lever du livet ditt som om dagen i dag skulle være din siste? Sørger du for at du er lykkelig siden du selv har eneansvaret for at du er det? Lever du 100%? Anonymkode: 20a95...33a 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #2 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi vet jo alle at livet er skjørt og at alt kan være over i morgen. I lys av det; lever du livet ditt som om dagen i dag skulle være din siste? Sørger du for at du er lykkelig siden du selv har eneansvaret for at du er det? Lever du 100%? Anonymkode: 20a95...33a Gjør du? Anonymkode: ab709...cf1 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #4 Skrevet 9. august 2023 Nei. Hadde jeg visst at i dag var min siste dag, ville jeg ikke gått på jobb, ikke handlet mat, ikke laget hverdagsmidddag. Men høyst sannsynlig er det ikke min siste, så da må disse tingene gjøres Anonymkode: 9abaf...a83 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #6 Skrevet 9. august 2023 Nei, langt ifra.. Jeg er egentlig ganske ulykkelig, men gjør bare alt som forventes av meg. Drømmer daglig om at livet skal bli så utrolig deilig den dagen jeg kan tenke mer på meg selv.. håper bare dagen kommer.. Anonymkode: 60dd1...5c3 1
Trolltunge Skrevet 9. august 2023 #7 Skrevet 9. august 2023 Ja det gjør jeg vel egentlig, innen de rammer og ansvar som må ivaretas. Vi er begge veldig opptatt av å nyte og leve, så det prioriteres. Samtidig har vi jo barn, familie, hus, bil, med mer, så det er jo mye plikter også. 1
Gjest theTitanic Skrevet 9. august 2023 #8 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi vet jo alle at livet er skjørt og at alt kan være over i morgen. I lys av det; lever du livet ditt som om dagen i dag skulle være din siste? Sørger du for at du er lykkelig siden du selv har eneansvaret for at du er det? Lever du 100%? Anonymkode: 20a95...33a Nei jeg lever ikke 100%. Aller først er livet fullt av hverdager og forpliktelser som kommer av de valg jeg hittil har gjort. Kanskje hverdagene og småferier er selve livet, men man glemmer å glede seg over dem? Og jo, jeg forstår hva du mener. Kjenner mennesker som har reist verden rundt. Kjenner en som forlot alt og tok jobberp som dykkeinstruktør i karibien og oseania. Og lest om familien som solgte alt og dro på jordomseiling med seilbåt. Lett å misunne fantastiske opplevelser, men også risiko, sykdom, lite penger og harde dager. Vi andre gjør kanskje ikke tingene fordi vi ikke våger?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #9 Skrevet 9. august 2023 Nei, heldigvis. Hadde jeg levd hver dag som om det var min siste hadde jeg blitt tjukk, fattig og ekstremt sliten. Jeg liker igrunn hverdag best Anonymkode: 2333c...069 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #10 Skrevet 9. august 2023 Jeg lever nok ikke som om hver dag er min siste, da hadde jeg nok måtte ha levd av å reise, for det er noe jeg elsker. Hadde nok også blitt både feit og blakk Men samtidig er jeg også tilfreds med hvordan min hverdag er akkurat nå. Jeg trives på jobb, har god økonomi(alt til tross), gift med en fantastisk mann, treffer venner, har hobbyer og holder meg aktiv:) Anonymkode: 10733...d6c
GammelKaktus Skrevet 9. august 2023 #11 Skrevet 9. august 2023 Nja, det vil jeg si jeg gjør, kunne sikkert gjort mye mer men er fornøyd med livet mitt slik det er i dag og vil nå si jeg er relativt lykkelig. Liker hverdagene jeg og har ikke behov for å reise verden rundt i en seilbåt eller flytte til Mexico og plukke avocado.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #12 Skrevet 9. august 2023 Ja, og nei. Jeg lever hver dag som den skulle vært min siste, fornøyd med hverdag og tror jeg så langt det hadde latt seg gjøre levd den akkurat slik om imorgen var min siste (selvom jeg ser det mer sannsynlig at jeg allerede hadde passert en brå død, sittet koblet mot cellegift eller annet om jeg var i den settingen at døden var såpass nær). Og nei, jeg lever ikke livet 100% til det fulle. Jeg har forpliktelser som krever energi og gjør at jeg til tider må legge til side egen lykke. Men, jeg er veldig glad for valgene jeg har tatt i livet og de forpliktelsene jeg har. De gjør meg både lykkeligog sliten, men ville ikke vært foruten, det har jeg prøvd og det er ikke noe for meg. Hverdagslykke all the way ❤️ Anonymkode: e4eeb...e74 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #13 Skrevet 9. august 2023 Nei, jeg vil jo helst ikke leve. Anonymkode: 5f6fa...9ee 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #14 Skrevet 9. august 2023 Har ptsd, personlighetsforstyrrelse og litt andre ting samt uføretrygd og ja, å leve til det fulle i den grad det går selv om det er sørgelig mye begrensninger er noe jeg prioriterer daglig. Det er det som gjør livet mitt verdt å leve og det er jeg uendelig takknemlig for at jeg kan og endelig er i stand til. Anonymkode: 5cac4...a97
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #15 Skrevet 10. august 2023 Ja, det vil jeg si. Men da selvfølgelig innenfor de rammene som gjør at jeg også kan bli gammel, og leve like godt da. Det vil si at jeg de fleste dager tar sunne valg, og trener. Jeg sparer til pensjon og buffer. Og jeg går på jobb. Men jeg velger samtidig å ta de riktige valgene for meg og min lykke - valg av mann, og en jobb jeg er glad i, aktiviteter som gir meg mye. Prioriterer å reise så mye det er rom for, oppleve nye ting. Går ut og spiser en dag i uka, åpner en litt for dyr flaske vin i helgene. Unner oss en natt på spa-hotell og slikt, i stedet for å hele tiden ta fornuftige, økonomiske valg. Anonymkode: 05d5f...48c
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #16 Skrevet 10. august 2023 Absolutt ikke. Anonymkode: 5026b...623
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #17 Skrevet 10. august 2023 Nei, dessverre. Har et barn med stort hjelpebehov og hele hverdagen min består av å legge til rette og passe på, og tåle skyllebøtter og fysiske angrep på meg selv. Er så sliten, og klarer ikke tenke fremover, må bare komme meg igjennom en dag av gangen og puste ut når jeg endelig får legge meg om kvelden. Livet mitt ble IKKE som jeg hadde drømt om, må takke nei til spennende utfordringer på jobben, sosialt liv har gått opp i røyk, osv. Anonymkode: 53246...f33 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #18 Skrevet 10. august 2023 Siden det må 25+ og sol for det. Så får jeg ikke levd livet fult ut. Anonymkode: b6fc5...e2d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #19 Skrevet 10. august 2023 Har ikke vært flink til det i det hele tatt, men burde jo bare begynne 😊 Anonymkode: 75ae7...307
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #20 Skrevet 10. august 2023 Jeg tenker hver dag når jeg står opp at jeg må gi dagen min verdi. Og det får jeg til. Jeg bruker litt tid på alle mine hobbier, om så bare 15 min. Det gjør meg glad. Jeg vet ikke om noen husker Twin Peaks, og agent Cooper? Han hadde en filosofi om at han måtte gi seg selv en "gave" hver dag, som en god kopp kaffe. Jeg prøver å tenke slik. Anonymkode: 1dbc7...08e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå