Gå til innhold

Fikk du tak i den nye Mummikoppen havbris?

Laraa

Anbefalte innlegg

Apropos mummi kopper, jeg samler ikke, men jeg så en en gang som jeg likte. Den var med hufsa og den hvite ishesten de laget. Jeg elsket den filmen når jeg var barn og har så mange gode minner. Kan noen fortelle meg hvordan jeg lettest kan finne den, om jeg kan? 

Anonymkode: 848ab...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er komedie å sitte å lese i munni-gruppene på facebook. Så mye drama for noen koper ALLE har😂 er jo konstruert samlersamfunn med null verdi.

Anonymkode: 9a442...27c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Er komedie å sitte å lese i munni-gruppene på facebook. Så mye drama for noen koper ALLE har😂 er jo konstruert samlersamfunn med null verdi.

Anonymkode: 9a442...27c

Sånn er det egentlig med alle verdier, det måles i hva andre er villig til å betale for. Det er vanskelig å se for seg folk gå bananas over tulipanløker i våre dager, men det er jo bare erstattet av metall og papir, også kjent som penger. Og i de senere år av tall man ser på en skjerm. Psykologien er alltid den samme. 

Anonymkode: 9562a...8d8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippijei skrev (1 time siden):

Det er en annen kopp. Dvs den har samme motiv, men den har detaljer i platina, er utgitt i 5000 nummererte eksemplarer og ble solgt etter loddtrekning i juni.

Anonymkode: aa737...8de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Sånn er det egentlig med alle verdier, det måles i hva andre er villig til å betale for. Det er vanskelig å se for seg folk gå bananas over tulipanløker i våre dager, men det er jo bare erstattet av metall og papir, også kjent som penger. Og i de senere år av tall man ser på en skjerm. Psykologien er alltid den samme. 

Enig. Jeg har de samme spørsmålene om kryptovaluta. Merkelig hvor latterlig samling er når det er damer som gjør det, og hvor alvorlig menns samling er. Min far har samlet på frimerker i hele sitt voksne liv, uten å bli latterliggjort for det, men hvis en dame kjøper en mummikopp så får hun høre det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Jeg har de samme spørsmålene om kryptovaluta. Merkelig hvor latterlig samling er når det er damer som gjør det, og hvor alvorlig menns samling er. Min far har samlet på frimerker i hele sitt voksne liv, uten å bli latterliggjort for det, men hvis en dame kjøper en mummikopp så får hun høre det.

Nja, har sett menn bli latterliggjort også, i hvert fall her på kg. Husker en tråd om en som hadde masse dvd-filmer blant annet, fremstilt som om det nesten var et tegn på mental sykdom. Det samme hvis man samler på tegneserier eller noe annet "barnslig". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nja, har sett menn bli latterliggjort også, i hvert fall her på kg. Husker en tråd om en som hadde masse dvd-filmer blant annet, fremstilt som om det nesten var et tegn på mental sykdom. Det samme hvis man samler på tegneserier eller noe annet "barnslig". 

Ja, plenty av menn som får tyn for å spare på rare ting. Da er de fort incels, for eksempel. 

Anonymkode: 591d2...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min knuste den ene mummikoppen min i fylla 😅 Skulle bedt ham om 15k i erstatning.

Anonymkode: 9cc57...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eksen min knuste den ene mummikoppen min i fylla 😅 Skulle bedt ham om 15k i erstatning.

Anonymkode: 9cc57...464

Var det derfor du slo opp? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vikarsykepleier skrev (49 minutter siden):

Kanskje denne til 145 000?

Litt off topic, men selgeren bor i Rogalands dyreste adresse.

Anonymkode: 34f55...6d2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Apropos mummi kopper, jeg samler ikke, men jeg så en en gang som jeg likte. Den var med hufsa og den hvite ishesten de laget. Jeg elsket den filmen når jeg var barn og har så mange gode minner. Kan noen fortelle meg hvordan jeg lettest kan finne den, om jeg kan? 

Snøhesten?

Hufsa er ikke med på den da. Men er en kopp som heter snøhesten. Den var en sesongkopp som ble solgt vinteren 2016, så den må du nok få tak i brukt.

Forsøk Finn.no?

Anonymkode: cd8a6...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 16.30):

det gjelder vel ca to kopper. De fleste ander går for noen hundrelapper.

Øøøhhh, nei. Det er langt flere kopper som selges for høye summer. Jeg har sett de på bruktbutikker i Finland og mange er svindyre.

Anonymkode: b1c59...ac3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Snøhesten?

Hufsa er ikke med på den da. Men er en kopp som heter snøhesten. Den var en sesongkopp som ble solgt vinteren 2016, så den må du nok få tak i brukt.

Forsøk Finn.no?

Anonymkode: cd8a6...752

Takk ja det er den! Blandet filmen og koppen og husket feil, fant den på finn til hyggelig pris. 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den på nett fordi den er fin og passer på hytta.

Har mange kopper fordi jeg har vært blodgiver i 20 år og fordi svigermor tror jeg samler, så eneste gavene jeg får er mummikopper.

Tror jeg har kjøpt 2 eller 3 kopper fordi de var fine (f.eks snøstorm). Synes det er smarte kopper, passe store og lett å huske hvilken kopp som er sin.

Men noen av samlerne er rett og slett gærne, høy temperatur i noen av gruppene.

Anonymkode: 322d8...677

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Øøøhhh, nei. Det er langt flere kopper som selges for høye summer. Jeg har sett de på bruktbutikker i Finland og mange er svindyre.

Anonymkode: b1c59...ac3

Dette er den ideelle oppskriften på en økonomisk boble.

Man har et produkt som bare tilsynelatende har en bruksverdi da koppene kan brukes til å drikke av, men heller ingenting mer. Men skal samlerverdien bevares, kan ikke koppene engang brukes. Altså har man til syvende og sist et ubrukelig produkt som man kan se på, men det er mer begrenset hva man kan se i noen Mummikopper enn i et maleri av van Gogh.

Så øker og øker samlerverdien på produktet, og man kjøper i håp om fortsatt prisstigning slik at man kan videreselge koppen til noen som er dummere enn en selv. Og hva skjer når markedet en dag sier stopp; skal man bruke koppen til 145.000 til å drikke kaffe av ...?

Versjon 2.0 av tulipankrakket er på vei: Det store Mummikoppkrakket.

Anonymkode: 3f195...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...