Gå til innhold

Fikk du tak i den nye Mummikoppen havbris?

Laraa

Anbefalte innlegg

Snakk om hysteri! 

Men så har jeg ikke en gang holdt med oppdatert på hva slags Mummi-kopper som faktisk eksisterer der ute. Så det er godt mulig at jeg rett og slett ikke forstår hva som egentlig er "greia" med dette.   

Anonymkode: b32b9...890

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

er det hysterisk å kjøpe en kopp i en nettbutikk????

Anonymkode: aa737...8de

nope det er "hysterisk" i hermetegn på linje med de TS kritiserer for å ønske seg en slik kopp.. At TS velger bestille fra utlandet og ikke stå i kø er ingen forskjell når det kommer til ting folk gjør for å sikre seg en mummikopp - som var det TS kritiserte.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den var fin, en av de finere. Men jeg har skapet fult, og senest her om dagen lurte jeg på hvorfor jeg kastet meg på den bølgen der i det hele tatt. Står over denne. Godt gjort å bli permanent utestengt fra en mummikopp gruppe da. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carrot said:

nope det er "hysterisk" i hermetegn på linje med de TS kritiserer for å ønske seg en slik kopp.. At TS velger bestille fra utlandet og ikke stå i kø er ingen forskjell når det kommer til ting folk gjør for å sikre seg en mummikopp - som var det TS kritiserte.. 

Neida, det er ingen forskjell på å bruke to minutter på en nettbutikk, og å bruke timevis på å ligge i telt og stå i kø :roll: 

Anonymkode: b3807...402

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (18 minutter siden):

etter min mening er det stor forskjell på å ta bryet med å møte opp fysisk om morgenen og stå i en lang kø, og det som jeg selv gjorde: Bestille en kopp på nettet i ro og mak i kveldingen fra arabias nettside, som muligens er utenlandsk, men den fremstår nå som norsk: https://moominarabia.com/no-no/products/sea-breeze-moomin-s-day-edition. Den er som du ser fortsatt tilgjengelig, så jeg forstår ikke hvor ideen om hysteri kommer fra.

Det virker som du ser på det å bestille noe fra utlandet som noe eksotisk og strevsomt og  spesielt, men det er jo en helt dagligdags ting for de fleste? og som sagt, denne butikken fremstår for alle praktiske formål som norsk, så det er jo ikke en spesielt komplisert transaksjon. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en mummikopp og hvorfor burde jeg eier en slik ?

Anonymkode: 35ef2...b98

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva er en mummikopp og hvorfor burde jeg eier en slik ?

Anonymkode: 35ef2...b98

Svaret finner du her

Anonymkode: 43975...fb9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt jeg sier er at for deg var det like viktig å få tak i denne koppen som for alle de du sier du ikke skjønner deg på, dere valgte bare en ulik tilnærming. "hysteriet" er knyttet til å samle på kopper av mummi...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (27 minutter siden):

alt jeg sier er at for deg var det like viktig å få tak i denne koppen som for alle de du sier du ikke skjønner deg på, dere valgte bare en ulik tilnærming. "hysteriet" er knyttet til å samle på kopper av mummi...

men det er jo bare tull. Det er mange som kjøper mummikopper uten å være samlere.

Jeg, for eksempel, samler ikke på mummikopper (selv om jeg har tre fra før), men denne gangen brukte jeg altså 30 sekunder på å kjøpe 4 av akkurat denne fordi jeg synes den er vakker, og jeg har lest og elsker boka den tar motivet sitt fra, og jeg har en ide om hvilket annet blått porselen jeg skal matche dem med på sommerhytta. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte med to. Jeg hadde fått tilbud av kjæresten til en kollega om at han kunne kjøpe den da han skulle ned og kjøpe til kollegaen min.

I febertåka i går kjøpte jeg en egen på nett rett før jeg fikk sms om at han hadde fått tak i 😝

Siden forrige mummidagkopp forsvant på noen minutter tenker jeg hysteriet var ventet - dog hadde det ikke vært helkrise for meg om jeg ikke fikk tak i selv om det sikkert så litt sånn ut siden jeg fikk tak i på to måter 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men jeg forsøkte ikke heller.

Har selv bortimot 30 kopper. Fått som blodgiver samt at vi kjøper de vi synes er fine.

Men synes det er helt galskap hva de selges for..Det er en kopp liksom. Det blir som en dårlig vits når kopper selges for over 10 000 (alt over 400 kroner er tullete spør du meg).

Anonymkode: b1c59...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei men jeg forsøkte ikke heller.

Har selv bortimot 30 kopper. Fått som blodgiver samt at vi kjøper de vi synes er fine.

Men synes det er helt galskap hva de selges for..Det er en kopp liksom. Det blir som en dårlig vits når kopper selges for over 10 000 (alt over 400 kroner er tullete spør du meg).

Anonymkode: b1c59...ac3

det gjelder vel ca to kopper. De fleste ander går for noen hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk er helt gærne på det der. Har en kopp selv jeg kjøpte på obs en gang i tiden, den er mer fargerik med blomster og trær/busker - hadde vært moro om det var flere som så slik ut :)

Anonymkode: 5287b...011

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette minner meg litt om om en Donald-historie jeg leste da jeg var barn, der Klara Ku og de andre damene går bananas i butikken fordi det er salg, eller frimerker "alle" i sin tid kastet seg over, med det resultat at man idag får dem slengt etter seg, og det er håpløst å få solgt dette til under halvparten av det de kostet på postkontoret for flere tiår siden. Er merkene på førstedagsbrev, får man knapt gitt dette bort.

Mummikopper har litt av begge deler; det var sikkert kult til å begynne med fordi noen få samlet på koppene, men nå som dette er blitt så altfor vanlig, er potensialet for en reell verdiøkning ikke-eksisterende, og når interessen dabber av og etterspørselen blir mindre, kommer kollapsen - bare se hva som har skjedd med OL-pinsene nordmenn var ville etter i 1994.

Anonymkode: 3f195...c42

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lønn den 10 (måtte vente til da) og bestilte på nettet uten problem for under 500ink sending. 

Da prøvde folk å selge den for rundt 1000,- i div grupper. Hvorfor det, det var jo heilt idiotisk 🤦🏻‍♀️
Når den enda var tilgjengelig til under halv pris på nett.

Anonymkode: 15c02...781

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir som beanie baby-galskapen dette. Eller kanskje tulipankrakket i Nederland. hvis man skal hive seg på sånne trender bør man gjøre det fordi man liker det man kjøper. Eller være heldig og selge videre i riktig øyeblikk. Hvis ikke blir man bare sittende med skrot. Jeg synes forøvrig koppene er helt fine, men for dyre til at jeg kjøper en. 

Anonymkode: 9562a...8d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...