Gå til innhold

Fortell meg om hva Game of Thrones dreier seg om og handling osv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett hele, men likte den ikke. Alt for mye vold, blod og grusomheter. Masse ekkelt og vondt å se på. Ellers er det hele tiden intriger som ofte er vanskelige å følge med på. Endel av det kan jo være ok, men det at det hele tiden skjer så mye grusomt gjorde at jeg ikke likte det. Jeg er ingen tilhenger av fantasy heller da så er ikke helt min ting uansett. Hater også alt som er grusomt og makabert, så det var virkelig ikke min type serie. 

Anonymkode: c9aa3...9b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg har sett av GoT er noen nakenscener med Emilia Clarke. Hater middelalderfantasy med drager og snakkende dyr.

Anonymkode: c2748...cd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en typisk HBO-serie med vold, sex og makt. Karakterer du elsker å hate og hater å elske. De fleste sesongene er veldig bra, selv om det datt litt fra hverandre på slutten. 

Anonymkode: b75a0...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se den! I alle fall første sesong, og ta et valg etter det om hva du ønsker (sannsynligvis er du hektet da). Det er sååå mange fantastiske karakterer som man blir skikkelig glade i ❤️ Og de man hater er fantastiske karakterer de også :knegg:

Jeg har sett serien to ganger og skulle ønske jeg kunne se den igjen for første gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 22.45):

Det eneste jeg har sett av GoT er noen nakenscener med Emilia Clarke. Hater middelalderfantasy med drager og snakkende dyr.

Anonymkode: c2748...cd1

Er du en slik coomer?

Anonymkode: 2d913...f6f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2023 at 11:19 PM, AnonymBruker said:

Om man tror at de siste sesongene av Game of Thrones er blant det dårligste som finnes, så må man se flere tv serier, det dårligste av Game of Thrones er fremdeles bedre en det meste som blir og har blitt laget.

Anonymkode: da52c...655

Enig i at de siste sesongene ikke er blant det dårligste som er laget. Problemet med de siste sesongene er at de virker å være i en annen serie enn de første sesongene. Serien endrer seg veldig på slutten. Hadde de første sesongene vært som de siste sesongene så hadde ikke folk klaget i like stor grad. 

Anonymkode: 9eb2b...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sesong 1-4 er War of the Roses krydret med litt amerikanske såpeserier. Egentlig ikke så ille.

Etter sesong 4 går det veldig fort nedover og blir bare ekstremt tøysete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville sett Games of Thrones, kun for å få muligheten til å høre musikken til Sigur Ròs 🍷🤩🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriene er must å se, ja. Det tar litt tid å komme inn i den. Jeg var ikke hektet før mot slutten av første sesong. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel den serien jeg husker best mtp enkelte scener man aldri får ut av hodet😞 Blodbadet i den kirken og barnet brent på korset,samt de nyfødte barna satt i skogen for å dø. Ikke for sarte sjeler.

Ellers handler det om krig,kjærlighet,sex,makt,voldtekt,incest ja mye ekkelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/11/2023 at 2:46 PM, Amatariel said:

Se den! I alle fall første sesong, og ta et valg etter det om hva du ønsker (sannsynligvis er du hektet da). Det er sååå mange fantastiske karakterer som man blir skikkelig glade i ❤️ Og de man hater er fantastiske karakterer de også :knegg:

Jeg har sett serien to ganger og skulle ønske jeg kunne se den igjen for første gang.

Enig! Tror jeg aldri har sett en serie med så mange fantastisk karakterer. Ulempen er kanskje at når man begynner å se serien så kan det bli vanskelig å holde styr på alle karakterene og familiene og at progresjonen i serien går tregt fordi serien handler om så mange karakterer. Det er en serie det etter min mening tar tid å komme inn i. 

Anonymkode: 1762c...f86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
AnonymBruker

Jeg holder på å se serien nå, og så skulle jeg google hvem som spillere Rhaegar Targaryen i en scene. Jeg trodde det var han som gikk under tilnavnet "mad king"??  Men når jeg googlet det, så kom det opp at "mad king" er Aerys II Targaryen!  What?? Noen som vet?? 

https://gameofthrones.fandom.com/wiki/Aerys_II_Targaryen

I linken står det i første setning:

Sitat

King Aerys II Targaryen,[c] commonly called the Mad King, was the sixteenth member of House Targaryen to rule from the Iron Throne.

Anonymkode: 3eaf8...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...