AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #21 Skrevet 9. august 2023 Asker/Bærum har vel et helt sinnsykt russebussmiljø, mye kokain blant både ungdom og voksne også? Anonymkode: 17743...a48
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #22 Skrevet 9. august 2023 Perrys234 skrev (11 minutter siden): Hvor ville du anbefalt å bo i Jessheim? Ikke meg du spør, men svarer allikevel. Jeg syns det er veldig fint på Skogmo. Ekornrud er også greit, fint området, men personlig syns jeg det ligger for langt unna sentrum. Nordby er også et fint område. Hvis nærhet til byen, ikke er viktig, er det fint på Sand. Anonymkode: 3d54d...ba6 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #23 Skrevet 9. august 2023 Og jeg vil legge inn et godt ord for Nittedal/ Hakadal. Tett på marka med masse muligheter for ski, tur og bading. Her i Hakadal har vi også eget alpinanlegg som er et eldorado og samlingspunkt for ungene på vinteren. Ny flott skole og super golfbane er det også. Godt miljø, mange fritidsaktiviteter for barna og lett å bli kjent med nye folk. Det går også både buss og tog til Oslo. Anonymkode: ea895...526 3
Gjest Hoia Skrevet 9. august 2023 #24 Skrevet 9. august 2023 Men kanskje trådstarter mener at Gjerdrum har fått et prisras som er gunstig nå? Så de som sitter på gjerdet nå faktisk kan gjøre et scoop!
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #25 Skrevet 9. august 2023 Røyken /Slemmestad som nå ligger i Asker kommune.Lett vei inn til byen,sentralt ,skoler ,barnehager,og marka. Anonymkode: 0dcc0...8ab
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #26 Skrevet 9. august 2023 Kommer litt an på hva slags sted og naboer dere er vandt med også tenker jeg. Personlig ville jeg ikke bodd i (gamle) Asker, altfor snobbete. Anonymkode: fd510...064 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #27 Skrevet 9. august 2023 Jeg tenker det kommer helt an på hvor dere jobber. Kjipt å dra fra Gjerdrum og gjennom sentrum til Skøyen for å jobbe, eller fra Asker til Helsfyr. Anonymkode: ba697...545 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #28 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer litt an på hva slags sted og naboer dere er vandt med også tenker jeg. Personlig ville jeg ikke bodd i (gamle) Asker, altfor snobbete. Anonymkode: fd510...064 Spørs vel litt på hvor i gamle Asker. Jeg bor I Bærum og det er stor forskjell på Snarøya og Rykkinn. Anonymkode: b0c57...6fc 1
Grüner Skrevet 9. august 2023 #29 Skrevet 9. august 2023 Perrys234 skrev (20 timer siden): Familie som skal flytte men ikke helt bestemt oss hvor det er best for to jenter på 12 og 4 år å vokse opp. Ønsker tilbakemelding på skoler i områdene? Da vi som familie ønsker å bygge nettverk å få ny start😊 Vi må leie bolig så gjerne tips? Har du vurdert utenfor Oslo den andre veien, nedover mot Oppegård, Ås, Vestby? 1
Perrys234 Skrevet 9. august 2023 Forfatter #30 Skrevet 9. august 2023 Grüner skrev (2 timer siden): Har du vurdert utenfor Oslo den andre veien, nedover mot Oppegård, Ås, Vestby? Ja det er også aktuelt takk. Barnevennlig strøk og trygg skole. Vi lever som de fleste ikke så veldig krevende personer men gjerne aktiviteter for barn osv..
Perrys234 Skrevet 9. august 2023 Forfatter #31 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kommer litt an på hva slags sted og naboer dere er vandt med også tenker jeg. Personlig ville jeg ikke bodd i (gamle) Asker, altfor snobbete. Anonymkode: fd510...064 Ikke akkurat noe å skryte av Porsgrunn, fin by men folk er veldig reserverte. De er stort sett hyggelige til å begynne med, men utrolig nysgjerrige og tilbakeholdene. Blir som en bygd hvor du ikke passer inn desverre.
K.B. Skrevet 9. august 2023 #32 Skrevet 9. august 2023 Asker er jo så mye finere. Gjerdrum er jo leireras kommunen. Nærme Gardermoen må jo være det eneste plusset. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #33 Skrevet 9. august 2023 Veldig mye kvikkleire på Øvre Romerike, mye mygg også. Anonymkode: 4101a...5a6 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #34 Skrevet 9. august 2023 Perrys234 skrev (Akkurat nå): Ikke akkurat noe å skryte av Porsgrunn, fin by men folk er veldig reserverte. De er stort sett hyggelige til å begynne med, men utrolig nysgjerrige og tilbakeholdene. Blir som en bygd hvor du ikke passer inn desverre. Det blir litt som Gjerdrum. Jeg tenker det er lurt å flytte til et sted, hvor det er mange innflyttere. Som eks. Råholt, Jessheim. Da er det flere rundt deg/dere som er på jakt etter vennskap og nye bekjentskap. Finnes sikkert flere sånne steder sør for Oslo, men jeg er ikke like godt kjent i de områdene. Anonymkode: 3d54d...ba6 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #35 Skrevet 9. august 2023 Asker er kjempefint, nær sjøen og annen natur, hyggelige folk og. Anonymkode: dfe4d...e59
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #37 Skrevet 9. august 2023 Hvorfor akkurat de områdene? Det finnes en del mellomting, eks Nøtterøy, Jeløy eller Holmestrand Anonymkode: 92097...bc1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #38 Skrevet 9. august 2023 Asker, helt klart! Som nevnt tidligere en kommune som har «alt», både fine skiforhold og nærhet til sjøen (og Oslo). Det er nok mer og mindre snobbete områder i Asker. Med unntak av Nesøya og kanskje Vollen har jeg inntrykk av at befolkningen er ganske gjennomsnittlig, kanskje med litt høyere andel øvre middelklasse og akademikere. Anonymkode: b19a2...85a 1
Grüner Skrevet 9. august 2023 #39 Skrevet 9. august 2023 Det virker som om ungdomsmiljøet i Asker er litt tøft? https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/GGkXjq/vestkantungdom-sliter-med-en-opplevelse-av-meningsloeshet-og-likegyldighet-herman-ekle-lund
Fighter83 Skrevet 9. august 2023 #40 Skrevet 9. august 2023 Jeg er fra Øvre Romerike og kjenner godt til området men bor nå på Rykkinn og her blir jeg nok resten av livet. Har flyttet ca 15 ganger i og utenfor Oslo i oppveksten og som voksen. Liker meg absolutt best der miljøene er inkluderende, lett å finne innpass og bygd opp av mye innflyttere samtidig som de har sine sære tradisjoner og skikker. Viktig å skape samhold og være åpne om å gå ut å lage feststemning for alle i nærmiljøet når noe bør feires/hvis ikke så fiks noe å feire 👏 Er jo sånn folk blir kjent. Gjerdrum har jo ikke så sinnsykt mange innbyggere selv om de vokser veldig mye. Å ha Gardermoen nærme seg hjelper da dette har ført til en del mer utbygging og innflyttere men det er litt ustabilt og fremdeles et ganske lukket sted føler jeg. Hjalp jo absolutt ikke på ang det forferdelige skredet som var i 2020. Jeg har nære venner derfra og absolutt ingen har fortsatt å bo der eller flytter tilbake. Som regel flytter de til Nannestad, Maura, Kløfta og Jessheim. Vennlige folk på Gjerdrum men virker som det mangler litt personlighet liksom. Mulig det fremstår lukket fordi det fortsatt er under utvikling og at det er endringer på gang der eller mangler de det å lage samhold osv? Jeg har kollegaer og venner i Asker, har vært en del der også. Har sett det utvikle seg. Synes det skjer mye spennede der. Det er en del utskiftninger her og der. Mye tilflytting og folk som har vokst opp der flytter ofte tilbake når de etablerer seg. Mye utbygging her og der også. Er mye bra ressurser der! Det er nok en sterk fellesskapsfølelse blant dem som bor der og de ønsker å verne godt om hva som er bra der og forbedre det som ikke er så bra. Jobbmessig skjer det mye der også. Er mest Vettre, Vollen og Slemmestad jeg tenker er aktuelt her for dere. Flotte steder for store og små👏 Hører ingen klager fra folk som har vokst opp der eller som har flyttet dit. De flytter også ofte innad innen samme sted for å forbli i disse områdene. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå