Perrys234 Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 Familie som skal flytte men ikke helt bestemt oss hvor det er best for to jenter på 12 og 4 år å vokse opp. Ønsker tilbakemelding på skoler i områdene? Da vi som familie ønsker å bygge nettverk å få ny start😊 Vi må leie bolig så gjerne tips? 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #2 Skrevet 8. august 2023 Ganske ulike de to stedene. Asker er vel litt rikmannsområde og Gjerdrum litt mer bondsk på øvre Romerike (ganske langt ut på landet). Kommer an på hva dere trives med. Anonymkode: 76c13...589 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #3 Skrevet 8. august 2023 Det er veldig høye priser på leie i Asker, bl.a. fordi det er nært Oslo, men også fordi bl.a. oljeselskaper og farmasøytiske selskaper presser opp prisene fordi de overbyr ekstremt på leieleiligheter til sine ansatte. Jeg hadde valgt Gjerdrum om jeg måtte velge en av dem, men sjekket godt mtp. hvilke områder som er sikre mtp. kvikkleire (det finnes kart over områder med kvikkleire for hver kommune i landet, så sjekk det ut). Ny start ville jeg tatt i et litt mindre miljø, et miljø hvor det ikke er stort fokus på økonomi og status (som det er blant veldig mange i Asker), et miljø hvor det er lettere å bli kjent med andre. Anonymkode: 70f7f...821 2
Perrys234 Skrevet 8. august 2023 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ganske ulike de to stedene. Asker er vel litt rikmannsområde og Gjerdrum litt mer bondsk på øvre Romerike (ganske langt ut på landet). Kommer an på hva dere trives med. Anonymkode: 76c13...589 Vi er en sprek aktiv familie liker aktiviteter og nye bekjentskap. Liker ikke mye trafikk, tenker litt på skolekretser/miljø trygg skole vei osv.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #5 Skrevet 8. august 2023 Hva med Lier som en mellomting? Anonymkode: 1f4f0...efc 2
Perrys234 Skrevet 8. august 2023 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er veldig høye priser på leie i Asker, bl.a. fordi det er nært Oslo, men også fordi bl.a. oljeselskaper og farmasøytiske selskaper presser opp prisene fordi de overbyr ekstremt på leieleiligheter til sine ansatte. Jeg hadde valgt Gjerdrum om jeg måtte velge en av dem, men sjekket godt mtp. hvilke områder som er sikre mtp. kvikkleire (det finnes kart over områder med kvikkleire for hver kommune i landet, så sjekk det ut). Ny start ville jeg tatt i et litt mindre miljø, et miljø hvor det ikke er stort fokus på økonomi og status (som det er blant veldig mange i Asker), et miljø hvor det er lettere å bli kjent med andre. Anonymkode: 70f7f...821 Takk for tipset 😊
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 Hadde valgt Asker. Fine turområder og også ikke langt til sjø og strender om sommeren. Mange skoler å velge mellom og trygt for barn. Bra med kollektivt. Anonymkode: a5a00...768 6 1
Perrys234 Skrevet 8. august 2023 Forfatter #8 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva med Lier som en mellomting? Anonymkode: 1f4f0...efc Ja, hvilket område ifht skole barnevennlig strøk?
Perrys234 Skrevet 8. august 2023 Forfatter #9 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde valgt Asker. Fine turområder og også ikke langt til sjø og strender om sommeren. Mange skoler å velge mellom og trygt for barn. Bra med kollektivt. Anonymkode: a5a00...768 Takk det jeg også tenker mye på veldig mange fine steder. Hvor er det mest sentralt og barnevennlig?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 Jeg liker Gjerdrum godt. Men det er en kommune som er vanskelig å komme inn for innflyttere. den er så liten og mange er født og oppvokst i bygda. Flere av læreren har loset igjennom flere av generasjoner i samme bygd. Det positive er han gjennomsnittsinntektene er høy, som igjen gir flere skattekroner. Jeg ville vurdert, Jessheim, Nannestad - en kommune i stor vekst, Råholt eller omeng. Anonymkode: 3d54d...ba6 1
Perrys234 Skrevet 9. august 2023 Forfatter #11 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg liker Gjerdrum godt. Men det er en kommune som er vanskelig å komme inn for innflyttere. den er så liten og mange er født og oppvokst i bygda. Flere av læreren har loset igjennom flere av generasjoner i samme bygd. Det positive er han gjennomsnittsinntektene er høy, som igjen gir flere skattekroner. Jeg ville vurdert, Jessheim, Nannestad - en kommune i stor vekst, Råholt eller omeng. Anonymkode: 3d54d...ba6 Takk for gode tips ser mulighetene utenfor Gjerdrum😊
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #12 Skrevet 9. august 2023 Asker er jo ganske fantastisk. Veldig fint, nærme sjøen men også marka, veldig fine turområder. Ikke store problemer med jordras, kvikkleire, radon eller mygg - tenk, ingen av disse. Asker er bygd storstett oppå fjell. Også, Asker ligger høyre oppe enn Oslo sentrum. Det kan altså være snø og fin skiføre i Asker, når det er regn i Oslo. Det er også flere innsjøer, badevann hvis du liker å bade, og ikke i salt vann. Altså, det er gode grunner til at Asker ble "riksmannområdet". Og ulempen er jo boligprisene.. Anonymkode: 6ba24...bc9 2 2
Gjest Hoia Skrevet 9. august 2023 #13 Skrevet 9. august 2023 Jeg ville nok valgt Drammen. Det er en mellomting mellom de to områdene. Nærme byen hvis en må pendle.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #14 Skrevet 9. august 2023 Hvor jobber dere eller kjenner noen/familie venner? Eller skal dere søke helt på nytt og få nye jobber? Anonymkode: 2c0e5...5d5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #15 Skrevet 9. august 2023 Spikkestad i Asker kommune er kjempefint! Nybygde skoler. Togstasjon. Hadde venninne som bodde der og var veldig fornøyd. Anonymkode: d1063...17d 2
Perrys234 Skrevet 9. august 2023 Forfatter #16 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jobber dere eller kjenner noen/familie venner? Eller skal dere søke helt på nytt og få nye jobber? Anonymkode: 2c0e5...5d5 Jeg jobber i helsesektoren vil studere etterhvert, mannen er offshore. Vi har ingen familie/venner. Familien vår bor i samme nabolag men ser hverandre aldri veldig synd.
Morten1 Skrevet 9. august 2023 #17 Skrevet 9. august 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Ganske ulike de to stedene. Asker er vel litt rikmannsområde og Gjerdrum litt mer bondsk på øvre Romerike (ganske langt ut på landet). Kommer an på hva dere trives med. Anonymkode: 76c13...589 Å kalle asker for rikmannsområde kun fordi noen enkeltsteder har veldig høye priser blir feil. I Asker har vi alt. 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #18 Skrevet 9. august 2023 Bor på Jessheim og har flere venner i Gjerdrum. Hyggelig i Gjerdrum, men ville definitivt valgt Jessheim igjen. Asker er nok litt utenfor vårt prisområde... Anonymkode: b2c2a...38f
Perrys234 Skrevet 9. august 2023 Forfatter #19 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bor på Jessheim og har flere venner i Gjerdrum. Hyggelig i Gjerdrum, men ville definitivt valgt Jessheim igjen. Asker er nok litt utenfor vårt prisområde... Anonymkode: b2c2a...38f Hvor ville du anbefalt å bo i Jessheim?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #20 Skrevet 9. august 2023 Asker er kjempe stort. Fint nær sentrum. Men billigere og like fint i slemmestad, røyken, Spikkestad og sætre. Spørs hvor nærme oslo dere vil. Men disse stedene har de også "alt" man trenger i nærheten. Spørs hva du vil studere. Men Oslofjord tunellen gjør det lett å kjøre til Norges miljø og biobitenskaplige universitet, samt høyskolen i Drammen. Røyken og Spikkestad tar du lett toget til Oslo for studier. Anonymkode: c865a...d40 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå