AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #41 Del Skrevet 10. august 2023 kan vi si at det er en skikkelig dum kontroll styring over våre mobiltelefoner og oss som mennesker? Kan vi velge det bort? Anonymkode: 0bdec...0eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. august 2023 #42 Del Skrevet 10. august 2023 Prøv igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 10. august 2023 #43 Del Skrevet 10. august 2023 Ja flere måter å gjøre det på spørs hvilken tlf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #44 Del Skrevet 10. august 2023 Nødanrop gjøres fra mobilen, men du tenker kanskje på varsling? Anonymkode: 1850b...9b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #45 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nødanrop gjøres fra mobilen, men du tenker kanskje på varsling? Anonymkode: 1850b...9b4 ja, varsling system. Anonymkode: 0bdec...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 10. august 2023 #46 Del Skrevet 10. august 2023 Du syntes det manglet en tråd om disse nødanropene, eller....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #47 Del Skrevet 10. august 2023 Fjugur skrev (56 minutter siden): Du syntes det manglet en tråd om disse nødanropene, eller....? har ikke lest noen i kvinneguiden. Del gjerne link om du kjenner til noen her. Men jeg reagerer på overkontrollen via en mobil skal liksom sikre mennesker. Anonymkode: 0bdec...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 10. august 2023 #48 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): har ikke lest noen i kvinneguiden. Del gjerne link om du kjenner til noen her. Men jeg reagerer på overkontrollen via en mobil skal liksom sikre mennesker. Anonymkode: 0bdec...0eb De ligger (selvsagt) under aktuelt og data, spill, mobil. Flere tråder er tidligere slått sammen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #49 Del Skrevet 10. august 2023 Du velger selv om du ringer til en av nødetatene. Ringer du så ofte at det til og med er irriterende for deg? Anonymkode: e0ca9...fc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 10. august 2023 #50 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): kan vi si at det er en skikkelig dum kontroll styring over våre mobiltelefoner og oss som mennesker? Kan vi velge det bort? Anonymkode: 0bdec...0eb Kontroll?! Av oss mennesker?? At du får beskjed om alvorlige hendelser? Du velger selv hvordan du vil respondere på varselet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #51 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 5.28): Så hva endrer seg om jeg slår av viktige? Anonymkode: 816c9...ddd Bare prøv og se hvor stille det blir Anonymkode: 56b22...f3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 12. august 2023 #52 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 5.59): Herregud, blir helt oppgitt av denne sytinga. Det kan gå mange år før neste gang varsling tas i bruk. La oss håpe vi slipper å få det - ikke fordi det forstyrrer oss, men at vi slipper alvorlige hendelser. Se på det som en test, om du ikke var en av dem som mistet huset eller ble evakuert. Det viste seg jo at det ikke fungerte helt etter planen, da kan det forhåpentligvis rettes, slik st man unngår mange varsler til samme nummer, varsling midt på natta når det ikke er meningen osv. Det får da være måte på å være sart! Anonymkode: 1f4ec...7d3 Helt enig! De tilbakemeldingene som gis er så utrolig viktige i utviklingen av varslingen. Under ekstremværet nå så man at blant annet mobildekning falt ut i Hallingdal. Man trenger nødvarsling i tillegg, og ved testing ved passende anledning ser man også dersom noen f.eks ikke får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #53 Del Skrevet 12. august 2023 Rosa Dartle skrev (16 minutter siden): Helt enig! De tilbakemeldingene som gis er så utrolig viktige i utviklingen av varslingen. Under ekstremværet nå så man at blant annet mobildekning falt ut i Hallingdal. Man trenger nødvarsling i tillegg, og ved testing ved passende anledning ser man også dersom noen f.eks ikke får. Folk skal leve også Anonymkode: 816c9...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #54 Del Skrevet 12. august 2023 Eneste som ikke fikk nødvarsel var vel de med campingvogn langs elevene Håper campingfolka får regresskrav 10x vognenes verdi Anonymkode: 01127...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #55 Del Skrevet 12. august 2023 Jeg fikk bare 1 varsel, bor i Oslo. Men syntes det var meningsløst og idiotisk, vi lå jo utenfor den faresonen, i Oslo var det bare helt vanlig sommer-regn. De må jo ikke bruke varslene på tull. Anonymkode: 5b403...308 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #56 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 5.59): Herregud, blir helt oppgitt av denne sytinga. Det kan gå mange år før neste gang varsling tas i bruk. La oss håpe vi slipper å få det - ikke fordi det forstyrrer oss, men at vi slipper alvorlige hendelser. Se på det som en test, om du ikke var en av dem som mistet huset eller ble evakuert. Det viste seg jo at det ikke fungerte helt etter planen, da kan det forhåpentligvis rettes, slik st man unngår mange varsler til samme nummer, varsling midt på natta når det ikke er meningen osv. Det får da være måte på å være sart! Anonymkode: 1f4ec...7d3 Tviler jeg på, varsle en gang for mye enn en gang for lite. Blir nye Twitter, vær på vakt, vi rykker ut etter melding om observasjon av narkoman med kniv osv. Anonymkode: 01127...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #57 Del Skrevet 12. august 2023 Marte79 skrev (På 9.8.2023 den 11.14): Veldig rart at mine kollegaer fikk fortsatt varsler, mens min mobil var stille etter å ha slått nødvarsel av. Da var det kanskje ikke då høyt prioritert allikevel? 🤔😋 Ikke rart i det hele tatt. Jeg fikk kun et varsel, og den kom mandag ettermiddag. Samboeren min fikk tre, to på mandag og en på tirsdag. Vi bor midt i den røde sonen. Hverken han eller jeg skrudde av noen varsling på telefonen. Nå er det jo slik at akkurat denne runden med nødvarsling, var det en del feil med. Mennesker som ikke befant seg i utsatte områder fikk varsel, noen fikk et, andre fikk opptil flere. Det er derfor de skal granske hva som skjedde og forbedre til neste gang. Så det at du ikke fikk noen varsler etter at du slo av, er enten fordi de andre varslene som ble sendt ut var nivå to eller faktisk helt tilfeldig. Jeg forstår ikke hvorfor dette er noe å irritere seg over. Har telefonen min på lydløs døgnet rundt fordi jeg hater mobillyder, men akkurat dette synes jeg det er helt greit å få. Tenk så heldige vi er som har en slik mulighet? Skjer det noe alvorlig, som kan sette nasjonal sikkerhet, liv og helse i fare, så får vi et varsel. Jeg synes det er flott. Man har fryktelig lite å klage over hvis dette er det man klager over. Anonymkode: 851a6...168 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barix Skrevet 12. august 2023 #58 Del Skrevet 12. august 2023 Det optimale hadde vært om telefonene hadde en mellomting, at man kunne velge å motta varslene men at de håndteres som en vanlig SMS. Det ville løst stort sett alle problemene som har vært i forbindelse med disse uværvarslene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 16. august 2023 #59 Del Skrevet 16. august 2023 Tråden er slått sammen med ett tilsvarende emne. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå