Gå til innhold

Hvilke skjønnhetsbehandlinger dropper dere i disse tider?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Altså over 30 tusen i året? Wow.. 😮

Anonymkode: 1f836...17b

Ja. 🙂 For meg er det verdt det. Slipper å sminke meg, neglene er alltid "nystelte" og jeg føler meg alltid fin og fresh. Jeg har økonomi til det, og det sparer tid i hverdagen for min del. 

Anonymkode: 31cc3...abf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo opp til alle og enhver hvor mye en bil bruke på slike greier. Jeg for min del kommer aldri til å betale for det, og det er faktisk fordi jeg tror det ikke er nødvendig på lang sikt, for egen del. Jeg unner meg en god sjampo, av og til andre hårprodukter. Jeg grer som regel vått hår, for da blir jeg kvitt det slitte i håret. Føner eller varmebehandler håret max to ganger i året.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt fokus nå fremover vil være å spise sunt. Jeg merker det på hud og negler med en gang. Veldig kjedelig, men må til! Kvitte seg med magefettet.

Jeg har aldri disset noen som vil bruke masse penger på utseendet, det er et valg hver enkelt foretar selv! Det er morsomt å høre om, selv om jeg foretrekker ikke å gjøre så mye selv.

Jeg er litt i knipe vedrørende hårvekst, men jeg er kommet til at jeg unngår voksing, har kun gjort det to-tre ganger, og at jeg heller bruker pinsett og høvler (ikke de i stein da, de har noe rart hengende ved seg). 

Jeg tør rett og slett ikke bruke de maskinene med lys. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dropper alt unntatt å dusje med sepe, bruke en sjampo, og bruke en bodylotion på både ansikt og kropp. Har en leppepomade. Bruker solkrem noen ganger.

En sjelden gang bruker jeg pudder og rougen og leppestift som jeg har kjøpt for to år siden.

Kom på at jeg bruker en shaver noen ganger. Må jo da skifte blad noen ganger

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror likevel det er litt lurt å tenke at det finnes noen veldig rimelige og gode produkter, på lik linje med de eksklusive og dyre. Dette fordi noen faktisk er i en slags ed-setting, slik at de med dårligere råd skal få se fluffy ut. Typisk kjøpe barne-tannbørsten, eller noen av de rimelige elektriske tannbørstene, og ikke de dyreste og så videre. Det er ofte ikke veldig store forskjeller.

Men noen verdsetter det at det er litt dyrt da, at det er et gode i seg selv, litt luxus i hverdagen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja. 🙂 For meg er det verdt det. Slipper å sminke meg, neglene er alltid "nystelte" og jeg føler meg alltid fin og fresh. Jeg har økonomi til det, og det sparer tid i hverdagen for min del. 

Anonymkode: 31cc3...abf

Skjønner :) Ja, alle velger jo selv hva de vil bruke pengene sine på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper ikke håret pga tro, og ikke farger jeg eller sminker meg heller av samme grunn. Jeg har i perioder gått og vokset brynene, men det er det av ekstra, og det er blitt mindre viktig for meg med årene.

Jeg må prioritere fotterapi pga jeg får mye torner, og har noen ødelagte neglerøtter. Da er det kun fotterapi det går i, ikke noe lakk osv. 

Jeg har tenkt i mange år at jeg sparer MYE penger. 

Er nøye med huden min, men bruker bare dag og nattkrem, og kjøper når det er tilbud på 30%. Orker ikke styre med masker, øyekrem og annet. Jeg bruker hårkur fra Normal som balsam når jeg dusjer, evt blander med balsam, og litt hårolje. 

Jeg er ikke den som har de største behovene, men jeg er velsignet med godt hår, god hud, og gode negler. Jeg forstår at andre kan ha mer utfordringer, og noen føler seg mer vel med «alt det ekstra», mens jeg føler meg mer vel uten det. 

Anonymkode: 11c92...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negler. Har lært meg å klippe neglebånd selv, også med venstrehånden!

Frisør. 3000,- kr er uaktuelt akkurat nå. Får se ut som et skogstroll.

Pedikyr. Kjøper sånn maske der huden ramler av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at det var vanlig blant "vanlige" folk å frekventere annen skjønnhetsbehandling enn frisør😅

Jeg prøvde en gang å ta ansiktsbehandling, og ble satt på "diamantslip". Dette skrapte vekk førstelinje-immunforsvaret mitt, sidens å si  alle døde hudceller ble skrapt vekk. Ingen overraskelse at jeg ble syk kort tid etterpå. Etter det er jeg skeptisk til alt sånt som mangler medisinsk begrunnelse.

Jeg går til frisør en gang i halvåret for å klippe håret tilbake i fasong, og det kommer jeg til å fortsette med (vurderer å øke til 4 ganger i året, det handler om latskap). Bruker sminke, men ikke noe dyrt, filer negler og napper brynene selv. Jeg synes botox og sånne salongnegler og salongvipper ser ganske teit ut, så har aldri tenkt på at det er noe jeg "trenger". Jeg ville for så vidt hatt råd til det, hadde jeg ønsket å bruke tiden min på det og syntes det var fint.

Jeg antar jeg bruker et sted mellom 2 og 3 000 kr på skjønnhet (altså ekskludert hygiene) i året, og syns det er plenty. 

Anonymkode: 3c86e...681

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ut ting som bare er midlertidige som vippeextrentions og negler, drar til frisøren hver 4. mnd. I steden for hver 3. tar fremdeles Botox og powderbrows føler det er verd det i lengden.

Anonymkode: cef3a...417

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke kuttet ut noe spesielt. I følge nettbanken har jeg brukt 31 000 siste 12 måneder i denne kategorien.

Synes også det er verdt pengene (er  forfengelig) ☺️ Mye går til hudbehandlinger (inkl Botox) og produkter som har merkbar umiddelbar effekt (og forhåpentligvis også kan være litt forebyggende mot aldringstegn). Har aldri brukt penger på negler/vipper/bryn.

Anonymkode: 2cc76...fb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 2.9.2023 den 15.20):

Jeg klipper ikke håret pga tro, og ikke farger jeg eller sminker meg heller av samme grunn. Jeg har i perioder gått og vokset brynene, men det er det av ekstra, og det er blitt mindre viktig for meg med årene.

Jeg må prioritere fotterapi pga jeg får mye torner, og har noen ødelagte neglerøtter. Da er det kun fotterapi det går i, ikke noe lakk osv. 

Jeg har tenkt i mange år at jeg sparer MYE penger. 

Er nøye med huden min, men bruker bare dag og nattkrem, og kjøper når det er tilbud på 30%. Orker ikke styre med masker, øyekrem og annet. Jeg bruker hårkur fra Normal som balsam når jeg dusjer, evt blander med balsam, og litt hårolje. 

Jeg er ikke den som har de største behovene, men jeg er velsignet med godt hår, god hud, og gode negler. Jeg forstår at andre kan ha mer utfordringer, og noen føler seg mer vel med «alt det ekstra», mens jeg føler meg mer vel uten det. 

Anonymkode: 11c92...07f

Hvilken tro er det som forbyr folk å klippe håret?

Er du en mannlig ortodoks jøde?

Anonymkode: 0900a...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Men strømstøtte skal dere ha..

Hvis det er meg du sikter til (som skrev innlegget over): jeg kan jo ikke svare for andre, men for min del har jeg god økonomi og trenger ikke nedprioritere noe annet for å opprettholde dette forbruket (pr nå) - noe jeg også hadde hatt mulighet til uavhengig av strømstøtte eller ikke ☺️ Jeg tror dessuten jeg bidrar langt mer til felleskassa enn det jeg får tilbake i strømstøtte, så ingen grunn til bekymring.

Anonymkode: 2cc76...fb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...