AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #101 Del Skrevet 8. august 2023 Tro det eller ei, men vi har mer enn god nok økonomi til å dra på de reisene vi ønsker, og allikevel har vi ikke vært i sør Europa på over ti år. Jeg liker sommeren best uten frykt for veggdyr og kakerlakker, matforgiftning, mistet bagasje, hetebølger, forsinkede fly, lommetyver, slitsomme gateselgere og svindlere på stranda. Min drømmesommer inneholder bading, brettspill og skalldyr på hytta, lange kvelder med hvitvin og reker på terrassen hos ulike venner, konserter og festivaler, kosekvelder med serie, turer i skogen og på fjellet. Og alt dette har jeg gjort MYE av i sommer (hadde fire uker ferie da det var varmere i Norge enn resten av europa ). Du sier folk er misunnelig på de som har råd (??) til sydentur. Da tror jeg like gjerne at dere har en stusselig krets og/eller liv hjemme, siden dere må reise bort for å kose dere. Jeg nyter iallefall sommeren her hjemme uansett hvordan den er, og det har jeg alltid gjort 🥰 Anonymkode: aeec8...d53 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #102 Del Skrevet 8. august 2023 skreppamedleppa skrev (3 timer siden): så mye forskjell er det ikke. Dessuten hadde vi i juni som (også er en sommermåned) langt mindre nedbør enn normalen og høyere temperaturer enn mange populære feriemål så sommeren i år har faktisk ikke vært så jysla gale om en tenker seg litt om og klarer å huske litt lengre tilbake enn for en time siden. Noen av oss må jobbe i juni og har kun fri i juli. Så ja det var fint i juni. Fikk ikke brukt det til noe som helst. Normalt er det også litt fint i august. Det kan vi tydeligvis se langt etter Anonymkode: 22416...634 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #103 Del Skrevet 8. august 2023 Pawn Hearts skrev (4 timer siden): Og jeg tipper du mente steikende sol og ikke streikende sol. 😄 Ja huff, her har det gått fort i svingene. Er bare i Norge at sola er i streik 🤣 Anonymkode: 56642...c93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 8. august 2023 #104 Del Skrevet 8. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Noen av oss må jobbe i juni og har kun fri i juli. Så ja det var fint i juni. Fikk ikke brukt det til noe som helst. Normalt er det også litt fint i august. Det kan vi tydeligvis se langt etter Anonymkode: 22416...634 Men det er ikke været sin skyld at du måtte jobbe. De fleste klarer å bli solbrun eller 'tan' selv om en jobber med de gode solforholdene landet vårt hadde da både i helgene og etter jobb og denne viktige 'tan'en var mitt poeng at det har de aller fleste mennesker klart å få i år helt uten å reise til syden. Og det er heller ikke min feil eller været sin feil at du er surmulen av den grunn. Solen har bydd seg frem i 2023 i store deler av landet og vi har hatt bedre sommertemperatur enn mange andre land. Jeg var selv solbrun lenge før 1. Juli og jeg også jobbet en del da. Så igjen denne tan'en som var sååååå viktig for noen sider siden klarer en meget fint å få i Norge om en faktisk beveger seg ut når det er sol. Og nå var det du som anklaget meg for å lyge om temperaturer, ennda jeg har gitt gode beviser på at de temperaturene har vært gode. Så det er ingen grunn til å klage på denne sommeren her på vestlandet! Endret 8. august 2023 av skreppamedleppa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #105 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tro det eller ei, men vi har mer enn god nok økonomi til å dra på de reisene vi ønsker, og allikevel har vi ikke vært i sør Europa på over ti år. Jeg liker sommeren best uten frykt for veggdyr og kakerlakker, matforgiftning, mistet bagasje, hetebølger, forsinkede fly, lommetyver, slitsomme gateselgere og svindlere på stranda. Min drømmesommer inneholder bading, brettspill og skalldyr på hytta, lange kvelder med hvitvin og reker på terrassen hos ulike venner, konserter og festivaler, kosekvelder med serie, turer i skogen og på fjellet. Og alt dette har jeg gjort MYE av i sommer (hadde fire uker ferie da det var varmere i Norge enn resten av europa ). Du sier folk er misunnelig på de som har råd (??) til sydentur. Da tror jeg like gjerne at dere har en stusselig krets og/eller liv hjemme, siden dere må reise bort for å kose dere. Jeg nyter iallefall sommeren her hjemme uansett hvordan den er, og det har jeg alltid gjort 🥰 Anonymkode: aeec8...d53 Hmmm - merkelig beskrivelse fra deg. Sist jeg leste om veggedyr så var det visst et hotell i Norge gitt. Husker ikke om det var i Trøndelag eller lenger nord. Er i sør Europa hvert år, gjerne flere ganger årlig og aldri opplevd noen av de andre negative tingene du nevner heller. Riktignok så opplevde vi 40 grader i 2019, men ikke så uvanlig temperatur der nede, selv om vi er mest vant med et sted mellom 25 og 35 grader. Jeg liker meg generelt ikke i Norge uansett om det er ferie eller ikke, og noe av det første jeg gjør etter å ha kommet hjem fra utenlandstur er å planlegge neste utenlandstur. Anonymkode: 56642...c93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #106 Del Skrevet 9. august 2023 skreppamedleppa skrev (8 timer siden): Men det er ikke været sin skyld at du måtte jobbe. De fleste klarer å bli solbrun eller 'tan' selv om en jobber med de gode solforholdene landet vårt hadde da både i helgene og etter jobb og denne viktige 'tan'en var mitt poeng at det har de aller fleste mennesker klart å få i år helt uten å reise til syden. Og det er heller ikke min feil eller været sin feil at du er surmulen av den grunn. Solen har bydd seg frem i 2023 i store deler av landet og vi har hatt bedre sommertemperatur enn mange andre land. Jeg var selv solbrun lenge før 1. Juli og jeg også jobbet en del da. Så igjen denne tan'en som var sååååå viktig for noen sider siden klarer en meget fint å få i Norge om en faktisk beveger seg ut når det er sol. Og nå var det du som anklaget meg for å lyge om temperaturer, ennda jeg har gitt gode beviser på at de temperaturene har vært gode. Så det er ingen grunn til å klage på denne sommeren her på vestlandet! 1. jeg driter i tan og er ikke den personen du svarte om det. Jeg reagerte på at du påstår det er mye sol i Bergen i sommer. 2 fellesferien er i juli. De aller fleste har ferie da og det er da de har tid til å se solen. Juni var ok men de fleste fikk nok ikke utnyttet seg av det 3 temperaturer over 20 grader gir ikke «tan» det må også være sol. I allefall siden de fleste av oss har vett til å ha på solkrem hver dag selv om det ikke er steikende sol. Det har vært 18 regnværsdager i juli. Det er ikke en bra juli. Det er en middelmådig juli. August ser ikke ut til å levere heller. Noe som er deprimerende i seg selv vestlandet er generelt dårlig på vær i juli. Østlandet har alltid en del bra og de vet ikke hva dårlig er fordi de trenger flere uker sammenhengende med 25 grader før de er fornøyd og nord Norge har ALLTID fint vær om sommeren. når en legger til at det feks i Bergen ikke er snø heller om vinteren men stort sett samme vær som vi har i dag; pissregn med 11 grader, så tenker jeg at bergensere har lov å klage på sommerværet uansett hvor mye du følte du fikk ut av juni. Anonymkode: 22416...634 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 9. august 2023 #107 Del Skrevet 9. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): 1. jeg driter i tan og er ikke den personen du svarte om det. Jeg reagerte på at du påstår det er mye sol i Bergen i sommer. 2 fellesferien er i juli. De aller fleste har ferie da og det er da de har tid til å se solen. Juni var ok men de fleste fikk nok ikke utnyttet seg av det 3 temperaturer over 20 grader gir ikke «tan» det må også være sol. I allefall siden de fleste av oss har vett til å ha på solkrem hver dag selv om det ikke er steikende sol. Det har vært 18 regnværsdager i juli. Det er ikke en bra juli. Det er en middelmådig juli. August ser ikke ut til å levere heller. Noe som er deprimerende i seg selv vestlandet er generelt dårlig på vær i juli. Østlandet har alltid en del bra og de vet ikke hva dårlig er fordi de trenger flere uker sammenhengende med 25 grader før de er fornøyd og nord Norge har ALLTID fint vær om sommeren. når en legger til at det feks i Bergen ikke er snø heller om vinteren men stort sett samme vær som vi har i dag; pissregn med 11 grader, så tenker jeg at bergensere har lov å klage på sommerværet uansett hvor mye du følte du fikk ut av juni. Anonymkode: 22416...634 Vel jeg svarte på et innlegg om at det ikke gjekk an å få tan i Norge. Hvordan noen ikke kan klare å få tan i Norge er et mysterium med grader både i juni og i jule på skyfri himmel, sol og 27 grader i begge månedene. Du skrev at det var det ikke så mange dager av her på vestlandet, men jo både i juni og juli har vi hatt grader på 27 og strålende sol. Du har fått bevis på dette. Så hvorfor du blander deg og kverulere på det opplagte vet jeg ikke. Jeg vet godt at du ikke er den personenen jeg svarte på så hvorfor du gadd å blande deg vet jeg faktisk ikke. Vi har hatt mange dager med over 20 og fra 25-27 grader og sol i både juni og juli, at du ikke er fornøyd er en helt annen ting og du får dra en plass du blir fornøyd da men jeg er fornøyd 😊 Men én må faktisk være ute når det er sol for å få brunfarge, men det er da samme prinsipp enten en befinner seg i Norge eller syden. Virker som at det er et poeng som flyr for høyt for mange her i denne tråden... Endret 9. august 2023 av skreppamedleppa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå