Gå til innhold

Dere som elsker den Norske sommeren...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
13 hours ago, AnonymBruker said:

I dag har vi vært i en nydelig middelalder landsby i fjellet i Frankrike. Herregud så vakkert

Skaø spise på terrassen nå. 28 grader

Hils Hans folkens ❤️

Anonymkode: 27fef...9e5

Men kg var tydeligvis vakrere 😍 

Anonymkode: 7fad3...df7

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kg var tydeligvis vakrere 😍 

Være på nett litt i ferien er jo så unormalt. Man nyter jo så klart ikke ferien hvis man er en tur på nett.

Anonymkode: b69e2...ea7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Være på nett litt i ferien er jo så unormalt. Man nyter jo så klart ikke ferien hvis man er en tur på nett.

Joda. Men hvis man til stadighet må innom og forsikre om hvor mye finere man har det enn de som er hjemme, derimot. :) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Jeg er glad i varme, men er ikke en ligge på stranda og sole meg-person. Det synes jeg er dødskjedelig. Om jeg har det fint i ferien, står og faller heldigvis ikke på været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke så glad i regn, men tar heller regn, vind og 17 grader enn 28-32 grader og steikvarme. Er overhodet ikke glad i slike sommertemperaturer.

Jeg bor på vestlandet hvor vi nå har en mild versjon av Hans med masse regn og vind (men likevel mindre enn på østlandet). Synes egentlig det været er litt kos og velger det over 28 grader og steikende sol anyday.

Gleder meg til høsten!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda. Men hvis man til stadighet må innom og forsikre om hvor mye finere man har det enn de som er hjemme, derimot. :) 

Åja, da koser man seg så klart ikke. 

Jeg koser meg like mye på ferie selv om jeg er innom kg og skriver. Og nevne man har det godt før ikke at man har det ikke godt. Selv om man nevner det flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tabris skrev (4 minutter siden):

Jeg er heller ikke så glad i regn, men tar heller regn, vind og 17 grader enn 28-32 grader og steikvarme. Er overhodet ikke glad i slike sommertemperaturer.

Jeg bor på vestlandet hvor vi nå har en mild versjon av Hans med masse regn og vind (men likevel mindre enn på østlandet). Synes egentlig det været er litt kos og velger det over 28 grader og steikende sol anyday.

Gleder meg til høsten!

Vel... Vestlending her også og jeg hater det været  vi har nå, men elsker 28 grader og mer samt streikende sol 😅

Gleder meg til januar da, når jeg skal på ferie til sør Europa i en måned. Skal bli godt å få vårlige temperaturer og vestlandsk vinter (slaps og regn) for en stund.

Anonymkode: 56642...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel... Vestlending her også og jeg hater det været  vi har nå, men elsker 28 grader og mer samt streikende sol 😅

Gleder meg til januar da, når jeg skal på ferie til sør Europa i en måned. Skal bli godt å få vårlige temperaturer og vestlandsk vinter (slaps og regn) for en stund.

Og bli kvitt vestlandsk vinter skulle det stå 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det eneste som er deilig med den norske sommeren er at den lærer deg å virkelig sette pris på skikkelig sommer, slik den skal være, dvs ved Middelhavet og sør i Europa. Sol og varme er livsnødvendig. Norge er ikke et land det er meningen at mennesker skal bo i. Norge er den dårligste tomta i hele Europa. Sistevalg for alle. 

Anonymkode: 0f716...924

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hele juni var jo jævla varm der jeg bor, så har vært godt med regnet som kom etterpå. Jeg liker den norske sommeren, det er en god blanding av alt. Reiser til Sør-Frankrike i oktober, da er det perfekt temperatur der 🙏

Anonymkode: 53f15...450

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det eneste som er deilig med den norske sommeren er at den lærer deg å virkelig sette pris på skikkelig sommer, slik den skal være, dvs ved Middelhavet og sør i Europa. Sol og varme er livsnødvendig. Norge er ikke et land det er meningen at mennesker skal bo i. Norge er den dårligste tomta i hele Europa. Sistevalg for alle. 

Anonymkode: 0f716...924

Hva med oss som mistrives med sommeren i Sør-Europa? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Tabris said:

Hva med oss som mistrives med sommeren i Sør-Europa? 

Å bli trodd på det er omtrent like vrient som å bli trodd på at man er frivillig barnløs. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Å bli trodd på det er omtrent like vrient som å bli trodd på at man er frivillig barnløs. 

Ja, jeg har forstått at for noen er det vanskelig å forstå at det finnes mennesker med andre preferanser enn en selv. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker norsk sommer, men ELSKER norsk høst😍 Trives svært godt i 15 grader, litt overskyet vær, med skogsluft som dufter helt euforisk. Om sommeren er 20 grader varmt nok for meg, og selv da sitter jeg i skyggen med solbrillene på (får lett migrene av sterk sol og varme). I juni lå det på 25-30 grader her lengst sør i landet, og da flyktet jeg til vestlandet for å gå fjellturer. Nå i juli har det vært mer rundt 20 grader, samt en regndag nå og da, og de regndagene er GULL. De dagene bruker jeg på husarbeid, sånn som i dag. 

Jeg har null problemer med å forstå at folk har forskjellige preferanser, men stusser på at noen ikke evner å se at ikke alle liker strand og sol og bading. Jeg har forøvrig et stort, oppvarmet basseng i hagen, og kunne brukt det minst 50 ganger i år, men har kun vært i bassenget tre ganger. Er ikke SÅ stas med sol og bading og den pakka der. Trives bedre i fjellet😍

Anonymkode: d7397...cf1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skreppamedleppa skrev (På 6.8.2023 den 23.13):

Kan ikke se jeg har skrevet "mange" noen plasser jeg😊 Jeg skreiv at jeg var på fjellet når vi her i Bergen hadde 27 grader. I juni hadde vi ilikhet med store deler av landet gode stabile høytrykk over lengre perioder, med 14 dager på rad med temperaturer på langt over 20 tallet og 18 dager totalt med temperaturer fra 20 til 27 grader  https://www.yr.no/nb/historikk/tabell/1-92416/Norge/Vestland/Bergen/Bergen?q=2023-06

Tall lyger ikke 😉 Vi har hatt høyere temperatur enn gjennomsnittet av det vi er vant til så hva du klager etter må da gudene vite, ei heller hvor du bor som har hatt det så kalt. Jeg har iallefall hatt gode temperaturer til Bergen og juli å være, og mange dager over 20 grader. Så hvem som lyger mest av oss det lar jeg yr og tallenes tale få bestemme 😁

https://www.yr.no/nb/historikk/tabell/1-92416/Norge/Vestland/Bergen/Bergen?q=siste-30-dager

Screenshot_20230806_230315_SamsungInternet.thumb.jpg.5ede9da0ec3f72cee252fe4d5488b248.jpgScreenshot_20230806_230329_SamsungInternet.thumb.jpg.acfaeeb5fad47332cc85a8c41bbacbe4.jpgScreenshot_20230806_230336_SamsungInternet.thumb.jpg.10934c428768af13b58356c2f51e1e03.jpg

Beleilig å kun klippe inn den delen av tabellen som viser temperatur da. Og ikke kolonnen til høyre som viser at det var nedbør 18 dager i juli. 20 grader og duskregn eller overskyet er IKKE sommervær.  Normalt har vi en høytrykksperiode i løpet av juli som varer 1 uke og da er det altså sol og rundt 25 grader som er sommertemperatur. Ikke vær hvor det er vind og 20 grader og en må ha på seg strikkegenseren på båttur. Å kunne kjøre i båt i bikini, og bade i sjøen uten å hutre når du kommer på land DET er sommervær. 

Anonymkode: 22416...634

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Beleilig å kun klippe inn den delen av tabellen som viser temperatur da. Og ikke kolonnen til høyre som viser at det var nedbør 18 dager i juli. 20 grader og duskregn eller overskyet er IKKE sommervær.  Normalt har vi en høytrykksperiode i løpet av juli som varer 1 uke og da er det altså sol og rundt 25 grader som er sommertemperatur. Ikke vær hvor det er vind og 20 grader og en må ha på seg strikkegenseren på båttur. Å kunne kjøre i båt i bikini, og bade i sjøen uten å hutre når du kommer på land DET er sommervær. 

Bader aldri andre steder enn i Middelhavet jeg, så skjønner hva du mener med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Sommer finnes ikke i Norge.

Anonymkode: 55848...dfd

I juni var vel Norge (Østlandet) omtrent varmest i Europa 

Anonymkode: 9ddf2...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Og bli kvitt vestlandsk vinter skulle det stå 😖

Og jeg tipper du mente steikende sol og ikke streikende sol. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

så mye forskjell er det ikke. Dessuten hadde vi i juni som (også er en sommermåned:opplyser:) langt mindre nedbør enn normalen og høyere temperaturer enn mange populære feriemål så sommeren i år har faktisk ikke vært så jysla gale om en tenker seg litt om og klarer å huske litt lengre tilbake enn for en time siden.

Screenshot_20230808_185523_SamsungInternet.thumb.jpg.3a97c660cee63e0e1b95bea66546321d.jpg

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...