AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #41 Del Skrevet 6. august 2023 Så bra vi er ulike. Uker på en solseng har blitt det jeg ønsker minst av en ferie. Jeg reiser gjerne, men da på noe annet enn "syden". Igjen så er det fint vi får fylt på med det som gir oss energi om det er uker på hytta, hjemme, fjellheimen eller syden. Anonymkode: bf1d1...112 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #42 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så bra vi er ulike. Uker på en solseng har blitt det jeg ønsker minst av en ferie. Jeg reiser gjerne, men da på noe annet enn "syden". Igjen så er det fint vi får fylt på med det som gir oss energi om det er uker på hytta, hjemme, fjellheimen eller syden. Anonymkode: bf1d1...112 Har definitivt ikke kun vært på en solseng I Frankrike har vi vært i alpene noen dager, besøkt mange fine byer, ect Anonymkode: 27fef...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #43 Del Skrevet 6. august 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Men hvorfor er det så viktig for deg at alle må like det samme som deg? Veldig rart. Du fortrekker det du gjør, andre noe annet. Er det så vanskelig å skjønne altså Anonymkode: db0e5...099 Sånn er det med så mange tråder på kg nå om dagen. "Jeg liker det sånn og sånn (putt inn emne), så da må alle som sier de liker noe annet enten lyve, fortrenge virkeligheten, eller være misunnelige". Anonymkode: 7fad3...df7 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #44 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke alle som synes det å ligge på en strand er stas Anonymkode: 9ddf2...21d Men hvordan får du tan? Drar du på Spraytanhuset da eller? Anonymkode: 88258...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #45 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, og så spennende kan det jo heller ikke være når man faktisk må ty til kg mens man fortsatt ligger der. 😅 Jeg dropper kg helt når jeg er på ferie. Hadde i det minste spart det til kvelden. Anonymkode: 7fad3...df7 Hvorfor kan man ikke ligge og scrolle på KG mens man er på ferie? Gjør det stadig vekk selv. Hva er problemet? Betyr ikke at man ikke koser seg. For en merkelig ting å si. Anonymkode: 88258...ef3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #46 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så bra vi er ulike. Uker på en solseng har blitt det jeg ønsker minst av en ferie. Jeg reiser gjerne, men da på noe annet enn "syden". Igjen så er det fint vi får fylt på med det som gir oss energi om det er uker på hytta, hjemme, fjellheimen eller syden. Anonymkode: bf1d1...112 Men hvordan får du tan? Anonymkode: 88258...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #47 Del Skrevet 6. august 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvordan får du tan? Drar du på Spraytanhuset da eller? Anonymkode: 88258...ef3 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men hvordan får du tan? Anonymkode: 88258...ef3 "Tan" er jo ikke noe man trenger. Det er ikke sunt å oppholde seg for mye i solen. Anonymkode: 7fad3...df7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #48 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvordan får du tan? Drar du på Spraytanhuset da eller? Anonymkode: 88258...ef3 Ikke meg du spør, men for min del holder det å se sol på værmeldingen. Trenger ikke å ligge i sola for å få farge, det er nok å være utendørs uansett vær. Nå har vi hatt regn to ganger i sommer, her vi er (som ikke er syden), andre gangen er akkurat nå. Og temperaturen har vært rundt 25 grader i hele sommer. Anonymkode: d4ac2...228 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #49 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånn er det med så mange tråder på kg nå om dagen. "Jeg liker det sånn og sånn (putt inn emne), så da må alle som sier de liker noe annet enten lyve, fortrenge virkeligheten, eller være misunnelige". Anonymkode: 7fad3...df7 Jeg som er den du siterer siterte har verken sagt at alle må like det samme som meg, at de må lyve om de liker noe annet enn meg, ei heller sagt at de må fortrenge virkeligheten eller være misunnelige. Men det er likevel ikke til å unngå at flere som sier de liker den norske sommeren bedre gjerne aldri har vært utenfor norges grenser fordi de ikke har hatt muligheten til det. Da syns jeg det blir litt merkelig at de sier de liker noe bedre enn noe annet når de faktisk ikke har prøvd "det andre". Anonymkode: 56642...c93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #50 Del Skrevet 6. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men det er likevel ikke til å unngå at flere som sier de liker den norske sommeren bedre gjerne aldri har vært utenfor norges grenser fordi de ikke har hatt muligheten til det. Da syns jeg det blir litt merkelig at de sier de liker noe bedre enn noe annet når de faktisk ikke har prøvd "det andre". Anonymkode: 56642...c93 Vel, man vet jo eksempelvis om man liker varme eller ikke. Og om man vil være aktiv/oppleve ting i ferien, eller foretrekker å slappe av. Begge deler er helt greit. Men hvis man som jeg synes det er for varmt i Norge, oppsøker man ikke varmere land bare for å steke i solen. Hvis det derimot er noe spennende å se på der i form av severdigheter og museer trosser jeg iblant varmen, men foretrekker å dra på den kjøligste tiden av året i de tilfellene. Anonymkode: 7fad3...df7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 6. august 2023 #51 Del Skrevet 6. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men hvordan får du tan? Drar du på Spraytanhuset da eller? Anonymkode: 88258...ef3 Jeg tilbrakte et døgn ute på fjellet en helg vi her i Bergen hadde 27 grader, (og det har vært en del av de døgnene denne sommeren selv for vestlendinger) Våknet kl 05.30 av morgensolen som glødet på meg i hammock'en, da jeg kom ned fra fjellet noen timer senere var jeg både blid og brun. Så jeg har fått masse 'tan' i sommer jeg og jeg har ikke engang hatt ferie før nå. Så viss det er grunnen til at noen ikke skulle like Norges ferie så blir det noe skivebom Fjellet og sjøen gir de perfekte forholdene for å få denne tan'en du snakker om, det trenger ikke engsng være steikende sol for det. Går en i fjellet om sommeren har en mer syden farge enn de fleste. Også er det igjen ikke alle som er som deg, ikke alle må synes at det å solsteike huden sin ihjel er nødvendigvis den perfekte sommeraktiviteten som gjør hele ferien tipp topp. Slik alle ikke liker å gå i fjellet... Det å ta vare på kroppen og huden sin med å være litt forsiktig vedrørende sol kan være et like godt alternativ som å ligge på en solseng i syden og gispe etter luft i noen uker. Endret 6. august 2023 av skreppamedleppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #52 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke meg du spør, men for min del holder det å se sol på værmeldingen. Trenger ikke å ligge i sola for å få farge, det er nok å være utendørs uansett vær. Nå har vi hatt regn to ganger i sommer, her vi er (som ikke er syden), andre gangen er akkurat nå. Og temperaturen har vært rundt 25 grader i hele sommer. Anonymkode: d4ac2...228 Hvor er dette? Her i Oslo har det pissregna i ukesvis. Jeg har kun vært på stranda 3 ganger, og er likblek. Skal heldigvis en tur til syden snart. Blir deprimert og sur av dette drittværet. Vurderer en tur på Spraytanhuset før jeg drar. Litt flaut at de ansatte der kan navnet mitt, men Anonymkode: 88258...ef3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #53 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vel, man vet jo eksempelvis om man liker varme eller ikke. Og om man vil være aktiv/oppleve ting i ferien, eller foretrekker å slappe av. Begge deler er helt greit. Men hvis man som jeg synes det er for varmt i Norge, oppsøker man ikke varmere land bare for å steke i solen. Hvis det derimot er noe spennende å se på der i form av severdigheter og museer trosser jeg iblant varmen, men foretrekker å dra på den kjøligste tiden av året i de tilfellene. Anonymkode: 7fad3...df7 Ja det vet man. Og da kan man som du reise på andre tidspunkter enn sommeren til disse stedene. Betyr ikke at man må isolere seg året rundt i "fantastiske" Norge. Anonymkode: 56642...c93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #54 Del Skrevet 6. august 2023 Bra du liker som og varm. 28-30 grader og sol hadde gjort meg dårlig. Den første delen av sommeren i år var motbydelig varm. Anonymkode: 8a65c...374 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #55 Del Skrevet 6. august 2023 skreppamedleppa skrev (2 timer siden): Jeg tilbrakte et døgn ute på fjellet en helg vi her i Bergen hadde 27 grader, (og det har vært en del av de døgnene denne sommeren selv for vestlendinger) Våknet kl 05.30 av morgensolen som glødet på meg i hammock'en, da jeg kom ned fra fjellet noen timer senere var jeg både blid og brun. Så jeg har fått masse 'tan' i sommer jeg og jeg har ikke engang hatt ferie før nå. Så viss det er grunnen til at noen ikke skulle like Norges ferie så blir det noe skivebom Fjellet og sjøen gir de perfekte forholdene for å få denne tan'en du snakker om, det trenger ikke engsng være steikende sol for det. Går en i fjellet om sommeren har en mer syden farge enn de fleste. Også er det igjen ikke alle som er som deg, ikke alle må synes at det å solsteike huden sin ihjel er nødvendigvis den perfekte sommeraktiviteten som gjør hele ferien tipp topp. Slik alle ikke liker å gå i fjellet... Det å ta vare på kroppen og huden sin med å være litt forsiktig vedrørende sol kan være et like godt alternativ som å ligge på en solseng i syden og gispe etter luft i noen uker. Ikke lyg da. Det har ikke vært mange dager med 27 grader i Bergen. Juli i Bergen i år har vært begredelig. Opplett gjerne men ikke varmt og lite sol. Hilsen bergenser Anonymkode: 22416...634 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #56 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg syns det er så tåpelig å la ferien og sommeren bli definert av været. Jeg hadde en ønskeliste for sommeren og det har jeg fått krysset av, i sol eller regn det spiller ingen rolle. Det viktige er helt andre ting. Skjerp dere med klaging, jeg er så lei!! Anonymkode: 3d1a6...aab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 6. august 2023 #57 Del Skrevet 6. august 2023 Norge er ikke bare der du bor. Jeg bor i Lofoten, og her har vi hatt strålende flott sommervær i hele juli. Finværet fortsetter, og så langt værmeldingen viser er det sol og opp mot 25 grader. Her er grønt og frodig, og naturen er på sitt aller vakreste. Været i Norge er generelt ustabilt om sommeren, men Norge er ikke større enn at man kan bevege seg raskt mellom sør og nord. Har et inntrykk av at mange nordmenn aldri har vært særlig langt nord eller mot vest. De føler seg så bereist fordi de har vært i syden, men i Norge har de reist lite. Jeg foretrekker Norge om sommeren. Synes det er altfor varmt i landene rundt Middelhavet da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 6. august 2023 #58 Del Skrevet 6. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ikke lyg da. Det har ikke vært mange dager med 27 grader i Bergen. Juli i Bergen i år har vært begredelig. Opplett gjerne men ikke varmt og lite sol. Hilsen bergenser Anonymkode: 22416...634 Kan ikke se jeg har skrevet "mange" noen plasser jeg😊 Jeg skreiv at jeg var på fjellet når vi her i Bergen hadde 27 grader. I juni hadde vi ilikhet med store deler av landet gode stabile høytrykk over lengre perioder, med 14 dager på rad med temperaturer på langt over 20 tallet og 18 dager totalt med temperaturer fra 20 til 27 grader https://www.yr.no/nb/historikk/tabell/1-92416/Norge/Vestland/Bergen/Bergen?q=2023-06 Tall lyger ikke 😉 Vi har hatt høyere temperatur enn gjennomsnittet av det vi er vant til så hva du klager etter må da gudene vite, ei heller hvor du bor som har hatt det så kalt. Jeg har iallefall hatt gode temperaturer til Bergen og juli å være, og mange dager over 20 grader. Så hvem som lyger mest av oss det lar jeg yr og tallenes tale få bestemme 😁 https://www.yr.no/nb/historikk/tabell/1-92416/Norge/Vestland/Bergen/Bergen?q=siste-30-dager Endret 6. august 2023 av skreppamedleppa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #59 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vår familie har tilbrakt de siste 3 ukene i sør europa. Italia og Frankrike stort sett. Det har vært 28-32 grader og strålende sol hver eneste dag! Ligger på stranda nå, helt nydelig. God mat og hyggelige folk. Jeg har fulgt med på værmeldingen fra Norge for å sjekke om plantene må vannes (gjør det via mobilen) og ser at det har vært stort sett regn og 12 grader konstant. Synes dere virkelig det er stas?? Jeg hadde blitt så deprimert om jeg måtte bruke opp ferien på regn og dritt vær! Anonymkode: 27fef...9e5 Klart det hadde vært kjekt med flere solskinnsdager. Da særlig for ungene. Men personlig er jeg ikke værsyk. Ser fordelene i alle værtyper. Samtidig er høsten min favoritt årstid. Liker høstvær og mørketid jeg. Så skiller meg kanskje ut litt der. Selv om jeg vet jeg ikke er alene. Det som er mest irriterende er folk som må,klage nesten uansett. De klager på regn og for lave temperaturer, men så syter de jammen meg når det er ‘for varmt også’. Dette er veldig typisk nordmenn. Vi vil helst bestille værtypen akkurat perfekt for oss. 26 grader og sol👌 Anonymkode: 2bb95...0c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #60 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg blir uvel av for sterk sol og høye temperaturer. Norsk sommer med noen og tjue grader, hvor jeg kan sitte i skyggen og lese bok, drikke noe godt og nyte synet av den fine naturen er helt perfekt ❤️ Skulle gjerne hatt mere godvær denne sommeren, men det er ingen krise for meg, tåler regn også jeg ☺️ Det blir sydentur i oktober - håper på levelige temperaturer da 😅 Anonymkode: 69166...760 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå