AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #21 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg har vært i Spania selv denne sommeren. Men nå sitter jeg på terrassen hjemme i Norge og holder på å renne vekk pga varmen..Jepp.. du hørte riktig. I dag er det sol, men kald nordavind, men vi har bygget terrassen slikt at vi sitter veldig i ly i fra vinden. Så jeg sitter ute i bikinien og må inn for å kjøle meg litt ned Anonymkode: e5750...aee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #22 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke skapt for norsk klima i det hele tatt. Vurderer seriøst mulighetene for å bli klimaflyktning, for det å bo i et land som kun kjører høst og vinter er ikke noe jeg kommer til å holde ut resten av livet. Her jeg bor varte vinteren til slutten av mai, da hadde vi omtrent en uke med vår, før vi hadde 14 dager med vær som fortjener å kalles sommervær, og så ble det plutselig høst, og det har det vært siden. Nå truer også Hans i horisonten, så de neste dagene kommer jeg til å ha fullt fokus på at både jeg og alt jeg eier skal komme mest mulig helskinnet gjennom. Og det var jo på tide med et farevarsel til, for det er tross alt hele 14 dager siden sist. Så for meg duger norsk sommer ikke. Jeg synes høst og vinter er helt grusomt, og trenger mest mulig sol og varme for å lade opp til årstidene jeg hater, men det er det jo ikke snakk om å få om man bor i Norge. Vanligvis reiser jeg bort minst en uke om sommeren, men i år reiser jeg i høst. På grunn av været her jeg ikke sett noe poeng i å ta ut noe ferie i sommer, det er ikke verdt det å kaste bort feriedager på å sitte inne og vente på at det skal slutte å regne. Kommer heller til å overføre feriedager til neste år og reise på enda en ferie rundt februar en gang, da til et sted som faktisk har sommervær, og ikke bare høst og vinter. Og nei, jeg har ingen planer om å ligge på en strand, for det gidder jeg ikke. Jeg bare er en sol og sommer-junkie, som hadde klart meg resten av livet uten høst og vinter. Anonymkode: a84e6...ce1 Høres ut som vi er temmelig like. Livet er for kort for Norsk klima! TS Anonymkode: 27fef...9e5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #23 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vår familie har tilbrakt de siste 3 ukene i sør europa. Italia og Frankrike stort sett. Det har vært 28-32 grader og strålende sol hver eneste dag! Ligger på stranda nå, helt nydelig. God mat og hyggelige folk. Jeg har fulgt med på værmeldingen fra Norge for å sjekke om plantene må vannes (gjør det via mobilen) og ser at det har vært stort sett regn og 12 grader konstant. Synes dere virkelig det er stas?? Jeg hadde blitt så deprimert om jeg måtte bruke opp ferien på regn og dritt vær! Anonymkode: 27fef...9e5 Fullstendig enig med deg. Har ikke blitt sør Europa for oss i år da, men planene er allerede lagt for neste år. Gleder oss 🩷 Anonymkode: 56642...c93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #24 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vår familie har tilbrakt de siste 3 ukene i sør europa. Italia og Frankrike stort sett. Det har vært 28-32 grader og strålende sol hver eneste dag! Ligger på stranda nå, helt nydelig. God mat og hyggelige folk. Jeg har fulgt med på værmeldingen fra Norge for å sjekke om plantene må vannes (gjør det via mobilen) og ser at det har vært stort sett regn og 12 grader konstant. Synes dere virkelig det er stas?? Jeg hadde blitt så deprimert om jeg måtte bruke opp ferien på regn og dritt vær! Anonymkode: 27fef...9e5 Skal alle mene det samme som deg da? Noen liker at det er kjøligere. Noen liker at det er varmt. Noen liker søtt. Noen liker salt. Noen liker rødt og noen liker blått. Er det noe å diskutere? Finnes ikke noe universell fasit. Anonymkode: 34859...20a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #25 Del Skrevet 6. august 2023 Elsker norsk sommer! I løpet av 4uker ferie forskjellige steder i landet er det sjelden 50% regn eller mer. Anonymkode: dba60...5fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #26 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg har hatt på meg langermet og langbukser to ganger i løpet av ferien, guttungen har bare brukt shorts. Under ettermiddagsbyger har vi holdt oss inne, og bada har vi gjort nesten hver dag. Kan ikke klage 🥰 Men sommere med 13 grader og regn har jeg hatt mange av oppigjennom oppveksten, så om du bor i en del av landet der det er sannsynlig så skjønner jeg deg godt! Med små barn foretrekker jeg 20-25 grader, men blir nok turer når de blir større. Anonymkode: d1cf5...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #27 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vår familie har tilbrakt de siste 3 ukene i sør europa. Italia og Frankrike stort sett. Det har vært 28-32 grader og strålende sol hver eneste dag! Ligger på stranda nå, helt nydelig. God mat og hyggelige folk. Jeg har fulgt med på værmeldingen fra Norge for å sjekke om plantene må vannes (gjør det via mobilen) og ser at det har vært stort sett regn og 12 grader konstant. Synes dere virkelig det er stas?? Jeg hadde blitt så deprimert om jeg måtte bruke opp ferien på regn og dritt vær! Anonymkode: 27fef...9e5 I år har stort sett hele sommeren (slutten av juni, hele juli og august så langt) i nord-norge vært sol fra skyfri himmel og 20-28 grader i skyggen. Dette kombinert med de lyse sommernettene gjør at jeg ikke kunne ha vurdert å reise bort en gang. når det er sagt så liker jeg ikke sterk varme og er ikke så gira på å svi av masse penger på å reise bort, så jeg trives godt hjemme i sommerferien. Bruker heller pengene på hytta, god mat, god drikke og lokale opplevelser. Om det regner er det likevel flust av ting å gjøre innendørs, både avslappende ting og diverse prosjekter som ellers aldri blir gjort. Norsk sommer er fantastisk, selv når det regner litt mye ❤️ Vinteren derimot er helt forferdelig. Da kjenner selv jeg, som ikke er så reiseglad, at jeg begynner å drømme om lys og varme i et annet land... Anonymkode: 1f832...6f6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #28 Del Skrevet 6. august 2023 Hver sin smak. Jeg elsker å reise, men er lite glad i temperaturer over 25 grader, så Sør-Europa på sommeren er et klart nei fra meg. Liker å kunne gå turer, jogge, og vandre mye, ikke glad i å bade 🤭 Er jo så klart litt kjedelig hvis det regner dagen lang, men litt regn tåler jeg, og overskyet er fint, for da kan man være mer ute uten å bli for varm. Men ville ikke takket nei til en tur til Italia i høst, liksom. Sist var jeg der i påska, og det var helt perfekt. Anonymkode: 6ea4c...a80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #29 Del Skrevet 6. august 2023 Å ligge på ei strand i 30 grader er for meg synonymt med helvete 😂😂 Sommer i nord med rundt 20 grader og oppholdsvær er perfekt for meg. Anonymkode: 46a51...603 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #30 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Vår familie har tilbrakt de siste 3 ukene i sør europa. Italia og Frankrike stort sett. Det har vært 28-32 grader og strålende sol hver eneste dag! Ligger på stranda nå, helt nydelig. God mat og hyggelige folk. Jeg har fulgt med på værmeldingen fra Norge for å sjekke om plantene må vannes (gjør det via mobilen) og ser at det har vært stort sett regn og 12 grader konstant. Synes dere virkelig det er stas?? Jeg hadde blitt så deprimert om jeg måtte bruke opp ferien på regn og dritt vær! Anonymkode: 27fef...9e5 Har hatt en av de beste somrene her i Nord Norge på maaaange år! Elsker det!!😍😍 Anonymkode: 79981...94e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #31 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Elsker norsk sommer! I løpet av 4uker ferie forskjellige steder i landet er det sjelden 50% regn eller mer. Anonymkode: dba60...5fc Du er veldig glad i regnvær med andre ord? Foretrekker å reise til et sted hvor de har 300 soldager i året, og blir det regn så varer det noen timer, maks et døgn, fremfor uke (r). Anonymkode: 56642...c93 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #32 Del Skrevet 6. august 2023 Når ble det samme grader over hele landet ? Her har det hverken regnet eller vært 12 grader i de snart 8 ukene vi har vært her. Anonymkode: d4ac2...228 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #33 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er veldig glad i regnvær med andre ord? Foretrekker å reise til et sted hvor de har 300 soldager i året, og blir det regn så varer det noen timer, maks et døgn, fremfor uke (r). Anonymkode: 56642...c93 Men hvorfor er det så viktig for deg at alle må like det samme som deg? Veldig rart. Du fortrekker det du gjør, andre noe annet. Er det så vanskelig å skjønne altså Anonymkode: db0e5...099 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kranken Skrevet 6. august 2023 #34 Del Skrevet 6. august 2023 Folk er forskjellige. Jeg elsker norsk sommer med alt av varierende vær. Følte jeg skulle stryke med da vi hadde perioden med fint og varmt vær her tidligere i sommer. Jeg passer bedre i 30 minus enn 30 varmegrader for å si det sånn 😊 Smertegrensa går ved sånn ca 23 grader, alt over er plagsomt. Men forstår jo godt at andre elsker varmen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #35 Del Skrevet 6. august 2023 svinger innom her for å fortelle om mitt ufattelige hell med været! Bestilte meg ei uke i Norge med ønske om å gå "de fire store". Fulgte med på værmeldinga før jeg fløy oppover, og stålsatte meg for regn, regn, regn og sju grader! Jeg har hatt ei aldeles fantastisk veke! Gått fjellturer i strålende sol. Norge er en fantastisk feriedestinasjon så lenge værgudene er i godt humør 🤩 Anonymkode: 47076...b75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #36 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvorfor er det så viktig for deg at alle må like det samme som deg? Veldig rart. Du fortrekker det du gjør, andre noe annet. Er det så vanskelig å skjønne altså Anonymkode: db0e5...099 Nei det er ikke viktig for meg at alle skal like det samme som meg. Er det så vanskelig å skjønne at jeg sier hva jeg foretrekker, ikke forteller andre hva de skal like. Jeg foretrekker også å møte på færrest mulig (helst ingen) andre nordmenn på stedet jeg reiser til, så er bare fint om andre nordmenn koser seg hjemme i regnvær og lave temperaturer... Anonymkode: 56642...c93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #37 Del Skrevet 6. august 2023 Rundt 30 grader er ikke deilig, da orker jeg nesten ikke å gjøre noen ting. Her har temperaturen ligget stort sett rundt 20 grader, og ganske mange dager med opphold. Har gått en god del toppturer, ruslet i byen, nytt livet. Skulle for all del gjerne hatt noen flere dager med strandvær, men det frister ikke å reise sørover for det. Anonymkode: 11aa0...f9c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #38 Del Skrevet 6. august 2023 Norge er større enn Østlandet. Her har det vært en fantastisk sommer i år, så jeg klager ikke. Ikke en eneste dag har det vært behov for langbukser, og jeg er så og si fri for solkrem nå. Anonymkode: 7eafd...f76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #39 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg liker norsk sommer. Jeg liker ikke å få sol på meg, og prøver etter beste evne å unngå det. Jeg blir varm, klam og får vondt i hodet av for mye sol (ja, jeg drikker nok vann). Det beste været jeg vet om er overskyet og opphold, 15-20 grader. Anonymkode: fce9d...c64 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #40 Del Skrevet 6. august 2023 Ja. Jeg elsker sånn sommer som vi nordpå har hatt i år! Anonymkode: 60450...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå