Gå til innhold

Dere som elsker den Norske sommeren...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vår familie har tilbrakt de siste 3 ukene i sør europa. Italia og Frankrike stort sett. Det har vært 28-32 grader og strålende sol hver eneste dag!

Ligger på stranda nå, helt nydelig. God mat og hyggelige folk.

Jeg har fulgt med på værmeldingen fra Norge for å sjekke om plantene må vannes (gjør det via mobilen) og ser at det har vært stort sett regn og 12 grader konstant. 

Synes dere virkelig det er stas?? Jeg hadde blitt så deprimert om jeg måtte bruke opp ferien på regn og dritt vær!

Anonymkode: 27fef...9e5

• Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da har du ikke sjekket værmeldingen for Nordnorge denne sommeren! 😊

Anonymkode: 6943e...29c

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier

Jeg har vandra i den norske fjellheimen, vært ute med kajakk (i regnevær), syklet mer eller mindre hver dag (også i regntøy), gått turer i nærmiljøet, kost meg i hagen, spist og drukket godt, truffet familien min som også har hjemmesommer, og har hatt en alle tiders sommer.

Er det ikke bra vi er forskjellige, og kan kose oss på forskjellige måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har det ligget på ca 20 med regn innimellom. Helt perfekt for meg.

Anonymkode: 78199...3ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt en topp sommer i år. Tar heller en tur på vinteren, når jeg er drittlei snø o kulde. Da tar jeg heller litt regn her har ikke vært mye under 18 grader, så yttertøy er lite brukt. Sitter stort sett på verandaen under tak i all slags vær og koser meg. Noe jeg forøvrig gjør på vinteren også

Anonymkode: 4472d...1a9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vår familie har tilbrakt de siste 3 ukene i sør europa. Italia og Frankrike stort sett. Det har vært 28-32 grader og strålende sol hver eneste dag!

Jeg har fulgt med på værmeldingen fra Norge for å sjekke om plantene må vannes (gjør det via mobilen) og ser at det har vært stort sett regn og 12 grader konstant. 

Synes dere virkelig det er stas?? Jeg hadde blitt så deprimert om jeg måtte bruke opp ferien på regn og dritt vær!

Ikke alle som synes det å ligge på en strand er stas

Anonymkode: 9ddf2...21d

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg elsker ikke den norske sommeren, siden jeg synes den er for varm. Så vi er alle forskjellige. Jeg elsker å reise utenlands også, men ikke om det er for varmt. Så jeg er gjerne i Norge om sommeren og sparer steder med varmere klima til det er mer levelig. 

Anonymkode: 7fad3...df7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja her sitter jeg deprimert. Men har desverre ikke råd å reise på sommeren.

Anonymkode: b69e2...ea7

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ligger på stranda nå, helt nydelig.

Just now, AnonymBruker said:

Ikke alle som synes det å ligge på en strand er stas

Anonymkode: 9ddf2...21d

Nei, og  så spennende kan det jo heller ikke være når man faktisk må ty til kg mens man fortsatt ligger der. 😅 Jeg dropper kg helt når jeg er på ferie. Hadde i det minste spart det til kvelden.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker den norske sommeren. Men nå som jeg straks går inn i min siste ferieuke, og har knapt hatt sol og det er meldt rekordmye nedbør, misunner jeg dere i varmere strøk. 

Bruker ikke å bli værsjuk, men i år er jeg det. 

Anonymkode: ac76c...305

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Norsk sommer holder ikke. De som sier noe annet er bare misunnelige. Takk og lov for feriehuset jeg har i Spania.

Anonymkode: d2e1b...496

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Norsk sommer holder ikke. De som sier noe annet er bare misunnelige, tror jeg. Takk og lov for feriehuset jeg har i Spania.

Anonymkode: d2e1b...496

Jeg har bare rettet opp teksten din litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter å ha bodd 8 år i Spania elsker jeg norsk sommer. Trives best når temperaturen er under 25 grader. 
Liker verken å sole meg eller spise i solen. Reiser utenlands på høsten. 

Anonymkode: dad6c...5d3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å reise, men Norge er jo helt nydelig på sommeren🥰 vi har hatt i overkant av 20 grader nesten hele sommeren. Reiser heller til syden på svarteste vinteren i januar/februar, blir mer deprimert av å være i Norge da😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt på ferie nå,. I fjor sommer var jeg værsyk det skal jeg endelig innrømme, da følte jeg at vi ikke hadde sommer i det hele tatt. Det var kalt og vått og det gjorde høsten og vinteren ekstra lang.

Men i år har vi faktisk hatt gode temperaturer, sol osv. Jeg er veldig glad i den norske fjell sommeren og vil heller tilbringe en uke i telt på Hardangervidda enn 14 dager i syden any time fordi jeg får mer kvalitet ut av det. Selv om andre liker noe annet enn deg er det en veldig billig sak å slenge ut misunnelse kortet til alt andre foretrekker fremfor det du foretrekker, nei "little miss nedlatende" alle misunner ikke deg og ditt liv.

Det handler om at vi er forskjellige. Jeg skal en liten tur ut av Norge i ferien, men slett ikke til et land som har høye temperaturer og er et sommer land men et land som ligner mer på Norge sitt klima.

Og viss ingen hadde likt den norske sommeren (og vi som sier vi gjør det er bare misunnelig) så er det jo veldig mystisk at Norge, tross å være ekstremt dyrt land har så mange turister som valfarter her til hver sommer..

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke skapt for norsk klima i det hele tatt. Vurderer seriøst mulighetene for å bli klimaflyktning, for det å bo i et land som kun kjører høst og vinter er ikke noe jeg kommer til å holde ut resten av livet. Her jeg bor varte vinteren til slutten av mai, da hadde vi omtrent en uke med vår, før vi hadde 14 dager med vær som fortjener å kalles sommervær, og så ble det plutselig høst, og det har det vært siden. Nå truer også Hans i horisonten, så de neste dagene kommer jeg til å ha fullt fokus på at både jeg og alt jeg eier skal komme mest mulig helskinnet gjennom. Og det var jo på tide med et farevarsel til, for det er tross alt hele 14 dager siden sist.

Så for meg duger norsk sommer ikke. Jeg synes høst og vinter er helt grusomt, og trenger mest mulig sol og varme for å lade opp til årstidene jeg hater, men det er det jo ikke snakk om å få om man bor i Norge. Vanligvis reiser jeg bort minst en uke om sommeren, men i år reiser jeg i høst. På grunn av været her jeg ikke sett noe poeng i å ta ut noe ferie i sommer, det er ikke verdt det å kaste bort feriedager på å sitte inne og vente på at det skal slutte å regne. Kommer heller til å overføre feriedager til neste år og reise på enda en ferie rundt februar en gang, da til et sted som faktisk har sommervær, og ikke bare høst og vinter. Og nei, jeg har ingen planer om å ligge på en strand, for det gidder jeg ikke. Jeg bare er en sol og sommer-junkie, som hadde klart meg resten av livet uten høst og vinter. 

Anonymkode: a84e6...ce1

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er deprimert siden jeg har brukt min verdifulle ferie i Norge med kun drittvær, men alle har dessverre ikke råd til 3 uker i Frankrike eller Italia. 

Jeg har forsøkt å gjort det beste ut av det, og ungene har heldigvis hatt det fint. 

Dessuten er det mange som ikke lar seg påvirke (slik som meg) av været, de setter rett og slett pris på helt andre ting i ferien sin. 

Anonymkode: dd2b3...b26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei, og  så spennende kan det jo heller ikke være når man faktisk må ty til kg mens man fortsatt ligger der. 😅 Jeg dropper kg helt når jeg er på ferie. Hadde i det minste spart det til kvelden.

Vi har gjort mye mer enn å være på stranden

Dette er første gang siden forrige mandag.

Barna leker med far i vannet.... jeg skriver litt på kg. Selvfølgelig har jeg tid til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er deprimert siden jeg har brukt min verdifulle ferie i Norge med kun drittvær, men alle har dessverre ikke råd til 3 uker i Frankrike eller Italia. 

Jeg har forsøkt å gjort det beste ut av det, og ungene har heldigvis hatt det fint. 

Dessuten er det mange som ikke lar seg påvirke (slik som meg) av været, de setter rett og slett pris på helt andre ting i ferien sin. 

Anonymkode: dd2b3...b26

Så flott at du klarer å ikke bli påvirket! 

jeg blir deprimert av drittvær om sommeren

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ikke alle er glad i sol og kokvarme. Fint at du er fornøyd.

Anonymkode: aa509...b5f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...