Gå til innhold

DJ spiller alt for høyt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I går var jeg på 40års lag, de hadde leid inn en DJ, og han spilte selvfølgelig full guffe. Det var helt umulig å høre hverandre, selv om man ropte på 1m avstand. Dagen etter sitter jeg her med øresus etter et par runder på dansegulvet. Lydnivået var over det som er på en vanlig konsert. En jeg kjenner målte lydnivå med smarttelefonen, og sa at lyden var på ca 120 desibell på dansegulvet. Som i perioder hadde over 50 gjester.  Hadde samme opplevelse i våres, nok en innleid DJ, spilte på et nivå langt over det et discotek vil gjøre. Mener ikke å være en festbrems, men tenker på hørselen.

Anonymkode: ac037...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er viktig å beskytte ørene og hørselen sin.

Om det var ubehagelig/ulovlig høyt, burde noen sagt fra mens det pågikk.

Anonymkode: 82ac0...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri forstått hensikten med å spille musikk så høyt på for eksempel utesteder; én ting er konsert - der skal man høre på musikken, men på et utested er det faktisk meningen at man skal kunne snakke sammen uten å måtte brøle inn i øret på hverandre ...?

Lurer også på hvordan det står til med hørselen hos disse DJ-ene; den må bli ganske laber etter hvert.

Anonymkode: 2a040...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, jeg fikk streng beskjed av noen venninner om å ikke si noe, de fleste var jo dritings og tenkte kanskje ikke over dette. Har spurt en annen DJ som sier at de nyeste anleggene kan spille fryktelig høyt. Skulle ringe ei venninne som var der i går, etter rett etter festen, men hun hørte ikke hva jeg sa, selv om hun var i et stille rom. En musikker venn av meg sier at om det hadde vært på et discotek hadde det blitt stengt ned å bøtelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har aldri forstått hensikten med å spille musikk så høyt på for eksempel utesteder; én ting er konsert - der skal man høre på musikken, men på et utested er det faktisk meningen at man skal kunne snakke sammen uten å måtte brøle inn i øret på hverandre ...?

Lurer også på hvordan det står til med hørselen hos disse DJ-ene; den må bli ganske laber etter hvert.

Ja, men han hadde på hodetelefoner hele tiden. Han kjørte på full guffe først for å få folk ut på dansegulvet, så dempet han seg noen, men etter som festen varte kjørte han på massivt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, men han hadde på hodetelefoner hele tiden. Han kjørte på full guffe først for å få folk ut på dansegulvet, så dempet han seg noen, men etter som festen varte kjørte han på massivt. 

Med mindre man har på seg for eksempel Peltor hørselsvern av typen som man bruker på flyplasser og i særdeles støyende omgivelser, vil vanlige øretelefoner isolere svært lite, så å høre musikk i 120 db i flere timer går nok ut over vedkommendes hørsel, og skjer dette gang på gang, vil hørselen garantert bli skadet hvis man ikke bruker ørepropper, voks eller en annen form for beskyttelse i selve øregangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...