Gå til innhold

Øl til mat i ferien?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt uproblematisk så lenge de ikke blir fulle!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan tror du de uten lappen klarer seg? Men enig i at man ikke skal bli påvirket.

Anonymkode: 7a236...45e

Fikk du med deg hva hun skrev? 2-3 til lunsj, 2-3 til middag, 2-3 til kvelds.. Ganske brisen/småfull da..

Anonymkode: b846e...5ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har vært på besøk hos en venninne med mine 2 gutter på 9 og 11. Hun har mann og 3 barn på 9, 11 og 13 år. Vi har vært spist mye lunsj og middag ute de 4 dagene. Hun og mannen drikker øl til hvert måltid vi har spist ute. . Ikke mange men kanskje 2-3 øl hver. Jeg har kun drukket vann og brus. Drikker dere alkohol når dere spiser ute med barn? 

Anonymkode: b8408...a1f

Jeg tenker at litt til maten går ann, hverfall hos en av  foreldrene om gangen - men dette hørtes litt mye ut? Eller er det bare fordi jeg tåler så lite selv? 🙈 

Anonymkode: d862f...3ac

Skrevet

Jeg kunne godt tatt en øl til maten en sjelden gang hvis jeg ikke skulle kjøre, selv om det var unger med, men ikke 2-3 til hvert måltid, nei. Og så er det jo et kostnadsspørsmål.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er i Spania nå med familien. Vi drikker øl til lunsj og middag selv om det er barn med. Jeg og mannen kjenner godt til hva vi tåler, så vi stopper i god tid. 

En annen ting så er det ikke dyrt her i Spania. I går spiste vi lunsj. Tre pizzaer,to brus, to øl og en is. Betalte 300 kr. 

Anonymkode: 670ce...c50

Skrev feil, mente 4 øl. 

Anonymkode: 670ce...c50

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor store de er også... 2-3 halvlitere 2 ganger om dagen dekker jo halve kaloribehovet til en voksen person, så da klarer de vel ikke å spise noe særlig?

1-2 små eller 1 halvliter per måltid tenker jeg er innafor på ferie. 

Anonymkode: 6fc15...65d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det ikke med ungene tilstede. Kan drikke et glass vin til maten jul/påske etc, men ikke til vanlig. Mannen kan ta en øl eller to ganske ofte. 

Vet mange sier de vet hvor grensa si går og at de ikke ikke kjenner noe, men det tror jeg ikke noe på. Noe må det være som gjør at man "craver" to øl hver kveld i ferien. Overhørte mannen si til faren sin at hvis han drakk tre øl ila kvelden så påvirket det han neste morgen; vondt i hodet og sleit med å stå opp🙄

Anonymkode: 24d1d...8fb

AnonymBruker
Skrevet

Ja, pleier å drikke vin til maten. 

Anonymkode: 6b9dc...571

Skrevet

Jeg gjør ikke det, nei. Men har ingenting imot at andre gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns også det er helt greit, det er flere av våre venner med barn som har tatt øl eller vin til maten når vi har møtt dem i sommer.

Vi gjør ikke det. Men det er fordi mannen ikke liker alkohol, og jeg liker best å drikke vann til maten. Jeg er dessuten lav, spinkel og drikker sjelden alkohol, så jeg hadde sikkert blitt brisen om jeg hadde tatt en øl til maten, og det er jeg ikke komfortabel med når barna er rundt, derfor har jeg sagt nei takk når jeg har fått tilbudet hjemme hos folk.  

Anonymkode: 48f5e...351

AnonymBruker
Skrevet

Vi har mindre barn, så er ikke så ofte ute med de her hjemme i Norge. Men de gangene vi har vært så har vi drukket vann/brus. Eller, lurer på om mannen tok en øl i sommer, og at det tom var til lunsj.

På ferie i utlandet har vi enten drukket vann, eller den som har hatt lyst har tatt seg et glass vin til. Mulig mannen tok 2 glass den ene dagen. Jeg vet at ingen av oss endrer oss etter 1 glass vin, så anser det som helt uproblematisk at de ser vi gjør dette på ferie.

Folk tåler jo forskjellig mengde, men de fleste tåler vel 2 stk 0,33 øl uten å endre seg, iallefall til mat. Så jeg ser egentlig ikke så mye i veien for det. Er jo en del timer mellom lunsj og middag. Eller, jeg hadde nok stusset om noen begynte på en 3. øl. Jeg hadde faktisk det, da begynner det jo å gå fra å kose seg med noe man liker smaken av, til å faktisk «helle innpå».

Så 1 øl hadde jeg overhodet ikke reagert på. 2 øl, og til alle måltider (men med forbehold om at de ikke ble brisne), tenkt noe ala «jøss, de er veldig glade i øl, men det er vel kanskje deres feriekos». 3 hadde  jeg syntes ble for mye under et måltid med barn. Da skal man faktisk jobbe litt for å rekke å drikke de.

Anonymkode: 16638...ec9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Har vært på besøk hos en venninne med mine 2 gutter på 9 og 11. Hun har mann og 3 barn på 9, 11 og 13 år. Vi har vært spist mye lunsj og middag ute de 4 dagene. Hun og mannen drikker øl til hvert måltid vi har spist ute. . Ikke mange men kanskje 2-3 øl hver. Jeg har kun drukket vann og brus. Drikker dere alkohol når dere spiser ute med barn? 

Anonymkode: b8408...a1f

Ja

Anonymkode: 2607e...e2e

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

NEI! Syns det er en uting... Hva om noe skjer med barna?? Skal du ta taxi eller buss til legevakten? og komme der beruset/full.. Mange voksne skjønner ikke når det er nok en gang.. Ser mange hyler innpå... Stakkars stakkars barn! En øl til middag om du må ok.. Men det fins andre ting og det holder med en.. Men de fleste skjønner ikke set. Utryggheten barn allerede ofte føler etter 1..

Hva gjør folk som ikke har bil tror du?

Anonymkode: 2607e...e2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fikk du med deg hva hun skrev? 2-3 til lunsj, 2-3 til middag, 2-3 til kvelds.. Ganske brisen/småfull da..

Ts skrev lusj og middag. Du leser gjennom et ganske fordomsfult filter synes jeg.

Anonymkode: 1a8d9...472

Skrevet

Ja, litt alkohol til maten er helt greit. Man drikker selvsagt ikke så mye at man blir brisen foran barn, men et par øl må være lov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...